Idiotské správanie Andreja Kisku

(MZC) Na oslavách 70.výročia Karpatsko-Dukelskej operácie na Dukle a vo Svidníku došlo k škandálu, aký nemá žiadnu obdobu od čias socializmu. Konanie organizátorov a správanie sa prezidenta Kisku pripomína najlepšie časy komunistických normalizátorov.

(c) TASR/Pavel Neubauer

(c) TASR/Pavel Neubauer

Slavo Grega z Košíc popisuje celý priebeh udalosti

Oslavy 70.výročia Dukly

Ten, kto sa zúčastnil tohoročných osláv 70.výročia Dukliansko-karpatskej operácie, sa nestačil diviť. Pred príchodom ústavných činiteľov na tieto oslavy pri pamätníku Dukly, komentátor rozsiahle zdôvodňoval nutnosť výmeny pôvodného súsošia „Žalujem“, ktoré znázorňovalo postavu ženy objímajúcu sovietskeho vojaka za pôvodnú sochu československého vojaka vzdávajúcu poctu zbraňou padlým vojakom pri tejto operácii. Uviedol, že táto pôvodná socha bola na tomto pamätníku umiestnená v roku 1949 a neskôr ju komunisti dehonestovali tým, že ju odstránili v roku 1964 a nahradili spomínaným súsoším. Tým chceli aktéri tohto „humánneho činu“ zdôvodniť, že týmto činom iba napravili krivdu spôsobenú komunistami. Neviem o akú krivdu išlo, keďže obe sochy boli postavené za vlády „dnes tak nenávidených komunistov“. Ta prvá, ktorej iba kópiu vrátili na pôvodné miesto k pamätníku predstavuje statickú postavu v strnulom postoji a tá, ktorá bola teraz odstránená v dynamickom objatí ženy sovietskeho vojaka. Autor tejto sochy chcel znázorniť ženu predstavujúcu celý národ, ktorá týmto činom ďakuje za naše oslobodenie sovietskej armáde. Je to síce môj názor, ale toto súsošie vystihovalo viac skutočnú dobovú situáciu na tomto konkrétnom mieste ako strnutý postoj vojaka, naviac zo zbraňou, s ktorou neboli vyzbrojené ani vojska sovietske a ani československé pod vedením generála Svobodu.

Teda čo pohoršovalo dnešných mocipánov na predchádzajúcom súsoší?

Jasne to ukázal ďalší priebeh osláv. Na tomto mieste na úvod boli zahrané štátne hymny česká, slovenská a poľská. Pri prejavoch ústavných činiteľov bola vzdaná úcta a poďakovanie všetkým padlým a aj preživším účastníkom československej armády, ale zo strany sovietskej armády boli uvedené (a aj to rozdielne) počty padlých sovietskych vojakov. Ani jeden z ústavných rečníkov nenašiel v sebe toľko úcty, aby poďakoval aspoň tým sovietskym vojakom, ktorý na tomto mieste zaplatili tým najcennejším – svojím životom!!!

Oslavy pokračovali v mesta Svidník pri pomníku gen. Svobodu, kde sa muselo čakať na príchod pána prezidenta, ale inak tejto časti osláv nemožno v podstate nič vytknúť.

Až záver osláv pri kladení vencov na cintoríne sovietskych vojakov vo Svidníku ukázal pravú tvar nášho súčasného prezidenta a aj hlavný motív, prečo pôvodné súsošie muselo byť vymenené!!! Potom čo konferencier oznámil, že na oslavách vystúpi s príhovorom aj predstaviteľ ruskej strany Andrej Šabanov, pán prezident Kiska sa postavil a demonštratívne odchádzal z nich – nepomohol ani piskot a nadávky na jeho adresu.

V tom čase stíšili aj mikrofón spomínanému rečníkovi – zrejme z dôvodu aby pán prezident jasnejšie počul demokratický prejav svojho ľudu, ktorý zastupuje ako hlava štátu. Obnoviť zvuk sa podarilo až pri nasledujúcom rečníkovi.

Všetky tieto spomínané kroky našej súčasnej vládnucej garnitúry vedú k jednoznačnému záveru – tento národ postupne má zabudnúť komu vďačíme za slobodu a kto položil za túto slobodu najväčšie obete.

K tomu mi nedá spomenúť slova jednej staršej účastníčky osláv, členky Zväzu protifašistických bojovníkov: „robte čo chcete, ale pamäť národa nevymažete“!!

Na záver by som rád pripomenul slová historika Eduarda Chmelára: „keď niekto nazve odstránenie sochy z roku 1964 (kedy prebiehala liberalizácia spoločnosti, tzv. politický odmäk) a inštaláciu kópie sochy z roku 1949 (kedy sa začali prvé politické popravy za Gottwaldovej éry) „nápravou krivdy spôsobenej komunistami“, mal by si zopakovať dejepis pre žiakov 9. triedy základnej školy„, preto, že ide skutočne o návrat do minulosti. Súčasná politická elita pod vedením Andreja Kisku nás vedie do dôb, o ktorých sme si mysleli, že sú za nami. Opäť je len jeden správny názor, opäť sa prepisuje história, opäť prichádza mráz – ibaže tentoraz nie z Kremľa ale Bruselu.

Je len na nás, čo s tým urobíme. Či budeme opäť voliť tých, ktorí len bezducho vykonávajú pokyny americkej ambasády, alebo budeme voliť slovenské záujmy. Myslite na to

No pasarán!

