Farebná revolúcia na Slovensku začala

Asi málokto vie, kto je otcom farebných revolúcií, ktoré sa stali tak známe po celom svete. Dnes týmto výrazom označujeme revolúciu, hnutie alebo prevrat, ktorá je založená na oprávnenej nespokojnosti ľudí, ale organizovaná starostlivo pripravenou mašinériou v pozadí. Cieľom týchto revolúcií nie je ani náhodou vyriešiť problém, v mene ktorého sa tieto revolúcie začínajú. Problém je len spúšťačom a revolúcia nástrojom na dosiahnutie určitej zmeny. V prospech samotných organizátorov týchto revolúcií.

V uplynulých rokoch sa stal jedným z najskúsenejších organizátorov Pavol Demeš zo Slovenska, ktorý bol prítomný pri organizácii nepokojov na Balkáne. Ako Balkán dopadol, dnes vieme. A v prospech koho? Štáty Balkánu dnes majú v absolútnej väčšine vlády, mimoriadne ústretové integračným návrhom Európskej Únie a NATO (ergo USA).

V uplynulých dňoch začala na Slovensku vlna štrajkov. Je možné, že ich spustenie tesne pred voľbami je len zhoda okolností? Ani náhodou. Stačí sa pozrieť na organizátorov týchto masívnych kampaní za podpory Západom ovládaných masmédií. Nájdeme tu mená spojené s mimovládkami financovanými zo zahraničia, o ktorých sme písali už aj my. Ich záujmy nesúvisia so záujmami Slovenska, zo zahraničia sú platené na to aby plnili politickú objednávku zahraničných donorov.

strajk

Presne sa napĺňa scenár farebnej revolúcie. Oprávnená nespokojnosť ľudí s masívnou korupciou, nespokojnosť s nízkymi platmi a nezamestnanosťou je využitá profesionálnymi organizátormi nepokojov.

Ak sme povedali, že riešenie problému nikoho nezaujíma, že platy sa nezvýšia, ani sa nezamestnanosť či korupcia nezmení, je dôležité si všimnúť okolnosti, za ktorých k tomuto došlo.

Zbehlo sa niekoľko faktorov, ktoré sa pre organizátorov stali popudom na spustenie farebnej revolúcie aj u nás. Európa je dnes pod náporom imigrantov moslimského vierovyznanie, ktorý je všemožne podporovaný elitou Bruselu aj Washingtonu. Rovnako pokračuje tlak Západu a NATO na Rusko. Podľa Hospodárskych novín má Róbert Fico ekonomické záujmy, ktoré úzko súvisia s pokračovaním prepravy plynu z Ruska cez Ukrajinu, kvôli čomu sa jeho vláda snaží voči Rusku zaujať čo najmenej kontroverzný postoj. Pred voľbami naviac Smeru podľa prieskumov (ktoré si necháva robiť každý týždeň! ) vyšlo, že ľudí trápi imigrantská kríza a že si príchod imigrantov neželajú, čo pre stranu postavenú na kryštalicky čistom populizme znamená nastavenie rétoriky proti imigrantom.

Hoci je Ficova vláda reálne proamerická, proeurópska a proimigrantská (všimnite si napr. jednoznačne kladné postoje Smeru k zmluve TTIP, ktorou sa krajiny dostanú do podriadeného postavenia voči korporáciám a otvoria sa trhy s geneticky modifikovanými potravinami, všimnite si hlasovanie Smeru v Bruseli pri podpore imigrácie) predvolebná rétorika Smeru zameraná na získanie protiimigrantských hlasov sa stala červenou stopkou. Možno, že imigračná otázka a nutnosť previesť bezproblémovo do Európy niekoľko desiatok miliónov moslimov, zmeniť kultúru Európy na islamskú s pripraviť prechod Európy na nejaký totalitný hybrid, je príliš dôležitá úloha. Jednoducho šedé eminencie v pozadí nechcú riskovať, že to Fico nemyslí vážne.

Ekonomika krajiny je skutočnosti v relatívne dobrej kondícii, nedostatky, ktoré demonštranti žiadajú odstrániť, sú systémové. Nie je možné ich vyriešiť nejakým rozhodnutím vlády, zvlášť takej, ktorej mandát končí za niekoľko týždňov. Štrajkujúci netušia, že to čo žiadajú, nemôžu principiálne nikdy dostať. Ich prítomnosť v uliciach je nutná len preto, aby sa vytvoril tlak proti súčasnej vláde a aby jej strhli percentá vo voľbách.

Edit: 25.1.2016,12:00

„Ak (Smer) klesne o päť percent, štrajk bude úspešný,“ povedal predseda štrajkového výboru Ľudovít Sebelédi
Denník N

Nikdy som nepodporoval vládu Róberta Fica, myslím, že jeho spôsob výkonu politiky ako technológie moci je mimoriadne škodlivý a je nutná zmena. Som však proti zmene, ktorou by sa dostali k moci bábky jednoznačne podporujúce cudzie záujmy. Kam takáto politika vedie, nie je ťažké uhádnuť. Stačí sa pozrieť na skrachovanú Ukrajinu, kde namiesto jedného mimoriadne skorumpovaného oligarchu farebná revolúcia manipulovaná Západom dosadila celú svorku sfašizovaných, ešte viac skorumpovaných pohlavárov, ktorých jediná devíza bola neochvejná vernosť a podriadenie sa príkazom z Bieleho domu a Bruselu.

Bohužiaľ, strany na Slovensku sú všetko možné, len nie národné. Kto bude schopný obhajovať slovenský záujem? Most-Híd, podporujúci imigráciu? OĽaNO-Nova s kandidátkou plnou ľudí napojených na mimovládky financované zo zahraničia? KDH, ktoré za 30 strieborných predá aj Krista? Sieť, ktorá je vydierateľná, keďže bude musieť splatiť 3 milióny? Zo súčasných parlamentných strán sa jednoznačne v určitých témach vyjadrila len SaS. Z mimoparlamentných, ktoré majú aspoň teoretickú šancu sa dostať do parlamentu SMK, Sme rodina proti imigrácii a SNS aspoň slovne deklaruje ochotu vzoprieť sa Bruselu.

Aj keď sa mi čiernobiele uvažovanie bridí, myslím, že ak zahraniční manipulátori vidia vo Ficovi hrozbu, stojí za úvahu porozmýšľať nad motívmi. Tým nechcem povedať, že treba podporiť Fica, len som proti tomu, aby sme slepo naleteli Demešovým potomkom. Opakujem ešte raz, že sa súčasnými štrajkami principiálne nič vyriešiť nemôže. Ich účelom je výlučne zhodiť Fica v prospech niekoho, kto bude ďaleko povoľnejší, ďaleko prístupnejší „dobre mieneným“ zahraničným radám a oveľa bútorovskejší. To, že Slovensko na takéhoto Ficovho nástupu tvrdo doplatí, je už len zanedbateľný, vedľajší efekt. Koho to zaujíma?

