12 faktov nápomocných počas diskusie o imigrantoch

grzegorz


Môj redakčný kolega dr. Grzegorz Lindenberg z portálu euroislam.pl napísal článok pre poľskú Gazetu Wyborczu. To, že poľská podoba SME + DennikN, ten článok zverejnila, je dôkazom, že niečo sa mení a nejde už ďalej popierať fakty. Aj keď na Slovensku SME a DennikN naďalej pracuje v zmysle Leninovského: “Keď fakty odporujú teórii, je to zlé pre fakty” možno dúfať, že čitatelia si nakoniec vynútia seriózny prístup oboch spomínaných slovenských médií k téme islamu a imigrácie. – Mariusz Malinowski

Treba im znechutiť príchod do Európy a pomáhať tam, odkiaľ prichádzajú.

Mal som to šťastie, že som študoval sociológiu na Varšavskej univerzite, kde som bol naučený, že potope ideologickej táraniny treba postaviť hrádzu empiricky overených údajov. Preto mám názor, že pri ideologickej diskusii na tému utečencov prichádzajúcich do Európy, je dobré pozrieť sa na údaje a nie podporovať svoj názor fotkami, empatiou a nádejou, že nejako to bude.

Odporúčam oboznámiť sa s 12 tvrdeniami, o ktorých pravdivosti nie je možné pochybovať, pretože sa zakladajú na údajoch od Frontexu, Eurostatu a pár iných dôveryhodných inštitúcii, (na želanie pošlem internetové odkazy).

Ponúkam diskusiu, nie však na odpovedanie vedľajšej otázky “ako rozdeľovať utečencov“, ale na základnú otázku: “Ako ZMYSLUPLNE pomáhať utečencom z Blízkeho Východu?