61 komentárov

  • čo to tu tárate vy červený hajzli po roku 89 vás mali obesiť !!!

    • Ondrej Jagerský

      No, skôr Teba nemali porodiť.

    • Bolo by dobre Janicko, keby si si uzil aspom kusok z toho co si uzili Sovietski vojaci pri oslobodzovani Europy a potom by si mal iny nazor na vec. Po kolenach by si im tie kvety na pamatnik priniesol a plakal by si na nom cely den.Ved citat vies, zrejme vidis a pocujes a veris svojim zmyslovym organom. Precitaj si nieco o oslobodzovani, pozri si historicky film, navstiv nejaky koncentracny tabor,pamatnik vojny a potom sa sem Janicko vrat a skus nieco zmysluplne napisat, aby si sa za to nemusel hanbit a ani my Slovaci, aby sme sa nemuseli hanbit za teba. Prajem pekny den.

    • Milý hlúpy Jano. Ty musíš byť z dvojičiek, lebo jeden taký somár byť nemôže. S tým obesením – vyháňaním by som MOŽNO AJ SÚHLASIL. Ale to by si musel začať zhora: Barosso – Neomaoista, Mohegriniová – talianska komunistka. Zvyšok Bruselu dtto. Naša Soc-dem rovnako !!! No a VŠETCI vítači slimákov, podporovatelia buzerantov sú – NEOMARXISTI. Dokonca aj celé USA sú väčšmi doľava ako Rusko.
      Prosto – si fanatický hlupáčik, ktorí tára dve na tri.

  • Veľký kus pravdy je v tvojich slovách ,dedo,iba je človekovi ľúto,že sa,vďaka našej demokracii,nemôže podpísať svojim menom..

  • kiska je jedna *** hlava nie je prezident aj ked ho zvolila vecsina oviec na sk…. takze to jeho spravanie je uplne okej… moj prezident nieje ani nikdy nebol… jednoducho ho ignorujem… cau a papa

  • Pingback: Falošný anjel Kiska | MEDZIČAS

  • Pingback: Nová elita prepisuje históriu, nacizmus už nevadí | MEDZIČAS |

  • Smiešny článok!

  • Toto premiestňovanie sôch je na smiech a plač. Sochy vznikali v danom kontexte dejín a história sa nedá zmeniť. Sochy by mali zostať tak ako sú, bezohľadu na „nové“ názory. Potom to môže dopadnúť ako v týchto fikciách:
    http://www.mordechajkapusta.com/2012/01/priprava-expertneho-posudku.html
    http://www.mordechajkapusta.com/2012/02/sirenie-bratislavskej-kultury-po.html

  • Dukla: Sakramentsky veľa sovietskych vojakov tam padlo. O tom na čí pokyn a prečo, to je na dlhšiu debatu.

    Politika – s kým paktovať: Tvrdím, že si nebolo koho vybrať. Anglo-americký pakt by nás okupoval tak ako ZSSR. Keby tu boli oni, tak máme o niečo viac hier a zdanie slobody. To čo máme dnes, by tu bolo skôr. Pracujúci a stredná trieda mali v západnej Európe len preto lepšie postavenie, že bol strach pred sovietskym/komunistickým režimom a tak si podporu týchto tried veľkoburžoázia(oligarchovia) kupovala lepšími podmienkami. (Konkurencia je preč a podmienky pracujúcich po celej záapdnej Európe sa zhoršujú. Aj Grécku stopli financovanie, už sa tam komunistického puču neboja.)

    Nemci -Rusi: Od pamätníkov viem, že Nemci boli slušnejší – väčšinou. (mimo oblastí kde bolo povstanie, tam sa fakt nekašľali.)
    Je zas pravda, že boli prísne príkazy, aby sa Sovietské vojská správali slušne – a priestupky ak boli nahlásené vyššiemu dôstojníkovi – tak boli potrestané. A tvrdo. (aj to viem od pamätníkov)

    Ukrajina:
    1/ Ukrajinci ukradli 15 mld. kubíkov plynu z tranzitných zásobníkov. (Preto teraz nie je.)
    2/ Štátna tajomníčka Victoria Nuland oficiálne priznala, že do „demokracie“ na Ukrajine investovali 5 mld.USD.
    3/ Po nedodržaní dodhody medzi majdanom, Janukovičom, EU a Ruskom nastúpil režim, ktorý zakázal ruštinu, jedným z prvých zákonov. Jeho predstavitelia otvorene vyhlasovali potrebu filtračných a reedukačných táborov pre Rusov.
    4/ V Odese banka násilníkov upálila 50+ ľudí. Polícia sa tomu len pozerala. Ukrajinská.
    Násilníci boli z tzv. pravého sektora – je dosť dokumentácie. Ak by aj boli ruskí, tak do kelu prečo ich Ukrajisnká polícia neriešila???
    5/ Ukrajinské delostrelectvo ostreľuje civilné obyvateľstvo. Zas je toho dosť na Youtobe aby si to každý mohol overiť.