Zdroj:

74 komentárov

  • Nie som zástancom farebných revolúcií, ale u nás by to bolo veľké plus. Spomedzi tzv. štandardných politických strán (len tie majú zatiaľ reálnu šancu byť vo vláde) je každá orientovaná prozápadne, takže v tomto smere je to jedno. Avšak v prípade pravicovej vlády by sme sa dočkali aspoň potrebných reforiem, v porovnaní so Smerom-SD by klesla korupcia, peniaze by sa prerozdeľovali efektívnejšie, ľuďom by z ich príjmy ostalo viac (zastavenie ožobračovania vysokými daňami a odvodmi, ktoré idú na populistické balíčky, resp. sa rozkradnú), príživníci poberajúci sociálne dávky by dostali poriadny poriadny škrt cez rozpočet, pracovné miesta by vznikali na vďaka dobrému podnikateľskému prostrediu, nie dotáciám. A pokiaľ ide o toľko kritizovanú privatizáciu štátnych podnikov, tak v tejto otazke nie je taktiež rozdiel. Pravica ich sprivatizuje, ľavica nás na to zase svojou politikou pripraví, nakoľko výrazne poškodí ekonomiku a štátne podniky dostane do problémov (presne ako Mečiar), všetko s vedomím si následkov a bez toho, aby ho platila cudzia moc. Navyše mal Fico s jednofarebnou vládou spomedzi všetkých doterajších politikov najlepšiu možnosť, ako urobiť potrebné pozitívne zmeny a zabrániť dalšiemu rozpredávaniu krajiny, ale nie. Prepásol ju ako sa dalo, čím nás dostal do podobnej situácie ako bola v roku 1998, kedy bola privatizacia strategických podnikov a veľké šetrenie jediná možnosť ako skonsolidovať krajinu. A to bude platiť dovtedy, kým nebudú pri moci politici obhajujúci národno-štátne záujmy Slovenska. Dovtedy môžeme pokojne vítať ďalšiu farebnú revolúciu, pretože len tak môžeme aspoň spomaliť vlak, čo nás vezie do záhuby. Čím skôr, tým lepšie, pretože čím horšia bude naša situácia, tým horšia bude privatizácia a šetrenie. To všetko sú dôvody, kvôli ktorým môže na Slovensku sotva platiť, že je lepšia zlá domáca vláda, ako cudzia. Ani v zahraničí sa Fica nemusia báť, jemu je totiž jedno čo bude nasledovať (hlavne že je nakradnuté), no napriek tomu bude prozapadný a bez problémov sa podriadi cudzím záujmom.

    • Knieza Myskin

      Problem je v tom ze farebna revoucia sice slubuje zlepsenie ale v reali sa jej objednavatelia moc nestaraju o ludi ktori sa jej zucastnili
      proste murin splnil svoju ulohu murin moze ist
      Staci pozriet na Ukrajinu kde su na tom daleko horsie ako boli pred farebnou revoluciou

  • Neviem čo má kto proti islamom kto je tam Boh???ALAH ktorý je pokiaľ viem za kľud a mier žiadne problémy,,,,,,problémy tu máme s kresťanmi a rímsko-katolíkmi takže tiež sa odpájam od tohoto svinstva je to veľmi zlá viera ktorá robí občanom veľmi veľa problémov nemám o ne záujem 2,2 milióna čelí v 25 krajinách prenasledovaniu,drzej konverzácii,zabíjaniu,bitkám, znásilňovaniu takže v žiadnom prípade tam nemienim zostávať jedná sa tu o duše mŕtvych ľudí,ktoré napádajú ľudí s kresťanskej viery čo mi bolo oznámené v kostole je nás veľmi veľa,,,,, hlavne sa lepia na tých ktorí majú zdravotné problémy alebo iné problémy odporúčam všetkým ktorí ešte nemajú skúsenosť ak budete počuť že sa k vám niekto prihovára neodpovedajte mu ,aj mne to bolo divné ale pokiaľ sa vám také niečo nestane tak tomu neuveríte NEODPOVEDAŤ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Ja som uz rozhodnuty. Vysledky prace, jasne postoje a pronarodne citenie ma presvedcili, ze budem volit Kotlebovu LS-NS. Nemozem prekusnut tu zradu podlich, co za kus žvanca zapredaju svoje deti, vnucata a rodnu hrudu. Nemienim sa iba prizerat, som odhodlany za slobodu a vlast, za pravo a moznost zit na rodnej hrude podla tradicii a v sulade s prirodou polozit aj zivot.Aj za Vas vsetkych, ak to bude potrebne a spravne. Na pevninskej europe uz dlho nebola vojna(ak neratame Juhoslaviu)

  • Niektoré príspevky sa nedajú ani komentovať, lebo ich autori sú natoľko hlúpy, že sa im nedá nič vysvetliť. Školstvo je potrebné reformovať to každý schopný učiteľ vie a tí najschopnejší aj vedia ako a nebolo na to treba ani viac peňazí od štátu, lenže tých nikto nepočúva. Zaujímavejší sú rôzny trkvasi podporovaný „mimovládkami“ a ich mecenášmi, ktorým vôbec nejde o skvalitnenie vzdelanosti, čím bude viac hlúpych tým sa budú ľahšie ovládať. I keď v mojej rodine sa živíme z učiteľských platov, neznamená to že sa postavím za každého idiota, ktorý mi sľúbi vyšší plat.

  • Najviac ma hnevá, že Fico, ktorý sa tak hrdo predvádza, chce sa prejavovať ako skvelý stratég, nechápe, že mu nielen ropa, plyn môžu podraziť jeho premiérsky stolček, ale aj jeho odmietnutie imigrantov, ktorých nám sem poslali Spojené štáty Americké. Kauzy jeho ministrov, vysokých úradníkov, bohémsky, luxusný život, ale najmä predstaviteľ štátnej korupcie, okrádania, bývalý predseda parlamentu Pavol Paška, sa mu dnes vracia s obrovským úrokom. Fico, nie je Orbán, na neho v tomto nemajú, ba v ničom, akosi mu aj toto uniklo. Fico nechápe, že nemôže aj mať, aj niekym byť. Jeho meno zapríčinilo, že na čele štátu stojí politický dobrodruh, porušovateľ zákonov, obdivovateľ všetkého Made in USA.

  • je to tak. Prečo štrajkujú,keď si podpísali kolektívnu zmluvu.