  1. Európski politici NEboli prekvapení zvýšeným množstvom imigrantov, len ten problém ignorovali.
    24 marca Frontex oznámil, že v januári a februári (politici tie údaje určite mali skôr), na najdôležitejších cestách nehorázne narástol počet imigrantov v porovnaní s rokom 2014:
    * stredomorská cesta (Lýbia – Taliansko) o 42 %;
    * východostredomorská cesta (Turecko – Grécko) o 102 %;
    * západobalkánska cesta o 990 %; (ANO!)
    * východostredomorská cesta cez Grécko – nárast o 102%.Celkovo v I. štvrťroku nárast žiadateľov o azyl narástol o 86% (Eurostat), v porovnaní do I. štvrťroku 2014. A pretože v roku 2014 počet žiadateľov o azyl bol o 45% väčší ako v predošlom roku 2013, bolo možné predpokladať, že počet žiadateľov o azyl sa zdvojnásobí a dosiahne číslo 1,2 milióna.Každý európsky politik, ktorý tvrdí, že je z toho vývoja prekvapený buď bezohľadne klame, alebo nevie čítať reporty (alebo by nemal byť politikom – pozn. MM).
    .
  2. Väčšina prichádzajúcich do Európy NIE sú utečenci, ale ekonomickí migranti.
    Do roku 2013 štáty EÚ zamietali dve tretiny žiadostí o azyl. Aj v minulom roku väčšina (55 %) žiadostí o azyl bolo zamietnutých. Možno v tomto roku to bude iné, ale údaje z I. štvrťroka nasvedčujú, že by sme  o tom mohli pochybovať. Najväčšou skupinou, ktorá v I. štvrťroku, žiadala o azyl v EÚ, boli obyvatelia Balkánu, Kosova, Albánska, Srbska; celkovo 30 %., v Nemecku tvorili 58 % žiadateľov o azyl.
    .
  3. Utečenci zo Sýrie NIE sú väčšinou medzi utečencami.
    V I. štvrťroku imigranti zo Sýrie (alebo ľudia, ktorí udávajú, že sú zo Sýrie) tvorili 16 % uchádzačov o azyl, takže medzi tými, ktorých žiadosti budú úspešné, tvoria približne jednu tretinu.
    Zločinecké skupiny zarábajú veľké peniaze na falošných sýrskych pasoch” – povedal šéf Frontexu. K sýrskym utečencom vrátane sýrskych Kurdov, ktorí tvoria špeciálnu skupinu, o ktorej hovorí bod 8.
    .
  4. Utečenci (s určitými výnimkami) prichádzajúci do Európy, aj tí zo Sýrie, ktorí NIE sú v súčasnosti v ohrození, pretože neprichádzajú bezprostredne z oblasti kde sa bojuje.
    Utečenci prichádzajú z táborov a bytov v susedných štátoch, najmä z Turecka. Životné podmienky, ktoré tam majú nie sú dobré, dokonca niekde aj veľmi zlé, ale to neznamená, že sú v ohrození života (keď už, tak v dôsledku hladu z dôvodu chýbajúcej pomoci, ale o tom o chvíľu). Európa ich zachraňuje nie pred smrťou, ale od márneho života, ktorý im nechce zlepšiť na mieste.
    .
  5. Únia a štáty únie sa NEstarajú o utečencov na Blízkom východe a nedostatočne podporujú pôsobiace mimovládne organizácie a UNHCR.
    Na sýrskych utečencov UNHCR dostala v tomto roku 1,7 mld. dolárov a potrebuje dva krát toľko. Poľské MZV obmedzilo polovicu fondov, ktoré poľské Centrum medzinárodnej pomoci malo určené pre sýrskych utečencov v Libanone. Namiesto pomoci 6 tis. utečencom, pomáha len 3 tis. WHO alarmuje, že pre 200 tis. utečencov musí prestať dodávať stravu a pre 1.4 mln ľudí, ktorí to potrebujú najviac, obmedzila výdavky na jedlo z 40 na 12,5 dolára mesačne.
    .
  6. Utečenci a imigranti neprestanú prichádzať do Európy po 1. januári 2016.
    V budúcom roku môžeme očakávať minimálne dvojnásobok počtu imigrantov, teda 2,5 mln. ľudí (prognóza založená na údajoch z posledných 4 rokov a aktuálneho roku).Čo teda v nasledujúcich rokoch? Počet utečencov na blízkom východe, spolu s utečencami vo vnútri každého štátu, je približne 17 mln. K tomu treba pripočítať rastúci počet ľudí v Afrike: v priebehu 15 rokov sa tam narodí minimálne 400 mln. ľudí. Únia nemá program ako zvládnuť pribúdajúcich imigrantov v budúcom roku a ani v nasledujúcich rokoch.
    .
  7. Míňanie peňazí na pomoc utečencom v Európe nemá význam.
    Podľa Wojciecha Wilka, šéfa Poľského centra medzinárodnej pomoci, náklady na jedného imigranta (jedlo + ubytovanie) v Libanone je 48 dolárov mesačne. Náklady na jedného imigranta v Nemecku je 1000 EUR mesačne – 20-násobne viac.
    .
  8. Významná časť sýrskych utečencov sú sýrski Kurdovia, vyše 400 tis. osôb, nemusia byť utečencami v Turecku.
    Mohli by sa vrátiť do Rodžavy, kurdskej časti Sýrie, keby nebolo tureckej blokády. Turecko blokuje presun ľudí a tovaru do Rodžavy, a EÚ to nekritizuje, finančne nepomáha k obnoveniu Rodžavy, ani nepomáha k vyzbrojeniu bojujúcich kurdských jednotiek proti ISIS. Takže aj keď kurdská časť Sýrie je pomerne bezpečná, nie je možné ju obnoviť ani lepšie zabezpečit pred IS. Rodina toho utopeného chlapca, ktorého fotka obletela svet, pochádzala práve odtiaľ. Dokonca ani na pohreb Turecko nedovolilo prejsť cez hranicu príbuzným a známym, len otca a truhlu.
    .
  9. Väčšina tých, ktorým štáty únie zamietnu žiadosť o azyl, nie je deportovaná a neodchádza dobrovoľne.
    Z Nemecka je deportovaných približne 10 tis. osôb ročne, zatiaľ čo príkaz na deportáciu má 170 tis. osôb. Ľudia čakajúci na deportáciu dostávajú podporu, ešte menšiu ako azylanti.
    .
  10. Utečenci nie sú sprostí.
    V prípade, že majú existovať v táboroch, alebo aj v rozpadnutých domoch bez práva ísť do práce (Turecko to nepovoľuje), bez škôl pre deti a lekárskej starostlivosti, alebo dostať azyl v Nemecku – volia riziko a útratu všetkých peňazí, len aby prišli do Nemecka. Sám by som to tak spravil. Vedia, že ich šance nato, že ostanú v EÚ sú väčšie ako šance na deportáciu, takže sa jej vyhýbajú.
    .
  11. Unia NErobí NIČ aby naklonila/prinútila bohaté štáty Perzského Zálivu na vynaloženie prostriedkov pre blízkovýchodných utečencov alebo na ich prijatie.
    Šejkovia totiž neprijímajú žiadnych utečencov, napriek tomu, že majú obrovské finančné možnosti, možnosti rýchleho postavenia bytov a vytvorenia pracovných miest. Radšej budú zamestnávať  a využívať robotníkov z Pakistanu, Malajska a Filipín, ktorým nedali žiadne práva. Z Aleppa do Monachim je 3100 km, zo Sýrie do Saudskej Arábie je 200 km.
    .
  12. Hospodárstvo Únie nepotrebuje stovky tisíc nekvalifikovaných zamestnancov a nebude ich potrebovať ani v budúcnosti.
    Podľa prognóz European Centre for the Development of Vocational Training, v najbližších 10 rokoch sa v 26 z 31 analyzovaných štátov, uskutoční obmedzenie počtu pracovných miest na nekvalifikovaných zamestnancov, v priemere o 25 %. Keď si chceme nainštalovať v Európe gigantickú spoločnosť, ktorá je trvalo nezamestnaná, frustrovaná a náchylná na extrémizmus, tak pod vedením Nemecka sme spravili vynikajúci začiatok. Keby nemecké hospodárstvo fakticky potrebovalo veľké množstvo nekvalifikovaných robotníkov, ktorí nevedia nemecky, mohli hľadať v Poľsku či na Slovensku, kde nezamestnanosť je dva kráť väčšia ako v Nemecku.