    A teraz mi chce niekto z pokašľaných USrael trollov chce povedať, že za trable na Ukrajine môžu Rusi???
    Pretože prijali Krym – ktorý ich o to požiadal??? (Nikto neprezentoval fotky ako Rusi so samopalmi stoja nad počítaním hlasov, ani sa tým nikto nestažoval. Videá som si pozrel, ľudia vyzerali dosť v pohode, keď tam išli hlasovať. )

  • Prečo mám pocit, že Vy všetci by ste boli lepší prezidenti?
    „Kto žije minulosťou okráda prítomnosť,
    kto ignoruje minulosť, okráda budúcnosť.“

    Ale kto môže povedať, že výmena jedného „despotického“ pokusu o ovládnutie sveta za „despotickú 40 ročnú nadvládu iného pokusu o ovládnutie sveta dala niekomu slobodu? A čo je to sloboda?
    Človek môže byť slobodný aj vo väzení. Človeka možno zabiť, ale nemožno ho zlomiť…. Zlomí sa iba sám. A preto sloboda nie je vonkajší prejav, ale vnútorný postoj. Ale ste Vy slobodní? Máte také zásady pre ktoré by ste boli ochotní zomrieť, alebo nechať zomrieť svojich blízkych, svoje deti?

    Boj za spravodlivosť a odvahu postaviť sa nepráviu je potrebné vyzdvihnúť a oceniť. Ale budeme sa neustále iba hrabať v minulosti? Vo vyvražďovaní židov, pričom sa nikto nepozastaví nad tým ako boli vyvraždení Inkovia, Aztékovi, Indiáni, atd….
    Nehrabme sa toľko v minulosti a poďme urobiť niečo pre budúcnosť!

    Ako prvé by sme mohli urobiť referendum, ktoré by schválilo, že po dosiahnutí dôchodkového veku takéto osoby nemajú čo robiť vo verejných funkciách (akýchkoľvek) a majú si pekne užívať 300-400 EUR dôchodok ktorý schválili:o) A ako druhé by sa mohlo uzákoniť, že nikto, kto tomuto štátu ako zamestnanec/živnostník/majiteľ firmy minimálne 20 rokov neodvádzal dane a poistné, nemá čo robiť vo verejnej funkcii. Ako môže niekto zodpovedne rozhodovať o našich peniazoch, keď sa po vysokej škole namiesto práce ulepí v politickej strane a dodnes iba míňa a nikdy neprispieval?
    To je to, čo by Vás malo trápiť a nie nejaké blbosti na oslavách minulosti….. To ako dosiahnuť, že vo verejných funkciách budú ľudia, ktorí vedia, koľko námahy stojí zarobiť 1000,-EUR a ktorí si nebudú tlieskať keď nás zadĺžia o ďalšiu miliardu a ešte vo večerných správach budú rozprávať o tom, aký úspech dosiahlo Slovensko, že si požičalo ďalšiu miliardu za doteraz najnižší úrok. Veď neviem, či mám začať plakať, alebo sa smiať a zopakovať „posledný nech zhasne“…….

  • Kisku som nevolila, lebo som predpokladala,ze to bude len dalsia US bábka. Nesklamala som sa. Zacalo to recami o uznani Kosova, pokracovalo ponukou logistického centra / skladu NATO v Poprade a neskonci to iste iba tymto nezmyselnym nediplomatickym rusofobnym chovanim…nezastupuje vsetkych ludi, drviva vacsina ho ani nezvolila, ale zato strapnil tymto cele Slovensko a cely narod…s týmito jeho „akciami“ vacsina ludi na SK urcite nesuhlasi…

  • Mate pravdu – pamat naroda sa neda vymazat. Preto si budeme pamatat, ze vdaka sovietskym bratom vypuklo SNP v pre nas nepriaznivej variante, ked ruski partizani vyprovokovali vstup nemeckych vojsk na nase uzemie, ze Sovieti vytrvalo vyckavali s pomocou v Polsku i u nas aby potom mohli „prijechat“ ako velki osloboditelia, ze ich vojaci sa u nas spravali casto zverskejsie ako ti nemecki ( rabovacky, znasilnovanie ), a najma ze si potom za tuto „bratsku“ pomoc potom nechali slusne zaplatiti – nasou slobodou. Navyse, to co dnes Rusi pachaju na Ukrajine, na ktorej uz dva krat v minulosti sposobili ukrutny hladomor, je tiez neodpustitelne. S tymito ludmi si mame piatelsky potriast rukou?

    • len vdaka tomu ze Rusko a aj Amerika hajily svoje zaujmy, europa prezila….A nejaky zradcovsky prezident ani nespomenie tie statisice obeti, to neboli politici, to boli obycajny ludia, ktory zomreli za slovensko a je uplne jedno z akych dovodov.

      A ano vojaci sa spravali ako zvery, a co cakate od vojaka? Zeleninku a transparent za zachranu ozonovej diery? Vojna robi z ludi zvery, ale tu vojnu zacali europania. Nemecko nebolo sucast ZSSR. A urcite aj nasi vojaci za vyzurily na nemcoch.

      Mozno mali rusi obetovat o milion dva ludi naviac, len aby sa to pacilo polsku a aby to lepsie nacasovanie vyhovovalo slovenskemu protektoratu….alebo nabuduce pekne bojujucu europu oplotit z vychodu aj zapadu anech si europa uprace svoj bordel sama..

      Pre nas v nepriaznivej variante? a neboli sme nahodou protektorat ?? Mohli nas miesto oslobodenia dobyt rovnako ako berlin…to by tu inak vypadalo..a to co pisete, ze rusi cakali v polsku? a preco by nemali cakat? hajily svoje zaujmy, nie zaujmy polska, 50 milionvej krajiny co padla za 18 dni…. preco by to akoze rusi nemali urobit? Preco by mala ruska, alebo americka mamicka posielat deti na smrt len pre to ze v nejakej europe vznikla vojna? koli comu? a ked su uz donuteni to urobit, vdaka vlastnej ochrane, preco by mali brat ohlad na europu? ci amerika nepozerala s dialky az do doby nez ich japonci zatiahli do vojny? treba si dostudovat, ze nemecko bolo aj v 1 aj druhej vojne v strede europy, to sem nepadlo z marsu, a je prirodzene ze za europsky bordel najvaciu cenu zaplatila europa… preco by mali ine narody platit zrojmi a milionmi ludi a potom z toho nic nemat???? Ci vy ste poslali deti bojovat do Mali, alebo inde vo svete kde sa bojuje? a keby vas situacia k tomu donutila, neocakaval by narod ze z toho nebude nieco mat?? Takak bola doba, europa 10 rokov cumela zo zalozenymi rukami na rozmach hitlera a potom este vo svojej naivite europskej presiaknutej humanizmom dufala ze za pomoc nebude musiet nijak zaplatit…. Ci to nie su americky vojaci v zapadnej europe? to je cena za druhu vojnu…. za EUROPSKY BORDEL za poslednych 100 rokov su zodpovednny sami europania, to sa len lahko hovori obaleny rusofobnimy alebo amerikofobnimy pampesrkami, pravda je ze si za vsetok ten bordel a utrpenie moze europa sama. Historiu pisu vitazi, a co sa tyka 2 vojny, pisat ju mozu len rusi alebo americania, ostatny prezily len vdaka ich zapojeniu do vojny a rozdeleniu frontov..

      2. co pachaju rusi na ukrajine? kde? kedy? ako? to nie my , europsky politicky predposrany humanisti sme postvali dva narody proti sebe, to nie my me podporovali hovnomajdan a upalovanie ludi za ziva v odese? a ked zrazu sa to milionom ludi na kryme alebo na donbase nepaci, tak nam to nejde do hlavy, ved predsa my, homo vegetarianska europa a zapad mame pravo urcovat ako sa bude zit inde…
      To co sa deje na pokrajine, za to si moze pokrajinec sam a DOBRE MU TAK… parazitovat 23 rokov na ruskych danovych poplatnikoch a potom im este aj zakazat rusky jazyk, no co cakal? nie vsetky narody sklonia hlavu ako europania.. Ci ako to je, pravo na sebaurcenie je urcene len narodom z europy? Ukrajina ma co si zasluzi, paraziti a zradcovia, pred vcerom kamaradi s ruskom, vcera s EU a zajtra s tureckom….

      Pocas vojny bola amerike rovnako ako rusku cela europa ukradnuta.a ked uz boli donuteny ist do vojny, tak predsa za svoje zaujmy (ked si doma naseriem, a neviem si to upratat sam, tak musim cuzdiemu za upratovanie zaplatit) Vo vojne nejde o to byt lepsi, ale o to prezit a vyhrat, a zapad rovnako ako vychod urobil len to co im vyhovovalo k prezitiu. Nebol ziadny iny dovod, to len europa vo svojej politicky korektnej zbabelosti ma dojem ze to tak nemalo byt… A asi preto eurpa z 550 milionmi obyvatelov nie je ziadnou velmocou…. a nikoho nazor eurpy vo svete nezaujima…a cela europska sprostost sa prejavuje aj nadalej… nemame politicky nekorektne gule na to aby sme zavreli hranice, tak za to zaplatime Turecku a este , ako vzdy sa budeme divit ze za to turecko nieco chce……

  • miloslav ninaj

    Prosím ľudí nech sa zamyslia nad týmto článkom,po 1 autor píše zo svedectva Janka z Košíc to tam nebol nik kto by to vierohodne podložil video neexistuje! Za druhé keby to Kiska urobil tak by to mali všetky weby na Slovensku,prosím o vysvetlenie a ak má dakto video veľmi by mi to pomohlo inak je to len nepravdivá propaganda ktorej som aj ja naletel.

  • A na margo dnešného pajáca prezidenta SR….. v čom sa líši dnešný režim u nás od feudalizmu??????každý boháč bude vždy za režim ktorý je. ale spítajte sa ľudí či to chcú a nenájdete ani jednoho. Pajác, vie len jedno….už má dosť milionov tak mu stačí ešte maličký sen, stať sa prezidentom….a koho prezident vlastne je? pretože nevidím že by pre SR niečo spravil a garantujem že ani nespravý. nevidim že by sa rozdavali byty alebo zvyšovali platy. či prestali hladovať 40 percent rodín v SR.

  • Je mi zle keď toto čítam. nemám slov. ani jeden čo tu píše nemá ani páru o II, svetovej vojne. Niekto tu písal o spojenoch…..negramotný debili, ktorý čakali kto bude vyhrávať a na tú stranu sa pridajú, fakt je len jeden, nebyť Ruska, dnes je tu Hitler. Spojenci začali ofenzývu v*ďaka ruskej armáde, ktorá porážala Nemcov a hnali ich až do berlína. je mi fuk aký režim tam panoval a panuje, ale fakt je ten, že rusom vďačíme za všetko a to hlavne svoje životy. A tým, ktorý píšu takéto dristy, prosím radšej budte ticho , než máte dehonestovať pamiatku mrtvých. Bodaj by sa vám stalo to čo každej rodine v rusku počas vojny…. nebola ani jedna, kde by nebol minimálne jeden mrtvý.

    • Ďakujem, že sa tu našiel aspoň jeden, ktorý to tu napísal čierne na bielom. Kiska už mal byť dávno z hradu preč za poníženie, ktoré spôsobil nielen celému Slovensku, ale padlým ruským vojakom.