  • Nenapadlo Vás že jednoducho učitelia štrajkujú len preto lebo je to potrebne? Preto lebo je školstvo na tom zle? Rovnako aj zdravotníctvo? Samozrejme že je to tlak na vládu, samozrejme že je to o preferenciách smeru, ktorý by sa podľa širokej skupiny slovenskej inteligencie nemal dostať tak silnému mandátu ale prečo za tým stále vidíte tie svoje mátohy ktoré neexistujú…. STE NA HLAVU

    • Pretoze to tak je – kde boli ti Vasi mimovladkari mimo volieb? Nie ste pre nich zaujimavi. Len ako natlak na vladu. V skutocnosti ste ukradnuti aj vacsine opozicie, ta ma z hladiska mimovladok len jednu podstatnu devizu – utecencov schvalia. Verte, ze o nic ine nejde a je to sucast koordinovaneho natlaku na vlady stredoeuropskeho regionu aby sa prestali stavat snaham Unie rozdelit migrantov aj k nam. V konecnom dosledku ucitelia strajkuju nie za peniaze a platy – tie im realne nikto neda a ani nemoze z principu dat, ale za migrantov. Mimovladky su za to, aby presvedcili takych ako ste Vy, plateni dost dobre a ako vidim, svoje peniaze si zasluzia. Mimochodom toto je buducnost, ktoru pre Vas/nas chystaju http://medzicas.sk/vase-dieta-dycha-to-je-znamka-incestu-a-musi-vam-byt-odobrane/

      • Nesmiem vám zabudnúť podotknúť že to bola pani Nicholsonová, ktorá pomohla mnohým, ktorý zažívajú tieto udalosti čo popisujete v článku a ako viete aj ona je z mimovládky, Plus je to asi najúbohejšia výhovorka útočiaca na city. V Nórsku majú s týmto problém, vyrieši sa to a bude pokoj…. Viem že svet je zlý ale realita je ešte horšia hlavne keď si uvedomíte že nemôže za všetko Amerika ale my sami si tu robíme navzájom zle… Končím

        • Hmm… a co urobila pani Nicholsonova pre ucitelov? A verim, ze to urobila zo svojich penazi…

          • Pre ucitelov ani nie, ako skor pre deti zo „socialne vylucenych spolocenstiev“… V skutocnosti je socialna inkluzia, ludovo povedane zlucenie vsetkych ziakov podla ich prislusnosti k rocniku do jednej skupiny vrazdou vzdelavania a nocna mora ucitelov. Vid napr. toto http://jurajpolacek.blog.sme.sk/c/322397/Ako-sa-vyrabaju-predsudky.html
            Inak musim sa zastat Lucie, pri znamej kauze v Sarisskych Michalanoch, ked bolo skole sudne prikazane zlucenie tried ziakov slabo prospievajucich so zvyskom skoly, povodne bola jednoznacne ZA. Neskor ked sa jej spytali, ci bydo takejto triedy dala svoje dieta, cestne povedala, ze ani nahodou

        • Bohuzial, Lucia bola povodne novinarkou a potom sa dala na politiku. Rozhodne vsak trvam na tvrdeni, ze ide o politicky motivovanu cinnost mimovladok – na ktoru nemaju mandat a ktora je plne hradena a riadena zo zahranicia. To ze s niektorymi cielmi a vysledkami suhlasite, este neznamena, ze samotny princip ovplyvnovania politiky nekontrolovatelnymi cestami je spravny. To by sme potom museli selektivne hodnotit napr. aj fasizmus – ake rasne dialnice ostali po Hitlerovi, vsak? Je predsa nekritizujem poziadavky ucitelov ako take, ale to, ze su len zneuzity znamym mechanizmom farebnych revolucii, kde cielom nie je splnenie poziadaviek demonstrantov ale zvrhnutie moci a jej uchopenie ludmi, ktori budu konat v prospech donorov mimovladok.

  • Tolko konspiracneho bullshitu som uz davno necital.

    • Tak to si ešte nečítal denník N, denník SME, týždeň a ostatné propagandistické plátky, podľa ktorých boli v Iraku zbrane hromadného ničenia a Husajn ohrozoval celý svet.

      • toto čo spomínate je už dávno známe aj v klasických médiách. Máte dosť krátku pamäť ako vidím keď si nedokažete zapamätať tak závažnú kauzu. Priznal to samotný Bush vtedy

        • Miroslav predsa nespomina dnesnu dobu, aj ked sa to zda podla citacie Dennika N, ktory vtedy este neexistoval. Denniky mainstreamu boli dlho v pozicii radikalnej obhajoby invazie do Iraku prave na zaklade tvrdenia zarucenej existencie ZHN. A podaktori zasah obhajuju dodnes napriek fatalnym nasledkom pre vyse miliona ludi, aktivizacii terorizmu a vzniku milionov utecencov. Irak ako krajina sa prepadol o desiatky rokov naspat, o Syrii, ktor arovnako trpi aj nasledky tohto nasho utoku ani nehovorim,

  • agent provokater

    To sa nehanbí táto svoloč, veď všetci dobre vieme, že učiteľa robí iba najväčší chudák, čo nič iné nevie. Tak sa vyhrievajú v teplom pelechu, síce za málo peňazí, ale istých. A ľudia na východe, čo musia vyžiť s 300 euro na mesiac, tí čo? Majú skapať? Im nikto nedá, lebo ani štrajkovať nemôžu. A to ešte nehovorím, že robia iba desať mesiacov v roku, potom si „váľajú šunky“. A taktiež aj ďalšie dva týždne v zime, jeden týždeň na jar… Decká ich nezaujímajú, odsedia si svojich pár hodín a majú padla. A oni sa ešte chcú sťažovať???

  • Začína sa dišputa „ako bude vyzerať naša vláda po marci 2016“. Keďže sa ukazuje, že určitým kruhom v zahraničí prekáža Fico, podnecujú prostredníctvom médiíí permanentnú nespokojnosť obyvateľstva – čo nie je ťažké.. Na jednej strane za Ficovej vlády je korupcia všadeprítomná, na druhej strane by som bol nerád, keby sa nová slovenská vláda zostavovala na Hviezdoslavovom námestí. Ako už povedal múdry Ghándi: – „aj najhoršia domáca vláda je lepšia ako cudzia“

    • strýc Franco

      chlapci,chlapci, hádáte sa jak keby ste boli f šenku ! Mám už roky a aj preto sa vás scem opýtat,ale prisám vačku úprimno.Povecte kerý premier dofčulka bol lepší jak je tento ,há ?Alebo aj vláda ?! Myslíte si,že v druhých zemách je to
      lepší ??? Tým nescem povedat,že šecko je tu jak má byt !
      Mrzí vás,že tu žijeme jak tak v pokoji,há..- Myslíte si,že u ná sa nemože stat to čo na Ukrajine alebo v Sírii _ Tak ste na velkém omyle. Šak len rýpte a rýpte a any sa nenazdáte a bude tu mela…..
      tak je to !!!

  • Pingback: Mimovládky v panike búšia na poplach – MEDZIČAS

  • peter balovic

    Tiez som sa vcera zamyslal nad podobnou zalezitostou a dospel som k podobnym zaverom, ked som nasiel na stranke ISU komu dakuju za pomoc a podporu. Strajk ako taky je velmi zle organizovany. Skusal som vyskusat ako nahlasit skolu do strajku a nahlasite tam skolu a pocet ucitelov v strajku bez problemov. Cize cisla, ktore strajkujuci uvadzaju su z brucha. Ak chcete dvihnut narod a robit revoluciu neda sa to robit v bratislavskej intelektualnej kaviarne, cez ipad, iphone, alebo i nieco a facebook. Treba dvihnut zadok a ist dalej na vychod, ako len do Senca. Nemyslim si, ze za tento strajk je priamo riadeny tymi istymi ludmi ako farebne revolucie. Ak by bol, nebolo by to take fiasko. Skor zastavam nazor, ze je to osobna inciativa tych ludi, ako si my starsi pamatame: Inicialtivny blbec, je horsi ako triedny nepriatel! Myslienku strajku za svoje prava podporujem. Je to demokraticky institut, ktory zatial nezakazali v duchu boja proti terorizmu:-). Velka skoda, ze to vedu neschopne osoby. Takto si ucitelia aj sestry zbytocne vystrielali naboje. Skoda.