Z týchto 12 faktov, si každý môže urobiť závery aké chce. Pre mňa sú nasledujúce:

  1. Keď Európa má peniaze na pomáhanie blízkovýchodným utečencom, mala by to predovšetkým robiť tam, kde je to potrebné, čiže na mieste. Je to účinnejšie, lacnejšie a zamedzuje to príliv utečencov do Európy.
    .
  2. Treba vyvíjať nátlak na Turecko, aby umožnilo obnovu sýrskeho Kurdistanu a návrat utečencov. Treba vyvíjať nátlak na štáty Perzského zálivu, aby prijali utečencov.
    .
  3. Hromadné prijímanie utečencov a imigrantov nebude pre EÚ žiadnym hospodárskym prínosom, ale prinesie spoločenské a ekonomické náklady. Takže treba utečencov zastaviť a znechutiť im rozhodnutie vydať sa na cestu do Európy.

Alebo prinútime štátnych a politikov EÚ k zmysluplným rozhodnutiam, alebo zbierajme žiadosti o emigráciu do USA, Kanady alebo Austrálie.

dr.Grzegorz Lindenberg – sociológ, mediálny špecialista, člen riadiacej rady združenia Európa Budúcnosti, regulárne prispieva pre euroislam.pl.

preklad Mariusz Malinowski

Zdroj: http://wyborcza.pl/1,75968,18811479,12-faktow-pomocnych-w-dyskusji-o-uchodzcach.html#ixzz3lhr1wOFl

 

13 komentárov

Pridaj komentár