  • pn truc prezident uvcit sa diplomaciu a velmi tvrdo ale uz ste sa predviedli pojdete do taku hanbu nepotrebujeme gadzo

  • Idioti slovenski rusofilni. Ak povazujete oslobodenie Ruskom za vyhru, mali by ste sa nad sebou zamysliet a otvorit oci. Vsetko mohlo fungovat, keby sme si nechali pomoct spojencami a nie tymi zaostalyim komunistami. Tejto krajine uz pomoze len pripojenie k niekomu inemu. Samotne Slovensko ma prilis hlupych ludi na to, aby mohlo fungovat.

    • Slovensko má príliš mnoho hlúpych ľudí. A ty aj s tvojim Kiskom ste dôkazom. Kiska niečo podobné vyviedol aj počas osláv SNP v Banskej Bystrici spolu s Poľským prezidentom! Ak má niekto otvoriť oči, pozri sa najskôr na seba!

  • Vaz.pan blondboss. skuste si niekedy precitat aj nezavisle a amerikou neplatene a nedrzane „nezavisle“ media. a skuste popremyslat o jednom velmi, ale velmi vyznamnom fakte. Rusko a rusi este nikdy nenapadli inu krajinu s cielom „ochranit celosvetovy mier“ . tak ako to robi amerika v nespocetnych pripadoch. aj velmi mlada historia nas o tom znova presviedca, co robia v Syrii, kto ich tam pozval, preco bombarduju rafinerie a mosty? skuste sa zamysliet nad tym. a pridete na to, preco im Rusko tak lezi v zaludku, pretoze nepotrebuje ich americke petrodolare. a skuste sa zamysliet este nad jednou vecou, ako je mozne, ze v dobe (ako to americki zastupcovia tvrdia) najmodernejsich zbrojnych systemov, navadzanych satelitmi, laserami a pod. asi pred troma tyzdnami americka raketa celkom nahodou a „omylom“ znicila syrsku skolu, samozrejme aj s ucitelmi a ziakmi ??? a tychto pripadov z minulosti je velmi vela, len mienkotvorne media o nich nejako zahadne mlcia…

  • historia je historia.
    Ale bola to neúcta mužom ktorí padli za hrátky politikov..

    už len pre tých vojakov tam mal ostať.
    pomohli nám a bez nich by umrelo oveľa viac ľudí u nás.

    Netreba viniť tých čo predchádzali dnešnej zvery škodnej…

    škoda pán prezident si to u mňa kúsok pokazil ale stále je lepší ako Radičová, Fico, Kukan alebo Gašparko, Šustík či Kováč

  • Jedine riesenie je dat tam obidve sochy. Alebo je tam malo miesta? A bude aj vlk syty aj ovca cela 😉

  • to iste moja babka od Svidnika. Ked isli nemci, tak boli slusni, ked isiel rusky front, museli sa schovavat a utekat pred znasilneniami a rabovanim. To boli vasi hrdinovia. Rus bude vzdy rus.

  • Kto Nás kedy oslobodil, a kadiaľ mali ísť Rusi na Nemcov ? Rusi tu prišli ako šéfovia, obsadili naše územie ako pred tým Nemci, ďalej pozrite si straty na životoch v Duklianskej operacií hanba Rusom že sa tak bezhlavo vrhli na Nemcov a zahynulo toľko nevinných ľudí. Nezastávam sa ani jednej ani druhej strany ale tak prečo nebolo aj Poľsko, Maďarsko , Rakúsko atď… Komunistické štáty ??? Len Československo hanba naším predstaviteľom štátu ako aj im je hanba do dnes !!!

  • podla mna ste tu vsetci riadny kreteni ja kisku podporujem ze spravil to co spravil ked nas doteraz ty rusi manipuluju plyn stop ropa stop a co sme nejake babky? nech si ruska vlada uvedomi ze koli jednej krajine nemoze trpiet cela europa

  • AndreaDejnaa

    Tento clanok podla mna nema hlavu a patu a nie je mi z neho ani jasne co take strasne sa stalo…vidno ze je pisany v afekte a nie s rozumnym vysvetlenim…

  • A ja este dodam, ze keby nas neoslobodili Sovieti, tak by to urobili mozno o nieco neskor, ale predsa, spojenci, co by podla mna bola o dost vacsia vyhra, lebo dnes by sme boli niekde uplne inde…..z Ruska nikdy nic dobre neprislo ani nepride, je to proste taky narod…..to, ze znasilnovali a rabovali a jedinym motivom oslobodzovania, boli dalsie uzemia, je jasne aj polopriemernemu cloveku…..svedci o tom aj to, co spravili Poliakom, kedy este v roku 41, teda v prvej dekade 2. svetovej vojny, vyvrazdili celu polsku elitu a zvalili to samozrejme na nenazranych Nemcov…..je smutne, ked niekto nevie citat medzi riadkami….len si pozrite preboha, kto v Rusku vladol a musi vam byt jasne, ze odtial naozaj nic nemoze prist dobre…..Lenin, Stalin, Breznev, Putin….cista katastrofa