  • Od USA ovládané patologickými klamármi a EÚ ovládanej patologickými pokrytcami nemožno očakávať už nič dobré! Tieto režimy by mali čím skôr skončiť na smetisku dejín a aj tí ktorí ich podporujú. Vtedy sa ľuďom uľaví a bude aj na platy a nielen učiteľov, sestričiek ale aj ostatných ktorí zatiaľ mlčia.

  • takže podľa tohto sú štrajky niečo nekalé, plánované, vykonštruované nejakými indivíduami… Takže po vzore Slovenska dnes začali štrajkovať aj Francúzsky taxikári, ktorí sa pridali k iným odvetviam štrajkujúcich v krajine. Aj tam je to plánované? Aj tam nájdete dôvod tam, kde ho hľadať netreba? Fantázia niektorých ma udivuje 🙂

    • No neviem či pri štrajkoch, ktoré spomínate je rovnaká hustota mimovládkarov na 100 m2.

    • kto chce vidiet vidi, kto nie… mne staci vidiet tu stranku a vidim, ze je to organizovane mimovladkami:
      http://isu.sk/#registracia

      ucitelia si urcite spravili takuto stranku a v kontaktoch kto ich podporuje, Zuzana Wienk, Daniel Hevier, Michal Hvorecky, stacilo mi….

      takuto stranku uz som videl pri SDK, Radicovej, Kiskovi a vzdy z toho vzniklo nieco dobre pre Slovensko…
      neviem ci si tie minovladky myslia, ze ludia su uz uplny idioti, niektori ale zjavne su

  • Nikto sa tu nezmieňuje o SNS a p. Dankovi. To je manipuláto a novodobý zbohatlík. To čo urobila jeho rodina v Revúcej, je hodné odsúdenia.

  • Čo sa týka Mečiara, okrem toho, že už dávno pred voľbami sa proti nemu postavili všetky médiá (ich majitelia) okrem Republiky, ktorá patrila HZDS, o tých ktorí prišli po ňom platí, okrídlená veta : „Sú to darebáci, ale naši darebáci“ . Samozrejme toto je pohľad organizátorov FR (FAREBNÝCH REVOLÚCIÍ) nie náš. Z našeho pohľadu boli darebáci, samozrejme, všetci. Rozdiel bol len v miere sofistikovanosti kradnutia.

    Čo sa týka učiteľov, mám taký istý názor, aký tu už zaznel. Oficiálny motív organizátorov vyzerá ako zástupný, lebo vedia, že nič podstatné nedosiahnu.
    Keby chceli zmeniť celý systém, čo by malo viesť k automatickému zvýšeniu príjmov štátu a teda aj obyvateľov, ptidali by sa ľudia aj z iných odvetví, ktorí živoria. V tomto korupčnom systéme, ktorým je štát presiaknutý od vrchu až celkom dole, vrátane najnižších stupňov úradov, škôl, zdravotníctva, polície, súdov, …. , nemôže byť dosť peňazí na platy a každodenné potreby, lebo sa ohromná časť z nich rozkradne v celej tej korupčnej hierarchii. Miliardy pri rôznych tendroch, pri nezmyselnom a „vlastizradnom“ dotovaní zahraničných firiem a korporácií, milióny pri financovaní mestských a obecných služieb ale aj stovky či tisícky eur pri drobnej korupcii obyčajných ľudí bez funkcií.
    PROBLÉM JE V TOM , či sme sami ochotní zbaviť sa toho hrozného návyku, že takto prídeme ľahšie k tomu po čom túžime alebo potrebujeme. Sme tým dosť prežratý a netvrdím, že sme preto všetci zlí ľudia. Často je to len strach ktorý nás núti robiť také veci. Lenže bez toho, aby sme to nezlomili v sebe sa ŽIADNA ZMENA K LEPŠIEMU NEPODARÍ. Tí ZLÍ sú silnejší a dajú sa poraziť len tým, že my budeme tí DOBTÍ . Nie len navonok ale v najhlbšom vnútri.
    Ak pôjdeme do zmeny systému takto poctivo, bez postranných záujmov a ambícií, nebudeme sa trieštiť tak ako sa to deje teraz v mimoparlamentnej opozícii, neporazí nás ani oficiálny súper ani nás neoklame falošný ORANŽOVÝ „priateľ“ a závislé médiá.

  • „Bohužiaľ, strany na Slovensku sú všetko možné, len nie národné. Kto bude schopný obhajovať slovenský záujem? … Zo súčasných parlamentných strán sa jednoznačne v určitých témach vyjadrila len SaS.“

    Juraj myslím si, že si SaS príliš idealizuješ, pritom sa stačí pozrieť na FB profil organizátora oranžových revolúcií Pavla Demeša https://www.facebook.com/pavol.demes/friends?pnref=lhc – a čuduj sa svete, má medzi nimi členov SaS, ako aj kandidátov SaS do NR SR – Martin Poliačik, Eugen Jurzyca, Juraj Droba, Martin Klus, Ľudmila Zajacová, Emil Sútor… a ďalej ma to už prestalo baviť…
    Moji starí rodičia často vravievali „vrana k vrane sadá“… alebo „ak chceš spoznať človeka, spoznaj jeho priateľov“. SaS je skrátka výber toho najhoršieho z najhoršieho, čo kedy pôsobilo v slovenskej politike. Chvála Bohu, že doposiaľ nemali, a dúfam že ani nikdy mať nebudú takú podporu obyvateľstva, ktorá by im umožnila presadzovať svoje sektárske záujmy.

