Nákup v Alza shope

Článok nášho čitateľa zverejňujeme v plnom znení. Na úvod musím priznať, že až také negatívne skúsenosti ja osobne s Alza nemám. Je to zásielkový obchod, ktorý investuje do reklamy obrovské čiastky a šetrí na prevádzkových nákladoch, ale rovnakým spôsobom fungujú aj ostatné podobné obchody z rôznych oborov. Všetko má svoje plusy a mínusy. Šírka sortimentu a zvyčajne aj o niečo výhodnejšia cena, je vyvážená možnými problémami. Každý sa musí rozhodnúť sám…

Nákup cez eshop ALZA.SK

Toto je moja pisateľská prvotina, tak mi prepáčte prítomne nedostatky. A čo ma vytočilo až tak, že som sa odhodlal napísať týchto pár súvislých (aspoň niektoré) viet? No nie je to ani ISIS, ani EU, dokonca ani FICO? Je to internetový obchod ALZA.SK, práve ten, kde pravidelne zelený MZťák masakruje motorovou pílou ceny? Neviem, možno mám len smolu a ten mimozemšťan si dal moc punču niekde na Vianočnom trhu a namiesto CIEN ZMASAKROVAL pracovníkov ALZA.SK

Takže v stredu som hľadal grafickú kartu pre PC ktorý skladám pre svojho zákazníka (mám malú firmu a toto je časť môjho živobytia). PC to je dosť drahý, predajná cena niečo cez 1000?. Všetky komponenty (až na grafickú kartu) som objednal z nemenovaného veľkoskladu v stredu a vo štvrtok som ich už komplet mal (na faktúru, ešte som nič nezaplatil). Požadovanú grafickú kartu za cca 200? však v tomto veľkoobchode momentálne nemali skladom, nuž som OBJEDNAL V ALZA.SK A TO SOM NEMAL ROBIT?

Pri objednávke mi svietilo v systéme, že termín doručenia je 4.12.2015, čo bol piatok. Do poznámky som napísal, že tovar potrebujem najneskôr v tomto termíne. Aby som objednávku urýchlil ? zaplatil som ju firemnou kartou dopredu.

V piatok čakám na tovar, ale tovar nikde, pozriem status v systéme ALZA pod svojím profilom ? termín dodania stále svieti 4.12, ale karta ešte nebola odoslaná (čo mi je divné). Nuž najprv píšem do ALZA mail a využívam aj kontaktný formulár (na ten formulár mi príde automatická odpoveď ? že ďakujú za dotaz a že sa ozvú), prejdú hodiny a odpoveď žiadna. Tak reku ? idem volať – ale oni majú len jedno jediné verejné číslo… Cez niekoľko volieb sa konečne preklikám na operátora… tam visím na melódií pol hodiny, aby mi to konečne zdvihla nejaká telefonistka, ktorá mi najprv dá len rovnakú informáciu, akú vidím pod svojím profilom. Nuž jej vysvetľujem, že nie som blbý, ale nech sa na mňa nehnevá, ale asi ťažko mi tovar môže byť doručený DNES, keď ešte nebol odoslaný… Dievča sa zamyslelo a DALO MI ZA PRAVDU (v čo som ani nedúfal), takže zase som chvíľu počúval melódiu… Potom mi dievča oznámilo, že KARTA BOLA LEN PRED CHVÍĽOU VYDANÁ ZO SKLADU DORUČOVATEĽOVI, takže preto to ešte nevidím v systéme, ale že aby som sa spoľahol ? v pondelok mi karta určite bude doručená.

Bol som nasraný do červena, pretože kartu som potreboval na piatok, lebo v sobotu som mal ísť zaniesť hotové PC svojmu zákazníkovi (bol to darček pre jeho syna), nuž hovorím dievčine, nech tú dopravu stornuje, nech si kartu nechajú a mne pošlú späť prachy… Ona že to sa nedá, lebo karta už odišla, ale že naozaj v pondelok ju mám… V každej vete od dievčiny zaznelo niekoľkokrát ?PROMIŇTE? a ?VELICE NÁS TO MRZÍ? čo ale teraz vynechávam.

OK, tak sa ukľudňujem zmierený s tým, že grafická karta mi príde až v pondelok. Volám svojmu zákazníkovi, že PC mu donesiem v sobotu (aby nebola oslava synových narodenín úplne pokazená), ale že tam bude slabšia grafika, ktorú ale NA 1000% prídem v pondelok vymeniť za objednanú. Na čom sa aj dohodneme… Večer mi príde SMS z ALZA.SK, že tovar je už na ceste ku mne, príde mi aj mail s číslom balíka, podľa ktorého sa dá balík sledovať. Klikám na toto číslo, kde je akívna linka na portál prepravcu, ale balík sa nevyhľadá, čo mi príde trošku divné, ale nechcem si už kaziť piatok, veď mi sľúbili, že zásielka je už na ceste…

Dnes, to jest v pondelok 7.12. čakám na tovar. Nemenovaný doručovateľ mi prinesie balík, ale od ALZA.SK nie je!!! Pýtam sa, že či je to všetko, či nemám niečo z ALZA.SK, odpoveď je, že nie…
Nuž kontrolujem svoj profil na ALZA, tam svieti stav objednávky, ŽE VYBAVENÁ !!! Kontrolujem sledovanie zásielky u dopravcu ? zásielka pod daným číslom NENÁJDENