Doteraz nezverejnené poznatky o zostrele SU24 -vystúpenie vrchného veliteľa Vzdušno kozmických síl Ruska Viktora Bondareva

general

V súvislosti so vznikom rôznych verzií okolností útoku tureckého stíhacieho lietadla F-16 na ruský Su-24M nad Sýriou 24. novembra, chcem vás oboznámiť so všetkými skutočnosťami tejto bezprecedentne vierolomnej udalosti.

Pri vykonávaní bojovej misie 24. novembra v dôsledku zásahu zbraňou došlo k mimoriadnej udalosti: strate vojenskej Su-24M s číslom 83.

V čase 9 hodín a 15 minút (MSK) dostalo letectvo bojovú úlohu naniesť úder pri osade Kepir – Mörtl – ZAKHIA v severnej Sýrii.

Pre vykonanie tento bojovej úlohy  boli vybrané dve  posádky Su-24M, vrátane posádky podplukovník Oleg Peškov a navigátor kapitán Konstantin Valerievič Murachtin, lietadlo číslo 83 s bojovou muníciou 4hOFAB 250-270.

Posádkam bola pridelená operačná zóna pri osade Maaret En Nuuman vo výške 5800 a 5650 m.

Lietadlá vzlietli o 9 hodine 42 minúte.

V čase 9 hodín 52 minút Su-24M vstúpil do zóny pokrytej tureckými radarmi a 34 minút bol v oblasti detekcie radaru tureckého letectva.

Po 20 minútach dostala posádka pokyn zaútočiť na zoskupenie militantov v danej oblasti.

Posádky vykonali bombardovanie dvoch určených cieľov a vykonali ľavotočivý okruh aby zaútočili na 2 zostávajúce ciele.

Počas útoku v cieli, ktorý sa nachádzal vo vzdialenosti 5,5 km južne od štátnej hranice Turecka, v 10 hodín 24 minút sa posádka podplukovníka Peškova vypustila bomby a následne bola zasiahnutá raketou “vzduch-vzduch” z tureckého lietadla F-16, ktorý vyletel z letiska  Diyarbakir (územie Turecka).

Pri analýze záznamov o vzdušnej situácii, zistilo riadiace stredisko letectva a protivzdušnej obrany Sýrie, vzdušný objekt letiaci rýchlosťou 810 km / h zo strany Turecka, letiaci v smere na štátnej hranici s kurzom 190 stupňov.

Po priblížení sa tureckého stíhača k Su-24M do vzdialenosti umožňujúcej odpálenie rakety – 5-7 km, čo svedčí o tom, že stíhač bol nad územím Sýrie, vykonal stíhač ostrý manéver vpravo a smerom k zemi, čím zmizol z radarov.

V súlade so zisteniami zariadení protivzdušnej obrany, turecké lietadlo bolo v sýrskom vzdušnom priestore 40 sekúnd a letelo vo vzdialenosti 2 km od hranice (pozn. nad Sýriou). Pričom ruský bombardér štátne hranice Turecka neporušil. Vypustenie rakety (pozn. tureckou stíhačkou) potvrdzuje posádka vedúceho lietadla (pozn. druhé SU 24). Po bojovom obrate zbadal vľavo na kurze 130 stupňov ohnivú fakľu a pás bieleho dymu, čo rádiom ohlásil na veliteľstvo.

V 10:25 zaznamenal veliteľ letov stratu radarového bodu lietadla Su-24M. Plukovník Peškov na volania neodpovedal.

Požadovaná doba letu lietadla F-16C z letiska v Diyarbakir na miesto odpálenia rakety je 46 minút (vrátane 15 minút príprava, 31 minút – let).

To znamená, že dostihnutie Su-24M stíhačkou, ktorá bola na zemi na letisku Diyarbakir je nemožné, pretože potrebné letové časy sú o 12 minút dlhšie, než bolo v skutočnosti.

Zároveň výsledky radarov Sýrie potvrdili výskyt dvoch F-16C v oblasti od 9:11 do 10:26 minút, teda v dĺžke 1 hodina 15 minút v nadmorskej výške 2400 metrov, čo naznačuje vopred plánovanú akciu a útok stíhačov skrytých pred útokom vo vzduchu nad územím Turecka.

Je potrebné poznamenať, že ukončenie manévrovania stíhacieho lietadla v oblasti a rýchly prechod do priestoru odpálenia rakety sa uskutočnil 1 minútu a 40 sekúnd pred tým, ako SU 24 dosiahlo najväčšie priblíženie sa k hranici Turecka.

Spôsob priblíženia tureckého stíhača svedčí o tom, že k útoku bol navádzaný zo zeme. Činnosť tureckého lietadla po odpálení rakety nad územím Sýrie – obrat a náhle zníženie výšky až na výšku, kde sa stratilo z radarov, tiež hovorí o zradnej a plánovanej akcii tureckej posádky.

Na letisku Hmeinim nie je zachytené žiadna požiadavka tureckých pilotov smerom k našim pilotom na otvorenej frekvencii.

Prekvapujúca je turecká pripravenosť na mediálne pokrytie incidentu.

Zásah raketou “vzduch-vzduch” od F-16 tureckého letectva bol v čase 10:24 a po 1,5 hodine bolo na Youtube video od tureckej súkromnej televízie.

Uhol záberu ukazuje jeho možné umiestnenie. To sa nachádza na území kontrolovanom radikálnymi teroristickými skupinami prisťahovalcov zo Severného Kaukazu a bývalých sovietskych republík.

Ten, kto to natáčal, vedel čas a miesto, kde by bolo možné vytvoriť exkluzívne zábery.

Rýchly príchod jednotiek povstalcov a zverejnenie videa s incidentom na internete do jednej a pol hodiny svedčí o tom, že teroristi boli informovaní v predstihu.

Všetky tieto skutočnosti jasne ukazujú na dlhodobejšiu prípravu akcie na zničenie ruského lietadla a na následné informačné pokrytie tejto akcie s využitím tureckého letectva, ilegálnych ozbrojených skupín, tureckých spravodajských agentúr, pri aktívnej podpore médií.

Velenie ruskej leteckej skupiny, po podpísaní z 23. októbra 2015 memoranda o porozumení medzi Ministerstvom obrany Ruskej federácie a Ministerstvom obrany Spojených štátov amerických, ktoré spravuje koaličné sily (pozn. západné, resp. NATO), prísne dodržiavalo opatrenia na predchádzanie incidentom medzi vojenskými lietadlami ruského ministerstva obrany a koaličných krajín zúčastňujúcich sa operácie.

V súlade s týmito dohodami veliteľské stanovište ruského letectva na leteckej základni “Hmeymim” zaslalo zástupcom amerického letectva informácie o oblasti, kde bude pôsobiť dvojica bombardérov Su-24M.

Preto sú záhadné vyjadrenia rôznych tureckých úradníkov, že oni nevedeli, že sú to naše lietadlá.

Okrem toho turecké velenie hrubo porušilo všetky medzinárodné zákony o priebehu akcií na ochranu štátnych hraníc vo vzdušnom priestore.

Chcem tiež zvlášť upozorniť, že turecká strana po tragédii neposkytla žiadne ospravedlnenie alebo pomoc pri hľadaní a evakuácii posádky.

Pár slov o pátracej a záchrannej operácii, ktorá bola vykonaná na záchranu navigátora lietadla kapitána Konstantina Valerieviča Murachtina.

Chcel by som poďakovať všetkým účastníkom za spoločnú chladnokrvne organizovanú akciu vo veľmi zložitej situácii, v noci, v obklopení nepriateľskými ozbrojenca, čo nakoniec viedlo k návratu pilota na základňu.

Akonáhle bol v bezpečí kapitán Murachtin, boli na oblasť, kde ho usilovne hľadalo niekoľko dobre vybavených skupín islamistov, smerované ničivé údery našich bombardérov.

Na záver by som chcel povedať, že som hrdý na pilotov leteckej a kozmickej sily, technikov, veliteľov, zabezpečovaní personál, ktorý vykonáva bojové úlohy v boji proti medzinárodnému terorizmu v Sýrii.

Chcem vyjadriť svoju najhlbšiu sústrasť rodinám a priateľom podplukovníka Olega Peškova a vojaka Alexandra Pozyniča, ktorý zahynul pri záchrane našej posádky. Neopustíme rodiny našich druhov a poskytneme im všetku potrebnú pomoc.

F16let

Časová snímka letu F16 tureckého letectva, miesto a čas odpálenia rakety

 

f16-su24

detail oblasti zostrelu

zdroj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 komentárov

Pridaj komentár