ISLAM -Trest smrti pre apostatov

franciszek-azhar-660x350

Najvyššia autorita sveta islamu, Veľký Šejk káhirskej univerzity Al-Azhar, dr Ahmed Al-Tajeb, udržal v platnosti trest smrti pre apostatov.

Týmto islamský vedec vyjadril názor podobný názoru islamských radikálov, ktorí tvrdia, že narodení v islame a konvertiti by v prípade odstúpenia od viery mali byť trestaní smrťou. Vyjadril to počas každodennej relácie pri príležitosti Ramadanu hovoriac: “V prípade, že apostázia prichádza vo forme trestného činu, priestupku, či zrady, je samozrejmé, že musí byť vnímaná ako zločin, s ktorým treba bojovať a náležíte ho trestať”. Dodal ale, že v prípadoch, kedy nie je ohrozením pre spoločnosť a nie je trestným činom, “spoločnosť sa tým nemusí zaoberať”.

Tieto slová zazneli tri týždne po stretnutí Veľkého Šejka Al-Azhar s pápežom Františkom, ktoré bolo spoločensky vnímané ako stretnutie sveta islamu a kresťanstva. Vatikán vtedy vyhlásil, že obidvaja lídri pracujú “na mieri na svete, a zrieknutia sa násilia a terorizmu?.

Rozdielny prístup nielen k apostázii ale aj k homosexualite a liberalizmu, Al-Tajeb vysvetľuje ako rozdiely medzi tým na čom sa zakladajú civilizácie. Islamská na “religii a morálnych hodnotách”, západná zas na “osobných slobodách a veľkom počte morálnych hodnôt”.

Takže keď apostata odstupuje od islamu z dôvodu nenávisti s úmyslom pôsobenia proti islamu, “je to vnímané ako zrada, lebo to je moslimská spoločnosť”. A každá škola islamského práva podľa Ahmeda Al-Tajeba súhlasí s tým, že je to trestný čin, za ktorý je trestom smrť, v prípade, že apostata nevyužije príležitosti návratu k islamu.

Také isté princípy ochrany morálky spoločnosti musia tiež platiť pre sexuálnu slobodu. “Žiadna moslimská spoločnosť neuzná sexuálnu slobodu a homosexualitu ako osobnú slobodu”, hovorila jedna s najväčších autorít islamského sveta v rozhovore, ktorý vyšiel 4 dni po atentáte na gejský klub v Orlande, ktorého páchateľom bol Moslim identifikujúci sa s ISIS.

Pokiaľ ide o Islamsky Štát, Al-Tajeb nie je už tak konzekventný, aký je voči “zradcom apostatom”. Podčiarkujúc pobúrenie zločincami spáchanými islamskými teroristami, univerzite Al-Azhar trvalo pol roka aby uznala ISIS za heretikov, pretože to čo robili sa neprotivilo piatim pilierom islamu.

Tajeb varuje pred koncepciou ľudských práv ktorá obsahuje príliš veľa “tikajúcich bômb”.

Tak to by bolo tak asi všetko na tému kresťansko-moslimského dialógu.

Mariusz Malinowski

2 komentáre

  • Knieza Myskin

    chapem ze Al Talebovi sa niektore veci nepacia, ani mne sa nemusi vsetko pacit.
    Ale riesit odlisny nazor likvidaciou cloveka? to je mimo chapanie europana

    • Ten Európan toho nechápe trochu viac, ako by sa zdalo, keď rôznu agresívnu a militantnú háveď víta transparentami a nasťahoval si ju rovno pred dvere.

Pridaj komentár