    • Hovorím o vyjadrení v niektorých otázkach. SaS ako jediná bola ochotná zastaviť grécky peňazovod, ako jediná z parlamentných strán sa jednoznačne vyjadrila proti neriadenej imigrácii. Starých členov SaS poznám lepšie ako ktokoľvek iný z vlastnej skúsenosti, idealizácia nehrozí. Nakoniec asi preto ma zo strany vyhodili 😀

      • V čase keď SaS zastavovala „peňazovody“ Grécku sa udialo zopár zaujímavých udalostí… SaS ako vládna strana nesplnila zo svojho programu ktorý jej pomohol dostať sa do parlamentu, vôbec nič. Marihuanu nedekriminalizovali, bukvicám tiež neumožnili registrované partnerstvá… neprešli ani mnohé ďalšie, z programu kľúčové veci… Nasledovalo rozčarovanie ľudí z SaS a to všetko sa podpísalo pod klesajúce preferencie strany, niektoré prieskumy SaS posielali mimo parlamentu. SaS sa prestala odlišovať od svojich koaličných partnerov… a tak nemenovaný šaman z SaS prišiel s nápadom odlíšiť sa od nich v očiach voličov a hlasovanie o eurovale bola príležitosť ukázať ľuďom „nie sme ako oni“ a postaviť sa za „správnu vec“, podporiť odpor ľudí k eurovalu a pripísať si politické body… a výsledok tejto kalkulácie poznáme…
        Osobne si myslím, že môžeš byť hrdý na to, že ťa z SaS vyhodili. Horšie by bolo, keby si ťa tam nechali, bol by to dôvod zamyslieť sa nad tým, čo ťa spája s magormi z tretieho sektora, s Nicholsonovou, Bláhovou, Poliačikom…

        Inak som stále viac a viac presvedčený o tom, že si v článku trafil klinec po hlavičke a do štrajku sa zapojili aj Demeš a piata kolóna okolo neho. Podozrenie je o to silnejšie, že pán Demeš má medzi FB priateľmi aj Ľudovíta Sebelédi-ho a Ota Žarnay-a – hlavné tváre protestov.

      • reakcionárov a profesionálnych štváčov je potrebné vyhodiť okamžite !

  • Obávam sa, že diskusia Fico/neFico je z pohľadu migrantskej politiky zbytočná. Som presvedčený, že SMER po voľbách zmení svoje postoje minimálne o 90, ak nie rovno o 180%. Nedávno som videl zábery z Europarlamentu, kde sa nejaká členka S&D frakcie (PES) „preriekla“, že vyjadrenie Fica proti moslimom neriešia, pretože vedia, že na Slovensku idú voľby a chcú, aby ich SMER vyhral… (k toľkej principiálnosti nie je potrebný ďalší komentár).
    O nič lepšie to nebude s ktoroukoľvek mainstreamovou stranou. Jediný, kto by sa v tomto bol schopný vzoprieť, je Kotleba, ale ten bude rád ak sa ho odváži voliť 5% (a zostane to 5% aj po politicky korektnom spočítaní hlasov). Proste sme v hajzli a tých pár ľudí, čo chodí na túto stránku s tým veľa neurobí. Rozhoduje (ak ešte vôbec) väčšina, ktorá už nič nemá a teda nemá čo stratiť. Počúva na krátkodobé benefity a sľuby a nejaké nemainstreamové názory sú úplne mimo jej reality.

    • Ani pred župnými voľbami nedávali médiá a prieskumy Kotlebovi veľké šance… A napriek tomu prišla SMERácka hydra o hlavu. Tieto voľby budú veľkým prekvapením.

      • Konečne normálny komentár, poserte sa so všetkými parlamentnými a tzv. štandartnými stranami, banda zapredancov za Judášsky groš o momovládkach a inom Slovenskom hnoji, dotovanom ****** ani nehovorím. Kotlebu ani nespomínajú, asi má v mnohom pravdu, keď sú z neho všetci posratý až za ušami, preboha čo si to tí Slováci vôbec predstavujú, vykopnúť po 25 ročnom drancovaní Slovenska všetkých Bankstrov a iných zlodejov !!!

  • Eva Juhárová

    Málokto vie a málokto zdieľa môj názor: farebná revolúcia (s tou charakteristikou, ako je spomínaná v tomto článku) na Slovensku už bola. A s účasťou spomínaného pána Demeša, samozrejme. A mala svoju farbu: bola modrá.

    Citujem z istej diplomovej práce, ktorú som našla práve pred chvíľou na internete, keď som si do googlu dala „pavol demeš 1998 mečiar“:
    Občianska kampaň OK 98

    Novým a pozoruhodným elementom parlamentných volieb v roku 1998 pri komparovaní s voľbami
    v roku 1994 bolo pôsobenie nestraníckych aktérov. Vďaka aktivitám početných mimovládnych
    organizácií zapojených do Občianskej kampane OK 98 prispeli k vysokej účasti voličov počas
    zlomových parlamentných volieb v roku 1998 v prospech demokraticky a prozápadne orientovaných síl
    (Demeš, In: Mesežnikov, Ivantyšyn 1999). Organizátori tejto kampane, mimovládne organizácie a think tanky plne využili prístupové body, ktoré im umožnili formulovať požiadavky a vhodné stratégie
    k dosiahnutiu záujmu (Kriesi 2004). Týmto záujmom bola volebná porážka vlády na čele s V. Mečiarom.
    Volebná porážka tejto vlády sa stala cieľom mimovládnych organizácií a think tankov skrze túto
    kampaň na základe represie režimu, vďaka ktorej došlo k legitimizácie požiadaviek think tankov
    a MVO (Tarrow In: Císař 2004).

    Mimovládne organizácie a think tanky v tomto období zohrali kľúčovú pri mobilizácií občanov.
    Vďaka týmto voľbám a hlavne ich výsledku sa Slovenska republika vrátila späť na cestu konsolidácie
    demokracie a nová vládna politická reprezentácia preukázala jednoznačnú prozápadnú orientáciu.
    Došlo k väčšej participácií občanov a ochote i lepšej pripravenosti zúčastňovať sa na správe veci
    verejných. Vďaka činnosti MVO, think tankov, stoviek dobrovoľníkov a účasti mladých ľudí boli tieto
    voľby zlomovými v dejinách samostatnej Slovenskej republiky.

    Do tejto kampane, ktorá sa začala formovať od januára 1998 a oficiálnu činnosť začala v marci
    1998 po komunálnych voľbách, sa zapojili desiatky MVO a stovky dobrovoľníkov. Významná v nej bola
    činnosť Fóra donorov[46]. Ciele Kampane OK 98 boli (Demeš, In: Mesežnikov, Ivantyšyn, s. 624):
    zlepšenie informovanosti voličov o parlamentných a komunálnych voľbách v roku 1998; zvýšenie účasti
    občanov Slovenskej republiky v týchto parlamentných voľbách; zabezpečiť občiansky dohľad nad
    čestným priebehom volieb a zvýšenie vplyvu občanov na prípravu volebných zákonov. Pre politickú
    elitu je významná volebná podpora, nestabilita tejto podpory otvára možnosti pre sociálne hnutia
    (Tarrow In: Císař 2004).

    A tak ďalej a viac a aj iné v tomto linku: https://is.muni.cz/th/342897/fss_m/Diplomova_praca..txt

    • To sa nevylucuje, aj na Ukrajine bola oranzova revolucia v roku 2004 a vzhladom na vysledky, ktore sponzorov neuspokojili, bolo ju nutne zopakovat v 2013…

      • Eva Juhárová

        Povolenie preletov bombardérov NATO cez územie SR pri bombardovaní Srbska v marci 1999 hádam za tú námahu aj stálo…

        • Vtedy dzuridnova vláda tancovala podľa pesničky svojich donorov spoza veľkej mláky, ktorí jej pomohli poslať mečiara do opozície… všetko čo robili, robili tak, aby boli donori spokojní…

          • Eva Juhárová

            Nuž, doba dobu nájde, čo celý svet prejde, ako sa hovorí v našich národných rozprávkach a všetko vyjde na svetlo Božie. Pre objektivitu treba dodať, že hnev obyvateľov za Mečiara nebol celkom bezdôvodný, ale neprimerane huckaný a hnaný do pozície nenávisti a z toho nikdy nič dobré nevzíde. Mečiar bol pre farebnerevolučných jednoducho diktátor, tak sa to robilo a robí podnes, lebo je to vynikajúca a funkčná nálepka. Len či sme sa poučili, čo zmôže dobre vedená mediálna kampaň, dostatok peňazí a davová psychóza, pretože ako hovoril Hogo Fogo z filmu Limonádový Joe “ Fraška života se žene kupředu jako splašená herka a diváky pranic nezajímá zápletka prvního dějství“.

