Kiska Air – alebo ako sme si zvolili najdrahšieho prezidenta v histórii Slovenska

(c) Remi Kloos

Andrej Kiska, formálne oslovovaný ako prezident Slovenskej republiky, medzi pospolitým ľudom známy titulom ako Bútorov hovorca, či Bútorova hovoriaca hlava, každý víkend cestuje do Popradu a naspäť lietadlom, takže sa platia obrovské náklady na zabezpečenie letovej prevádzky. Tejto praxe sa ani náhodou nemieni vzdať

Slovensko nie je veľká krajina, má zhruba toľko obyvateľov ako dve štvrte New Yorku Brooklyn a Queens. Jej prezident je viac-menej formálna reprezentatívna funkcia, je to tzv. prvý občan štátu. Jeho úloha nie je vládnuť, slúži len ako poistka v systémem váh a protiváh moci. Vzhľadom na význam Slovenska a význam prezidentskej funkcie, nie je vo svete, kde si občania pozorne strážia míňanie verejných zdrojov, takýto finančný náklad zvykom.

Ako príklad nech slúži návšteva mongolského prezidenta v Česku, ktorý tam prišiel – vlakom. Pre krajiny našej veľkosti a podobného významu je skôr zvykom skromnosť takýchto reprezentatívnych osôb, ktoré považujú svoju funkciu za službu verejnosti. Keďže podobné funkcie sú dostatočne honorované, resp. ich vykonávajú ľudia, ktorí nemajú hlboko do vrecka, nie je neobvyklé, že si súkromné cesty platia títo ľudia sami.

Milionár Kiska je však všetko možné len nie skromný. Rovno sa dá povedať, že jeho počínanie je arogantné a cynické vzhľadom k chudobe Slovenska. A mimoriadne farizejské, ak násobok toho, čo rozdá pred kamerami ako súčasť svoje trvalej reklamnej kampane, minie na súkromné cesty pod priehľadnou zámienkou, že je to zákonom povolené.

Chcete vedieť, čo to je skutočný verejný predstaviteľ?

Dobre si pozrite túto fotku

Ministerský predseda indického štátu Maháraštra Devendra Fadnavis v lietadle

Ministerský predseda indického štátu Maháraštra Devendra Fadnavis v lietadle

Maháraštra je druhý najväčší štát Indie, rozkladajúci sa na západe krajiny s hlavným mestom 20 miliónovým Bombajom. Pre ilustráciu, štát je 6x väčší ako Slovensko, ale počet obyvateľov je 20x väčší. Je najpriemyselnejším indickým štátom a centrom burzového obchodu.

Ministersky predseda tohto štátu Devendra Fadnavis cestuje bežnou ekonomickou triedou.

Potrebujete komentár?

[sociallocker][/sociallocker]

Zdroj:

 

32 komentárov

  • Katastrofalne debilny clanok, len z dovodu zakomplexovanosti a zavisti autora. Lietadlo lietat MUSI kvoli letovym hodinam, ktore maju piloti povinne predpisane, ci s prezidentom alebo bez, rovnako MUSI lietat lietadlo z technickych dovodov. Takto aspon ziskava vyuzitie. O.i. sa v nom nevozi pravidelne kazdy vikend.

    Ak by jazdil vlakom, po ceste ide vladna kolona. Ak by isiel autom, ide s nim vladna kolona. Tu proste usetrenie nijak vyrazne nebude.

  • Položim Vam iba jednu otázku. Prečo sme si takého prezidenta zvolili? Pri jeho voľbe to bol tiež hnev ľudí, ktorí nevedeli koho voliť a naschvál davali hlas jeho osobe, aby konečne nastala zmena. Pripomína mi to parlamentné voľby 2016, alebo ľudia skočili na jeho sľuby, že sa vzdá svojho platu prezidenta v prospech tých, ktorí to najviac potrebujú. Zaujímalo by ma, kde končí jeho príjem ako prezidenta teraz.

  • Prezident má tak malé právomoci , že je vlastne zbytočný … mal by to prevziať premier , alebo predseda národnej rady ,ktorý by bol zo zákona z opozície , alebo nie . Ušetrili by sme určite … teraz máme troch bývalých prezidentov s autami a ochrankou … a každých 5 rokov pribudne napr.: nový … o čom to je …?

  • Ubohy clanok, cisty hejt bez faktov… ak pisete hejt podlozte to cislami. Inak Vam pokojne vyjde, ze taka cesta vlakom predsedu mongolskeho druzstva mohla stat ovela viac ako let starym Antonovom do Popradu.