    • pocuvaj ty mudrlant, keby si vedel ako prebiehala druha vojna, tak taku kktinu povedat nemozes. Rusi do 44 roku v podstate sami tlacili Nemcov zo svojej zeme a Nemci s prstom v nose drzali spojencov (akoze osloboditeľov) v Taliansku. Keby Hitler nebol hlupak a nenapadol ZSSR tak uz mozno ani nehovorime po slovensky. Spojenci neboli schopní vylodiť sa na kontinente – vid Dieppe 43 😀 – vyfasovali – chudaci z Kanady.Prisli Nemci-rabovali, prisli Sovieti-rabovali. Aky je v tom rozdiel? A to ze Kiska urobil to co urobil-nech posudi kazdy sam- podla mna to bola riadna hluposť a netaktnosť. Rusi prichadzali na pomoc SNP, chceli tu byť co najrýchlejsie ale nedalo sa- najprv tade mal ist len 1.čs. armadny zbor – ten by vykrvacal uz pred hranicami, tak tam Rusi poslali svojich. A toto ma byť akože vdaka aj našho vrcholneho predstavitela našej republiky. Všetko ma svoje klady a zapory vsetko bolo vo vojne dohodnuté až to nakoniec skončilo tak ako skončilo. Historiu píšu víťazi, a porazení musia len mlčky prizerať.

  • Zdravím,

    takú manipuláciu, aká je uvedená v predposlednom odstavci som už dávno nečítal, súčasného prezidenta volilo hodne veľa ľudí vrátane mňa a keď si spomeniem na p. Gašparoviča nie je čo dodať

    Ivan

  • Co jste si na slovensku zvolily tak mate tak se ted nerozcilujte jak pred volbami z nej byly vsichni posrani

  • Nebol som tam, nevidel som čo sa stalo, ale každopádne sa skúste opýtať ľudí čo žili počas takzvaného oslobodzovania červenou armádou. Konkrétne v Košiciach som sa rozprával s jednou starou pani ktorá mala v tom čase 19 rokov a pamätá si dobre ako červená armáda „oslobodzovala“. Od fašistov ktorí tam neboli, znásilňovali a rabovali všetko čo sa dalo. História sa dá zmanipulovať, zapísať a učiť deti tak ako to komu vyhovuje. Skutočná pravda to určite nie je! A keď ste tak strašne vďačný červenej armáde za oslobodenie tak sa prosím zbaľte aj s naším premiérom a bežte do Ruska, aspoň sa konečne zbavíme „slepých a hluchých ovečiek bez rozhľadu a názoru“. Väčšina ľudí čo vtedy žili a žijú teraz, teda tých „oslobodených“ by radšej zostalo v tzv. „fašistickom obliehaní“, skúste sa ich opýtať !!

    • Je jasné, že tá pani a ani mnohí ďalší Košičačania nevítali ČA. Bolo by to schizofrenické po tom, čo len niekoľko rokov nazad nadšene vítali Hortyho a boli ochotní aj život položiť za veľké Maďarsko…
      A kde boli vlastne tí fašisti, keď neboli v KE, ba hádam ani na Slovensku? Tie dediny asi vypálili partizáni, alebo ČA, na Strečne a mnohých iných miestach na Slovensku sú pamätníky padlým, ktorí bránili Nemcom utekať? Vieš vôbec, že kde sídlilo v KE Gestapo? A koľkých tam umučili?
      Takže milý Johny, my sme tu na Slovensku doma, baliť sa a ani utekať nikam nebudeme. Keď ti je tu zle, tak prestaň lízať anál svojim chlebodárcom, ktorý z nás robia otrokov vo vlastnom štáte pre ich mamonárske záujmy. Začni uvažovať ako Slovan a Slovák, nie ako zapredaný riťolezec.

    • Problém článku a celej situácie je nepochopenie situácie. Jediný komentár s ktorým súhlasím je práve od Johnny-ho. Prečo? Pretože história je písaná víťazmi čo v prípade Československa (pod vplyvom ZSSR) trvalo od 1948 do 1989 a teda veľa ľudí pozná len túto históriu. Ten kto si dal námahu a spravil ako taký antropologický výskum vie, že nie všetko je tak, ako sa na prvý pohľad zdá alebo ako nám to tvrdia záznamy či učebnice. Teda v našom prípade jedna vec je postup a činnosť sovietskej armády a jej praktiky, ktoré sa veľmi neodlišovali od nacistickej ármády. Avšak protest prezidenta nereflektuje len tento fakt, ale aj súčastný prístup Ruska k riešeniu konfliktu na Ukrajine. Čo sa týka pískania účastníkov, je to pochopiteľné, keďže ide o spomienkovú akciu sovietskej armády, teda pod záštitou aj ruského veľvislanectva na Slovensku, a teda väčšina účastníkov sú buď „fanúšikovia“ alebo len nepoznajú všetky historické okolnosti, či aktuálnu politickú situáciu. Protest prezidenta aj tak nebol určený ľudu, ale politickému a diplomatickému predstavenstvu. Nehovoriac o samotnom článku (a iných článkoch na tomto portáli) a autorovi článku, ktorý nie je len nepresný, ale aj vysoko neobjektívny a nejedná sa o relevantnú spravodajskú činnosť. Mnoho informácií o tejto diskutovanej téme je verejne dostupných, len si treba dať trochu námahy. Názor si už potom urobte sami.