          • Mečiar bol grázel, o tom žiadnych pochýb. Ale to, čo prišlo po ňom, nebolo o nič lepšie… a lepšie to nie je ani dnes… S odstupom času môžem tvrdiť, že tí, ktorí sa vtedy tvárili ako alternatíva ňou v skutočnosti neboli.

      • peter balovic

        Zdravim, Vas clanok ma zaujal, lebo prave vcera som som nad niecim podobnym zamyslal. Podrobnejsie som to opisal v kometari pod clankom. Inak na Vas clanok ma upozornila manzelka, ze ho kritizuju Topky. Ako vravi strare. prislovie: Ak ta nepriatel chvali, tak pozeraj, kde si spravil chybu. Ak ta nepriatel hani, tak asi chybu nerobis. Nemyslim si, ze je tu vola z vonku zbavit sa Fica. Fico dostal po nose v prezidentskych volbach. Ale odvtedy dostali dolezity zahranicny investori stimuly, kupili sme vrtulnuky, aj sme zacali prezbrojovat policiu a armadu( inestigativni novinari, by mohli vypatrat, kto je za firmou Glock a CZ) . Pri tychto nakupoch nikto z medii ani z politickych stran nenamietal nic. Skor mam podozrenie, ze sa nieco deje s Kiskom. Vcera opat reportaz na Markize, ze si lieta hore dolu za statne. Bez vetra sa ani listok nepohne:-)

    • Eva Juhárová

      https://is.muni.cz/th/342897/fss_m/Diplomova_praca..txt
      Diplomova_praca
      ešte raz som skúsila ten link, akosi neprešiel správne

      • Eva Juhárová

        Miroslav, vyššie mi odpovedať už nedáva možnosť, nuž odpoviem tu: „Mečiar bol grázel, o tom žiadnych pochýb. Ale to, čo prišlo po ňom, nebolo o nič lepšie… a lepšie to nie je ani dnes… S odstupom času môžem tvrdiť, že tí, ktorí sa vtedy tvárili ako alternatíva ňou v skutočnosti neboli.“

        Týmto potvrdzujete výrok z textu článku, že :
        „Cieľom týchto revolúcií nie je ani náhodou vyriešiť problém, v mene ktorého sa tieto revolúcie začínajú. Problém je len spúšťačom a revolúcia nástrojom na dosiahnutie určitej zmeny. V prospech samotných organizátorov týchto revolúcií.“

    • Mečiar v online diskusii na topky:: „….vtedajšia opozícia na povalenie mojej vlády, disponovala miliardami korún, proti čomu je Gorila taká malá opička. Len Soros sa chválil, že poskytol na to 600 miliónov korún.“

      zdroj: http://www.topky.sk/cl/1000084/1297194/Sef-HZDS-Vladimir-Meciar-bol-online–CD-a-Gorila-maju-spolocnu-zakladnu-

  • celé je to sprostosť, v prípade štrajku učiteľov platí – účel svätí prostriedky, aj keby ho riadil neviemkto od neviemkiaľ jednoducho sa ich treba zastať ..

  • Je uplne logicke, ze sa strajkuje pred volbami. SMER ma parlamentnu vacsinu a za 4 roky vladnutia nespravil ani k… Stacilo by, aby SMER a.s a ich akcionari nerozkradali tento stat (20-50% zo statnej zakazky) a bolo by aj na skolstvo aj na zdravotnictvo. Som ochotny sa stavit, ze po volbach Rysavy pes zoberie tolko ilegalov, kolko mu Brusel rozkaze. Eurofondy rozkradat treba. Par ludi si zasluzi istoty. To, ze sa na nespokojnosti ucitelov, sestriciek, lekarov nabaluje 5. kolona je pochopitelne, ale keby sieto problemy neboli mohli by si fikat cukor medzi….

  • Učiteľ je dnes žobrák, bez autority… samozrejme že za to nemôže iba Fico, ale ten tu vládne dnes, má parlamentnú väčšinu a pokračuje v tomto trende.
    Je jasné, že sa na štrajku snažia priživiť aj rôzne iné skupiny, ktorým vôbec nejde o učiteľov, ale o sledovanie svojich sektárskych záujmov, čo je prípad denníkov N, SME a podobných plátkov. V zásade ale platí, že čím menej percent bude mať SMER vo voľbách, tým skôr nastúpi na mečiarovu cestu na smetisko dejín a to hodnotím pozitívne. Za Fica tu vzniká policajný a bezprávny štát a je iba dobré ak bude oslabením SMERu tento trend spomalený.

  • viktoria vašková

    Nikdy ste nepodporoval Fica,ale teraz hoci okľukov ho podporujete.A čože ste nespomenuli Kotlebu?

