42 “smatanových” webov.

graf3

Ako sa im vodí ?

Zoznam webových stránok, pri linkovaní ktorých si “koledujete o moju (t. j. Juraja Smatanu) odbornú starostlivosť” má za sebou vyše roka svojej existencie. Známejším sa stal až vo februári 2015, kedy sa na propagáciu zoznamu a jeho autora podujali slovenské “mienkotvorné médiá”. Napríklad denník N , RTVS.

Posolstvo týchto článkov, relácií divákom bolo jednoznačné, pripomínalo výstrahu zo seriálu South Park. Niečo približne takéto: v týchto weboch padajú sprostá slova (na západné hodnoty) a preto by na ne nemal nik dívať.

V súčasnosti záujem o Juraja Smatanu utícha a je čas posúdiť, ako niektoré z týchto webov obstáli po silne mediálne prezentovanej kritike od učiteľa Juraja Smatanu. Či im zaradenie na zoznam pomohlo alebo poškodilo. Juraj Smatana svoj zoznam aktualizuje. “Konečne” sa naň napríklad dostal “koaličný” web záujemcov o vojenskú históriu a antifašistov známy aj pod názvom “Možajevovci“.

Nebolo jednoduché vybrať zo zoznamu weby, ktoré by reprezentovali alternatívu. Weby so špecifickým ba až svojským zameraním ako je napríklad  osud , bádateľvédy neboli pre tento účel vhodné, na ne zoznam Juraja Smatanu mal pravdepodobne minimálny vplyv.

V súvislosti so zoznamom boli najviac spomínané práve Zem & Vek Slobodný vysielač. Z dôvodu významného postavenia medzi alternatívou boli zaradené Hlavné správy Dôležité. Aj keď Dôležité ako keby už malo svoje najlepšie časy už za sebou. Vplyv na nacionalistickú web scénu reflektuje zaradenie SHO a Beo a na náboženskú Magnificat.

Medzičas sme do štatistiky nezaradili. Zoznam Juraja Smatanu ho síce uvádza, ale nie v kategórii tých, ktoré netreba čítať. Takže k nemu len info, že čitateľsky sa pohybuje okolo hodnôt, ktoré dosahuje webová verzia Zem & Vek

Údaje o návštevnosti jednotlivých webov sú prevzaté zo stránky http://website.informer.com . Tu nastala aj situácia, že k niektorým webom neboli relevantné údaje. Doplatil na to napríklad web Je to inak.

Z hľadiska priemerného denného dosahu “mienkotvorné” médiá naďalej silne dominujú. Otázne je, či sa im darí ovplyvňovať verejnú mienku vo všetkých oblastiach tak, ako by chceli. Rušenie diskusií naznačuje značné problémy v tejto oblasti. Alternatíva naďalej ostáva menšinovým žánrom. Priestorom pre informačných “fajnšmekrov”, teda ľudí, ktorí si aktívne vyhľadávajú informácie z rozličných zdrojov a svoju mienku si tvoria sami.

graf2Pre mienkotvorné médiá je už menej povzbudivý medzimesačný trend, kde všetky tri svorne sú v červenom poli.graf1

 

A ešte horšie to vyzerá pri zobrazení absolútnych čísel.

graf3

Ide o zložitú problematiku. Výsledky nás ale oprávňujú nastoliť hypotézu, že kampaň Juraja Smatanu bola v konečnom dôsledku kontraproduktívna a alternatívnym médiám pomohla k novým čitateľom.

5 komentárov

Pridaj komentár