    • Ako môžete verejne napísať, prezentovať takú debilinu, . “ Väčšina ľudí čo vtedy žili a žijú teraz, teda tých “oslobodených” by radšej zostalo v tzv. “fašistickom obliehaní”, skúste sa ich opýtať !! “
      Ďalej to nebudem komentovať.
      A pokiaľ ide o Ruských vojakov, prvých ktorý sa stretli s obyvateľstvom…
      Mali prísny prísny zákaz žiadať potraviny a nerobiť násilie na civil. obyvateľstve a pod.
      Moja babka keďže som sa vyzvedal ako to bolo, vravela že prišiel vojak chcel kurence a ked mu povedal, že jej kurence sú pod jej sukňou. ( sprostáci mala tam 4 deťi len aby ste nemysleli na niečo iné) vojak odišiel.
      Toho vojaka niekto udal a hneď ho zastrelili vedľa domu. Pointa?
      Nemci ktorý utekali pred Rusmi si nerobili starosti, zobrali našim kone aj voz.

    • Spytali sme sa, od ludi, ktori II. sv. prezili na vlastnej kozi 🙂 A rozhodne by som text, ktory si sem vlozil, neodvazil kamkolvek vlozit. Pretoze je to prachsprosta propaganda. Ano, medzi fasistami boli ludia, ktori mali srdce, ano medzi sovietmi boli „zvierata“. Ale pokial si myslis, ze zivot za nadvlady fasistou bol ok, tak ti prajem vela zdaru v dalsom zivote. Bud si isty, ze ta „vacsina“ o ktorej pises, neexistuje a dovolim si poznamenat, ze robit dalekosiahle zavery z toho , co povedala jedna (vtedy) 19rocna pani, je prinajmensom odvazne a v pripade tohto prispevku proste len propagandisticke.
      Zial, uz tuna vidno, kam cela historia smeruje .. do zabudnutia.

  • ty amatér ,keby nás neoslobodili určite by si tu nebol … a vieš čim, ešte raz pripomínam, zaplatli? Zas len životmi svojich vojakov … jak môže byt niekto tak hlúpy … ty keby si mal aspoň 5 dni sedieť v lese a okolo teba by svišťali olovka neviem neviem či by si sa doborovľne nenechal zajať, len aby si sa potom v nejakej trápnej poľnej base v ,, KĽUDE,, mohol vysrať … idiot

    • Je velmi cynicke vraviet ze cervena armada nas OSLOBODILA. Proste povedzme, ze pomohla vyhrat vojnu na vychodnom fronte. Kedze slovo oslobodit znamena urobit niekoho slobodnym.

    • Tak ako USA robí svetového policajta, aj Rusko má svoje zištné politické záujmy. Varianta prechodu cez Duklu bola zvolená z politicko mocenských dôvodov a nie z lásky k bratskému slovenskému národu. Verím, že pre ruského generála bol život jedného ruského vojaka menej ako život jeho psa, tak prečo nie? (To nie je môj dojem, mám to od starej mamy, ktorý s nimi mala do činenia…) Patrí im naša vďaka, ale nič nie je čiernobiele. Putin a Rusko, ktoré anektuje len tak nejaký Krym si našu úctu rozhodne nazaslúži, čiže z tohto pohľadu hodnotím Kiskovo gesto kladne. Nie je poka***ý ako iný naši politici.

  • Dokonca aj sam obama podaval ruku putinovi na olympijskich hrach..a tento ubohy retarder ide takto zhazdovat nas narod zbedaceny. A podla prezidenta si o nas spravia vsetci jasnu mienku. Taketo spravanie cloveka na jeho pozicii je nepripustne .. A je jedno ci by mal prihovor rusky a ci americky velvislanec. Hlavne slovensko by malo zastavat neutralne postoje nie sa niekomu tlacit do A-cka

    • 1. Neviem čo majú spoločné olympijské hry s Obamom. Keď si dobre pamätám tak to bolo ešte pred tým, ako Rusi anektovali Krym…
      2. k téme: na Dukle bojovali a padali aj československí vojaci a celé to krviprelievanie nebolo nutné, keby nebolo politicko mocenských záujmov Ruska. Front mohol kľudne prejsť aj inokade a nebolo by nutné také krviprelievanie

      Idiotský je tento článok a nie Kiskovo správanie. Je dobré, že aspoň niekto ignoruje tých nafúkaných ruských politikov.

      • Idiot, najprv si zožeň učebnicu dejepisu pre základné školy 8.-9. ročňík, naštuduj si ju aby si blbeček konečne zistil rozdiel medzi boľševickým Sovietskym zväzom a Ruskom, Rusmi, ktorí boli najväčšou obeťou boľševizmu.

  • Juraj Poláček – odporúčam si naštudovať, aký bol priebeh bojov na dukle, aký vojaci tam umierali a prečo tam umierali. Potom možete písať, že socha ženy obímajuca sovietského vojaka bola alebo nebola odstránená správne. Iba ak neviete, vojaci ktorého štátu tam boli v 1. línii a umierali, možete napísať tento článok.