  • Tak po prvé:
    Neoslovujete “farár”, ale “pán farár.”
    Neoslovujete “doktor”, ale “pán doktor,” . . .Dokonca aj suseda oslovíte “pán sused”, ak nie ste v bližšom kontakte. A tak nerozumiem, prečo by si naši politici nezaslúžili presne to isté a je mi jedno, či je to človek z koalíce, opozície, nezávislý, . . . To oslovenie si rozhodne zaslúži. Tobôž pán prezident. Nemusím vždy so všetkým súhlasiť, ale bolo by pod moju úroveň sa tak osočujúco vyjadrovať o hlave štátu. Ak dovolíte, PÁN POLÁČEK, skúste svojim perom menej rozoštvávať a hecovať ľudí, pretože dokážete akurát toľko, že k volebným urnám pôjde o pár percent ľudí menej, ako chodilo doteraz. A to je alarmujúce. Čo keby ste sa tak skúsili zamerať aj na mnohé pozitívne, čo pán prezident urobil? Jeho vecné a zrozumiteľné prejavy,… záujem o ľudí,… snaha neostať neprípustným,… Verím, že ak by niekto požiadal pána prezidenta o možnosť (nedá sa to nazvať, že zviezť sa, pretože letí, ) zaletieť s ním z BA do Popradu – určite by mnohokrát vyhovel v rámci svojich politických možností a tiež z hľadiska prirodzenej prezidentskej ochrany. Skúsili ste to napríklad Vy?
    Ťažko! Ale nešetrili ste závisťou a štvavosťou.
    Nech sa Vám tak darí, ako to práve hlave nášho štátu prajete, vážený PÁN Poláček.

    • Svojim sposobom mate pravdu, vsimol som si to v anglosaskych clankoch, kde pri velmi korektnych prispevkoch sa pouziva spojenie pan xy, pani xy. Ale pri vacsine clankoch ani tam nepouzivaju spojenie Mr. Putin, Mr. Obama apod. vid napr. http://www.reuters.com/article/2015/10/23/us-mideast-crisis-syria-putin-opposition-idUSKCN0SG2A620151023. Takze hodne zavisi od miesta a smerovania publika. Ak ide o oficialny prejav, norma bude pan prezident. Ak ppojde o faktograficky, alebo nebodaj kriticky clanok, spojenie pan sa nepouziva, pouziva sa iba meno. Takze ak budete pisat kriticky clanok o mojej osobe a budete spominat, “Polacek temu vobec nezvladol”, bude vyzerat uplne smiesne, ak tam pridate “pan”.
      Medzicas nie je oficialne medium, dokonca nie je ani profesionalne, aj ked sa ho snazime viest na trocvha vyssej urovni ako je bezna blogerska scena. V tomto prostredi je formalizacia textu velmi nizka a preto je spojenie “Pan Kiska” nepatricne. A vobec nejde o urad, ci (ne)uctu k postu prezidenta. Jednoducho sa pouzivaju prostriedky vyrazu, ktore sem bytostne patria.
      Co sa tyka kritiky, ak planoval chodit na tyzdnovky a lietat lietadlom, nemal ist za prezidenta… Starostlivost o cloveka, ktory je podla zakona prvym z mizernych piatich milionov (ako som napisal, su to dve stvrte New Yorku) na tejto urovni je smiesna a doslova prehnana. Jednoducho mal lietat vlastnym lietadlom na reverz, alebo chodit jednym autom s dvoma clenmi ochranky. To by uplne stacilo. Len by sa necitil tak vznesene a mozno by sa chodil stazovat na americku ambasadu, ze ked uz ma zo seba robit idiota, takto si ten job nepredstavoval.

      • polacek tu temu nezvladol…
        fakt, ze cela pereputa akolo prezidenta ak by mal cestovat vlakom, autom, autobusom, bicyklom alebo peso stoji viac ako cesta lietadlom zamerane opominate. co je zamerne zavadzanie.
        ste stoka zurnalizmu ak sa vasa praca zurnalustikou vobeda nazvat. skor by som to nazval platene riesenie si osobnych psychickych problemov.

    • No pardon, nevolila som ho, v živote by som ho neoslovila pán prezident, maximálne tak Pán úžerník, príp. Pán hovno, pretože pre mňa jeho pôsobenie PRE Slovensko a Slovákov má asi takú výpovednú hodnotu. Nech si ho amíci oslovujú pán prezident a nie Slováci so slovanským srdcom !!!!