  • Trošku z mojej praxe.
    Pedagógovia. Nechcem hádzať všetkých učiteľov (bývalých kolegov) do jedného vreca , ale súčasný personálny stav školstva je tristný. Školstvo je prefeminizované, úroveň vedomostí, schopností a snahy klesá, učiteľmi sa stávajú zväčša ľudia, ktorých snahou je ukončiť čo najľahšie vysokú školu. Ak aj má niekto počiatočný elán, prax ho zvyčajne dostáva do vyjazdených koľají každodenného behu školy, zaužívaných praktík kolektívov a spôsobov vedenia školy, byrokracie a zákonov, ktoré edukatívnemu procesu skôr škodia ako pomáhajú. Výsledkom sú učitelia, ktorí nemajú snahu a silu efektívne pôsobiť vo výchovno-vzdelávacom procese. Pracoval som v piatich učiteľských kolektívoch na 4 rôznych miestach a nepoznám jedincov, ktorí by kupovali didaktické pomôcky za svoje, pracovali denne 8 hodín (včítane prípravy, opravovania školských úloh a sebavzdelávania) alebo kvôli existenčným problémom museli zháňať druhú prácu. Nevravím, že sa takí na Slovensku nenájdu.
    Školské inštitúcie. Až na výnimky sú premnožené. Na žiaka, študenta ZŠ a SŠ (a niektorých VŠ) pripadá viac miest, ako je detí. Školy sa musia riadiť výškou normatívnych príspevkov, efektívnosťou spolupráce s obecným úradom alebo VÚC, na dedinách, ale aj v menších mestách do vzdelávacieho procesu neraz zasahujú aj rodičia prostredníctvom rady školy. Stále platí, že finančné ohodnotenie učiteľa je dané vzťahom vedenia k jeho osobe, častokrát sympatiami a antipatiami, resp. protekciou. Zákony, normy a nariadenia (normatívy, osnovy, integrácia, kredity atď.) neprinášajú pôvodne plánovaný efekt a ich plnenie sa stáva formálnym.
    O čerpaní príspevkov, dotácií, grantov vie tiež takmer každý učiteľ – a spôsob vybavovania projektov, konkurzy na ich realizáciu, predražené nákupy a ich plnenie sú témou polemík a žartov dve desaťročia.
    Zákonní zástupcovia – rodičia. Každý rodič túži nie po vzdelanom dieťati ale po potomkovi s diplomom, doktorátom. Rodičia súčasných žiakov a študentov totiž sú sami generáciou, ktorá bola ochudobnená o efektívne vzdelávanie a máloktorých zaujíma stav školstva mimo obdobia štúdia ich ratolestí.
    Štát. Zmenou vlád sa nahromadili rôzne zákony a nariadenia, ktoré narobili svojou nekoncepčnosťou, snahou prispôsobiť náš školský systém iným krajinám, hybridný chaos, ktorý učiteľ zvládnuť jednoducho nemôže a nevládze.
    Mierne preabstrahovaným výsledkom je obraz priemerného učiteľa. Ktorý učí v počte predpísaných hodín, akademicky, má v triede jedného-dvoch integrovaných žiakov, kvôli ktorým sa nevenuje dôkladne žiadnej skupine, je psychicky vyhorený, formálne absolvuje kreditné školenia alebo iné formy „vzdelávania“, oprávnene sa obáva inšpekcií a nových nariadení, snaží sa získať čo najlepšie osobné hodnotenie a čo najľahšie povinnosti a krúžky. Ktorý síce šomre, ako málo zarába v porovnaní s inými VŠ vzdelanými ľuďmi, ale ktorý neriskuje stratiť v dnešnej dobe nie práve zanedbateľný príjem.
    Samozrejme, pripúšťam, že existujú výnimky. Počas svojej 35-ročnej praxe som sa však s nimi nestretol.

    • Toto by mal povedať človek v praxi,nie po praxi,ale samozrejme by mali byť vytvorené podmienky na to,aby si mohol dovoliť takéto pripomienky.

  • No, mne to bolo hned podozrive, ze o tychto protestoch v podstate online neustale pise DennikN,financovany US Ambassy…

  • Juraj trafil klinec po hlavicke vetou „je zalozeny na opravnenej nespokojnosti ludi“. To, ze sa na nespokojnosti ucitelov pokusia prizivit individua ako Demes je skoro samozrejme, avsak sposob, s akym nakladaju ludia s pedagogmi, je snad este vacsim rizikom nez vsetko vyssie vymenovane.

    Kazdy jeden skolsky rok je pre ucitela neskutocnou psychickou zatazou. Nie kazdy ma na to robit tu pracu naplno, obzvlast ak ju mysli seriozne. Staci sa pozriet na to, ako velmi rodicov vycerpavaju 2 deti – a teraz si to predstavte v cisle 20… Bohuzial, pre ucitelov je tragedia, ako su za ich inak mimoriadne dolezitu ulohu ( aby z nas nebola masa debilov, ale ludia schopni kriticky mysliet ) ohodnoteny – a to aj financne, tak aj ich spolocenskou prestizou. Prve menovane sa prejavuje na tom, ze ucitel potom pocas leta castokrat nema na to, aby na nejakej dovolenke nacerpal nove psychicke sily na dalsich 10 mesiacov a Last Minute u neho neprichadza do uvahy, lebo od 25.8. sa uz musi hlasit v skole.Nemoze si zobrat dovolenku v oktobri a ist do Egypta ( resp. moze, ale riaditel mu to nepodpise ). Cize defacto kazdy novy skolsky rok ucitel zacina na „psychicky dlh“.

    Spolocenska prestiz je dalsi problem, staci sa pozriet na diskusie na Pravde – vacsina diskuterov nenazera na ucitelov ako na tych, ktori maju v rukach buducnost ich deti, ale ako „kastu nicnerobiacich darmozracov“. Potom je uplne bezne, ze do skoly si do vysokoskolsky vzdelanej osoby pride kopnut aj posledny nedouceny asocial a ucitel mu nemoze nic. Ano, „dobrovolna ludska rohozka“…

    Teraz si predstavte, ze nadejnemu stredoskolakovi ponuknete studium na pedagogickej fakulte. Hoci by z neho mohol byt velmi kvalitny pedagog, on pri vizii 500€ nastupnom plate, 900€ plate po 35 rokoch praxe a spolocenskej prestizi rovnej nule jednoducho zvoli iny obor. Potom sa na pedagogicke fakulty hlasi „2. trieda“ a z nej len malokedy dostanete „prvotriedny vystup“. Mimochodom, vyplatne pasky pedagogov najdete tu: https://sway.com/mXkpKMq5Rdp7qNco

    Iste si kladiete otazku, preco to vobec ucitelia este nezabalili, ked vsetko v skolstve je nah*vno? Pretoze deti. Tych ucitelov ich praca stale bavi a castokrat ju neberu ako zamestnanie, ale ako poslanie. Lenze 90% z nich je so silami na konci ( a nehovorim len o uciteloch majucich tesne pred dochodkom ).a pokial sa v skolstve nezacne toto riesit, tak do 5 rokov skolabuje aj skolstvo, pretoze ucitelov je mozno nadbytok, ale ti kvalitni jednoducho uz odmietnu dalej ucit, lebo vyhoria…

    A az potom zacne skutocna tragedia, pretoze vystupom zo zdevastovaneho skolstva bude len banda idiotov, ktori budu mat problem chapat kauzalne suvislosti a logika im nebude nic hovorit. Potom vsetci uvidime, co to znamena „manipulovatelna masa“. Na zmanipulovanie blba totiz staci pouzit nizke pudy ako zavist ci pocit ohrozenia, na zmanipulovanie cloveka s vlastnym nazorom treba podstatne viacej – a aj tak je tu riziko, ze ten vzdelany clovek casom vplyvom rozporov medzi podavanym a videnym zacne pochybovat, az prezrie…

    • anachronos, s mnohymi vasimi vetami sa da len suhlasit (teda az na to demagogicke tvrdenie o nemoznosti oddychnut si v lete, lebo nemaju na egypt a ani by tam na last minit nemohli ist – oddychnut sa da aj u nas doma a za lacno)… ALE
      to samotne NACASOVANIE svedci v plnom rozsahu prave o tom, ze sa ti nestastnici nechali vmanipulovat do postavenie „uzitocnych idiotov“ … takze z mojej strany plny suhlas s nazorom juraja polacka – skutocne ziadnu farebnu revoluciu nepotrebujeme