  • Neviem ci si zastancom komunizmu alebo ficovizmu. To ze nam sovietska armada vo velkej miere pomohla oslobodit nasu krajinu si vyziadalo aj svoju dan 40 rocneho totalitneho rezimu, co si myslim bola dost velka vdaka. Nastuduj si historiu. Socha cs. vojaka nebola vymenena v 64tom. Bola tam este jedna socha. Na dukle su pochovani cs. vojaci tak preco by tam mal byt sovietsky vojak!! Co sa tyka odchodu Kisku je pravda ze si treba uctit vsetkych co padli, ale kde bol Fico a Kalinak(pochadza z okr. Svidnik) ?? Po Dukle zdrhli prec bez ospravedlnenia! Netreba kidat hnoj na jednu stranu ale na vsetky aj na seba 🙂

    • A teraz tu máme čo? Doba je ešte horšia a totalita ešte drsnejšia … nie je práca, nie sú peniaze, ľudia si nemajú za čo kúpiť dom či byt …

  • rusi su proste je***ty narod, nezavisi na tom v akom rezime ziju. Precitajte si dennik slovenskeho vojaka z 1 sv. vojny co bol 5 rokov v rusku.

    http://www.martinus.sk/?uItem=168242

    A okrem toho, urcite nas v 45 neoslobodzovali z bratskej slovanskej lasky ale kvoli tomu aby zabrali nase uzemie. Netreba zabudat na pakt Ribentrop-Molotow

    • Čo majú Rusi, resp. Ruský národ (ak by si nevedel, šuhajko, tak hanobenie národa alebo rasy je u nás trestným činom!), spoločné s hulvátskym správaním „nášho“ prezidenta?

      • hej blbo bez loga, ty si tu zil za socializmu? ak ano asi si bol posraty komunista, ak nie tak si nezazil vymyvanie mozgov s ruskou propagandou tak SHUT THE FUCK UP

    • presne tak, autor tohto clanku asi chybal na dejepise v deviatom rocniku dost casto 😀

    • Prežil som v Rusku 20 rokov čisteho času. Mal som podobný názor. RUské filmy o vojnenam boli na smiech. Kým som sa niekde na Sibíry nestretával s ľudmi ktorí prešli Gulagmi, po tom čo prešli ažniekam do Berlína. Nenvisť k Stalinovi, ale aj nenávisť k fašistom im zostala rovnaká. Tí čo šli umierať na Duklu, šli z presvedčenia. Napriek tomu že im zachrbátom stáli NKaVeDešnici.
      A to čo maš vyhviezdičkované. Máš to len ako dôsledok našej EU propagandy. Nezabudni, že Sovietsky Zväzneboli len Rusi… a aj na Dukle neumierali len RUsáci.

      čo sa týka Kysku. Zvoliliste si to, aby ste mali centrálu CIA priamo v prezidenstskom paláci. Ja som našťastie vyberať menšie zlo nemusel, bol som mimo SR a asi by som voliť nešiel. Predstava, žedávam hlas úžerníkovi… brrr.

      Keď už sama Radičová povie, nevie koho voliť…

  • Naša Lóža Veľkého Orientu a Byzantského Rítu v Telgárte, ktorá nepodporuje NWO a Lóžu Humanizmus, resp. Lóžu B’nai Brith Tolerancia, obe v Bratislave, sa dávnejšie zaoberá premiestňovaním sôch a ich vymieňaním. Začalo to v roku 2011-2012 za vlády Ivety Radičovej. Z tých dôb sú aj naše glosy tejto doby až dodnes:
    Príprava expertného posudku – http://www.mordechajkapusta.com/2012/01/priprava-expertneho-posudku.html
    Šírenie bratislavskej kultúry – http://www.mordechajkapusta.com/2012/02/sirenie-bratislavskej-kultury-po.html
    Už je na východe!
    Previanočné plány (chceli sme sochu jazvečíka spoza Mauzólea Dionýza a Františky Andrásyovcov v Krásnej Hôrke a pod..)
    http://www.mordechajkapusta.com/2013/12/predvianocne-plany.html
    Náš pán prezident je scientológ, tak sa mu nedivte, že robí hlúposti. Vraj majú prepraté mozgy horšie ako Adamiši, Jehovisti, Kosherova sekta a tí, čo „odišli“ na loď za kométou Halleyho, keď prechádzala okolo zeme (spáchali samovraždu vo viere, že sa na tú loď dostanú)
    http://www.mordechajkapusta.com/2014/02/prezidentska-pasca-scientologov.html

  • Vincent Anton

    K zmene pamätníka sa rozhodlo na pôde Vojenského historického ústavu ešte pred krízou na Ukrajine, akékoľvek spájanie s udalosťami je len demagógia…ktorú tak radi kritizujete a sami ju robíte…
    Obe sochy sú otrasné, ale konečne sa aj normalizátor Kulich dočkal odstránenia svojej sochy…
    Chmelár je asi taký historik ako Paul Johnson, čiže žiadny…

    • To, že to k rozhodnutiu došlo na pôde Vojenského historického ústavu, nič nemá spoločné s tým, že to je rovnako propagandistické a ideologické ako bolo odstránenie pôvodného vojaka.
      A je celkom možné, že aj to prvotné rozhodnutie podpísali na rovnakom hlavičkovom papieri VHÚ …

      A čo sa týka, že konečne aj normalizátorovi Kulichovi odstránili nejakú sochu …
      … tu len dodať, že by aj dnešní sochári mali vedieť, že o pár rokov rovnaký nadšenec bude tlieskať, že „konečne odstranili aj ich sochy“.
      Takže v podstate nech sa stavajú sochy, čím viac tým lepšie, veď aj ďalšia generácia potrebuje zvaliť obludné symboly tejto doby …

      Je tragédiou tohto národa, že za svoje viny obviňuje sochy …

    • …a kto je teda správny historik???

  • Voľte voliči! Len neni koho dopiči!

  • Socha bola umiestnaná v roku 1949, ale práce na nej (zadanie, návrh,…) sa začali pred nastolením komunistického režimu.

    • prestaňte písať tieto idiotsko-protiEurópske commenty – TROLLOVIA je čas odísť z EÚ !!! už dosť!

Napísať odpoveď pre feri Zrušiť odpoveď