  • Nech ide do p…..e !

  • vpondelokdomanebudem

    Som sa urehotal nad niektorými príspevkami tu nadiskusii. Juraj Poláček chcel poukázať natoto: http://www.konzervativnyvyber.sk/francuzsky-premier-sa-kaja-zneuzil-vladne-lietadlo-na-sukromne-ucely/4502/

  • Imigranti pridu a Kiska už vidí ako im všetkým vybaví pôžičky v jednej z jeho nebankoviek nech si ich zobere domov a môže sa starať toto je sila ako dokážu rozhodovať o našej krajine hlupáci ktorým to je jedno čo to spôsobí lebo oni si svoje ochránia za naše peniaze a ešte zhrabnú € za migrantov! Hamba strašná! Spravia z nás všetkých rasistov a ked sa budeme len brániť tým čiernym opicám tak nás zavrú zato!!! Uplne cele zle

    • vpondelokdomanebudem

      Býval som na Zahradníckej v Poprade tri domy od neho. Už ten plot,brána, gýčový, vyhodené prachy za akože ľudové kováčstvo. Už vtedy bolo jasné, že človek nevie čo so sebou. Potom som sa dostal k jeho knihe. Chlapec to zjavne nemá v hlave v poriadku, taký katolícky hinduista. Najhoršie bolo ísť na voľby. Voliť alebo nevoliť menšie zlo? Prvý krát som sa rozhodol správne a voľby som od-ignoroval. Radičová má pravdu. Nie je koho voliť.

  • Po prvé, je to celkom starý poznatok, v médiách sa to omieľalo asi pred dvomi mesiacmi. Po druhé, bolo to aj patrične vysvetlené ľuďmi, ktorí do toho vidia viac než my. Ide o to, že piloti musia mať pravidelný nálet hodín aby neprišli o licenciu. Preto sa robia cvičné lety, najlepší príklad sú piloti stíhačiek, ktorí si lietajú len tak naprázdno, bez nejakého väčšie zmyslu (ak už popritom necvičia vzdušný súboj alebo bombardovanie). Rovnako naprázdno občas lietajú aj piloti vládnych špeciálov. Čiže takto si naberú prezidenta s ochrankou, na ceste nám odpadne prezidentská kolóna na diaľnici a piloti si spokojne urobia čiarku do notesu 🙂 Okrem nich je spokojný aj Úrad pre ochranu verejných činiteľov ktorý leteckú prepravu považuje za najjednoduchšiu a dokonca lacnejšiu než železničnú. Keď chodil vlakom Schuster do Košíc, tak plakali že musia zabezpečiť celú vlakovú súpravu, celú trať a každú stanicu ktorou bude vlak prechádzať.

  • Ježiš taka sracka:D to ze Fico by predal vlastnú mater to je asi každému jedno ale takéto ze si lieta preboha:D úbohé

  • Toto vsetkych trapi. Ale to co sa deje vo vlade nikto nevidi. Trapas!

  • Pan polaček, kto vam dal za ulohu toto napisat? chcel by som vidiet vas ako by ste zachadzal z verejnymi peniazmy. Tam sa radsej zamerajte na spinavosti vo vlade ako na taketo veci. Tam ide o ovela ovela vacsie peniaze ako v tomto vasom smiesnom clanku. Vytiahnete fakty z kontextu a prezentujete to ako svetee pismo. Skoda casu na citanie vasho clanku. Skoda ze vas platia este zato…este ze niesom typ aby ste z takymito hlupostami zvysoval ludom tlak. A kto nieco chce tak nech maka na svojom cieli. vacsina ludi v lietadle nesedela preto ze si vidia len pod nos…cest vsetkym sikovnym a inteligentnym ludom… peace

    • Medzicas je amatersky projekt, pisu do neho ludia k temam, ktore ich zaujimaju. Kisku som volil a preto som na neho kritickejsi, ako keby mi bol uplne lahostajny. Lietanie domov a naspat nie je prave cinnost, ktoru som si od neho predstavoval. Okrem toho sklamal aj neuveritelnou zapredanostou (alebo hlupostou), ked tvrdosijne opakuje stanoviska americkej ambasady vo svojich vyjadreniach k medzinarodnej politike
      Inak musim podakovat, na hip-hopera celkom slusny text:-)

  • Bohužiaľ, je to asi o tom, že sme na tohoto “pána prezidenta” (musím tam dať tie úvodzovky) alergický…..čo robí, väčšinou, vlastne skoro vždy ZLE ROBÍ !