      • To nacasovanie ani zdaleka nie je nahodne a aj ked pochybujem, ze si uz ich podchytili mimovladkari ( k comu ale urcite dojde, vid. Ukrajina, ako bol presmerovany hnev voci oligarchom na hnev voci vsetkemu ruskemu ) v takom mnozstve, aby to stacilo na farebnu revoluciu. Kluc je skor schovany v tom, ze s ucitelmi si vytrel prdel kazdy minister skolstva od Ftacnika cez Fronca az po Draxlera. Ziaden z ponovembrovych ministrov nijako nezlepsil podmienky, v akych musia ucitelia ucit. Toto nebude prvy strajk ucitelov. Lenze oni maju este v nedavnej pamati, ako s nimi v 2012 vybabral SMER, kedy uplatil riaditela odborov a ten po 3 dnoch odvolal strajk ( nasledne im s fanfarami zdvihli platovy zaklad a v tichosti zrusili rozlicne priplatky, takze ti stastnejsi skoncili tam, kde zacali ). Preto ucitelia neveria tymto odborom a tato iniciativa ISU je budovana zdola. Chyba im ale know-how a preto ten strajk je tak chaoticky. Lenze to chybajuce know-how im mozu velmi jednoducho dodat prave ludia ako Demes ( a az potom zacnu byt veci velmi vazne ). Fico a Smer sa prave toho boja a preto sa snazia ( namiesto riesenia problemov skolstva ) postvat verejnu mienku proti ucitelom.

        Co sa tyka „demagogie“, ze si nemozu dovolit dovolenku. Upresnim, zrejme sme sa nepochopili. Stojim si za tym, ze praca ucitela je psychicky vycerpavajuca – uz len z dovodu, ze ucitel je stale jednou nohou v base. A nezvelicujem, ak ma na starosti 5 dni v tyzdni 25 „nesvojpravnych jedincov“, za ktorych plne zodpoveda a prihodi sa nejaky maler – ten uz aj tak vystresovany ucitel skoncil nadobro – akykolvek zapis do registra trestov znamena koniec, aj keby dostal len podmienecny trest. A teraz si predstavte, ze mate na nejakej skolskej akcii ustrazit 16-rocnych vyrastkov, ktori nemaju nic lepsie na rozume, nez sa ozrat. A ked to prezenu a skoncia v nemocnici na vyplachu zaludka? A nejaky iniciativny rodic zazaluje ucitela, ze ako bolo vobec mozne, ze sa jeho „abstinent“ ozral ako delo? A podobnymi prikladmi ( a iste uznate aj z vlastnej skusenosti ako byvaly ziak ) by sa dalo argumentovat donekonecna.

        V takomto pripade urcite uznate, ze jedine, co pomoze po 10 stresujucich mesiacoch ucitelovi ( a nielen ucitelovi ), je totalna ( aj ked docasna ) zmena prostredia, kde mu nic nebude pripominat skolu. Akykolvek zajazd k moru je na toto vyhovujuci. Lenze je tu jedno ale – co ked ten ucitel ma malolete deti? To ich ma nechat doma? V kombinacii s tym, ze ceny pocas sezony a ceny mimo sezony su neporovnatelne, dojdeme k zaveru, ze castokrat ucitel-rodic obetuje vlastnu relaxaciu za stastne prazdniny svojich deti…

        Skolstvo bezi na zotrvacnost uz 25 rokov. A o moc dlhsie nebude, pretoze uz teraz mnohi ucitelia stracaju akukolvek motivaciu sa vobec pretrhnut, aby podali vo vyucbe kvalitne vysledky. Coraz castejsie vidiet u nich totalnu apatiu a rezignovanost. Ani sa im necudujem, je to totiz posledny obranny mechanizmus, ktory im ostava. Potom nasleduje uz len vyhorenie…

        PS. Ucitelia ako „uzitocni idioti“ nie su nicim novym. Pre majoritu Slovenska aj tak nie su nic viac nez obycajnymi babysitermi, navyse „zadarmo“. Vlastne Slovaci celkovo si absolutne prestavaju vazit vzdelanie. A tomu odpovedaju nielen naroky na kvalitu vyucby, ale aj dalsie sprievodne znaky, poukazujuci na marazmus spolocnosti…

    • Je možné, že ich spustenie tesne pred voľbami je len zhoda okolností? Ani náhodou.

      je celkom prirodzene ,ze strajkuju pred volbami pretoze je to jedina moznost ako realne zatlacit na vladu
      Otazka je skor preco nestrajkovali pred minulymi volbami ked sa hlasovalo o Eurovalove a za odmenu Fico vyhral volby?
      a navyse ako to zvladne ekonomika ked vsetci statni zamestnanci budu ziadat zvysenie mzdy? kde na to zobrat prostriedky? preto si tiez myslim ze je za tym (z hladiska ludi v pozadi) snaha pristrihnut Ficovi kridelka
      predtym obstrihavali Dzurindu ktory tiez nebol vo vsetkom poslusny (hoci nemal taku retoriku ako Fico) a zasa napomohli Ficovi

      je naozaj otazka koho volit
      imigracia je sice tema cislo 1 ale nie je to jedine kriterium, tym viac ze aj Fico je otazny (ci dodrzi co slubil)

    • Súhlasím,aj keď to asi bude málo..

  • Ucitelia nemaju co strajkovat za zvysenie SVOJICH platov, ale maju strajkovat za zvysenie celkovej ekonomickej prosperity. Na to by najskor ale nesmeli byt hlupi a egoisticki.

    • To je trošku smelé vyhlásenie človeka neznalého veci.Naša ekonomika napreduje“ míľovými krokmi „,podľa komentárov,skoro najviac v EU,ibaže na tých učiteľských platoch to nie je vidieť a nie je to vidieť ani v ďaľších „sférach“.A pokiaľ sa nezlepšia podmienky pre prácu učiteľa,nesmieme sa čudovať,že z našich škôl budú vychádzať čoraz viac tupci,ktorí nám znepríjemňujú život na všetkých úrovniach,po všetkých úradoch a inštitúciach.Neviem,aké máte vzdelanie vy,ale dúfam,že v tomto mi dáte za pravdu.

      • Vsetko je pravda. Horsie je, ze riesenie este nikto nehlada. A poulicne demonstracie alebo strajky maju tak daleko od riesenia, ako maloco. Nikto sa nepyta tych, ktorych by sa bolo treba pytat. A aj ti by mozno povedali, ze uz niet nadeje.

  • Učitelia majú na Slovensku podpriemerné platy tak ako aj ostatných 95% zamestnaných,preto by som sa na tomto divadle ktoré vlastizradné mimovládky zorganizovali presne podľa nôt z U.S.embassy nikdy nezúčastnil,učiteľov mi je ľúto lebo ich len zneužili ako užitočných idiotov za učelov vyrobiť tu akýsi majdan ktorý by dosadil do vlády bábky ktoré bezproblémov podpíšu kvóty aj na 5milion snedých votrelcov!

    • suhlasim akurat, ze mimovladky maju vlast v Izraeli.. takze by som ich nenazval vlastizradnymi, svoju vlast nezradili

Napísať odpoveď pre jopal Zrušiť odpoveď