  • Je to viac ako farizejstvo a ludia si musia uvedomit komu davaju hlas lebo potom je neskoro

  • Vlado
    V poriadku, že sa lietadlo využíva na prezidentské štátne účely, určite Kiska takto využíva vládny špeciál aj viac krát do mesiaca. Lenže Kiska využíva lietadlo každý týždeň Bratislava- Poprad a tam nastáva problém. Ak by to bolo čisto na vládne účely, tak nie je problém nikde. Podľa toho dokumentu čo si predložil- liedadlo musí lietať minimálne 1x za 30 dní.

  • Ked Schuster chodil vlakom tak bolo kopec clankov o tom ze to vyjde DRAHSIE (kvoli ochranke) ako keby chodil lietadlom a ze teda je to len prazdne gesto
    Proste ustavnych cinitelov je treba chranit, rovnako aj papeza dalsich znamych ludi, spomente si len ako dopadol John Lenon, alebo brat Roger.

    • V podstate suhlas.

      Je tu ale jeden detail, ktory je dost sporny – a to je moralny aspekt daneho konania. Vzhladom na fakt, ze drviva vacsina Slovakov v lietadle nikdy ani nesedela, nehovoriac o pravidelnom lietani, taketo konanie si lahko vysvetlia ako obycajne “papalasstvo”. A v takom pripade naozaj to rozdavanie prezidentskeho platu vyznie mimoriadne pokrytecky.

      A od takych nazorov nie je daleko ku nazoru, ze Fico by bol lepsia prezidentska volba…

      • Iste pre obycajnych ludi je taketo skratkovite rozmyslanie mozne. Pri suboji Fica s Kiskom by som vzdy volil Kisku…

        • p. Polacek, keby ste trosku viac studovali fakty, takyto blud by ste nenapisali. Lietadlo ministerstva vnutra lieta tak, ci tak. To, ze lieta s prezidentom Kiskom do Popradu, mozeme pokojne nazvat uspornym opatrenim, kedze kerozin sa nespaluje len tak, aby sa cvicilo, ale aspon s nejakym uzitkom. Ale kto chce psa bit, palicu si najde, vsakze? Keby ste si dali namahu zistit si aj par faktov o konkretnych nakladoch, asi by ste sa u inteligentnych ludi takto nestrapnovali.

          • To Vam pripada normalne, ak lietadlo lieta cez vikend 2x do Popradu a naspat. Kazdy vikend? Netusim, ake su letove predpisy, ale pochybujem, ze posadka na odlietanie hodin potrebuje take kvantum letov.
            Skor mi ide o nieco ine. Kiska je obycajnou reprezentativnou figurkou. Relativne silnejsi obsah tejto funkcie je zavisly od vykladu Ustavneho sudu a carovneho slovicka vymenuva. Keby tohto nebolo, potom by od prezidenta nezaviselo prakticky nic. Dostavam sa k meritu veci. Ak v malej bezvyznamnej krajine s malovyznamnou funkciou predpisuje protokol take sialenstva, ze sa okolo prezidenta musi totic cely svet, potom je nieco “zle v tom state Danskom” Je pravda, mohol som to napisat takto, ale aj Kiska si mohol uvedomit, ze funkcia nedava rozum. Na jeho mieste by som vo vsetkej skromnosti na reverz odmietol vsetky protokolarne zalezitosti typu zastavit premavku na pol Slovensku, lebo ide prezident autom. Pri jeho postaveni “prveho obcana statu” je skratka nehorazna zneuzivat papalasske rezidua protokolu na sukromne ucely.

        • Prvý krát som nevolil menšie zlo a zopakoval by som to. Radičová ma pravdu. Nie je tu koho voliť.

  • Blbosť. Lietadlo je majetkom štátu. Teda sa neprenajíma a musí lietať. Piloti sú zamestnaní a dostavajú plat ci lietajú alebo nie. Nech to lietadlo využíva Kiska alebo hoci kto iný vždy lepšie ako keď nelieta. Ak máte doma auto treba ho nechať v garáži a radšej ísť autobusom. Je to lacnejšie 🙂 tento članok napísal človek co asi chodí vlakom a doma ma mecedes v garáži a platí si osobného šoféra. Dobre som sa pobavil.
    Na ilustráciu:
    http://www.nrsr.sk/web/Dynamic/Download.aspx?DocID=393959

Pridaj komentár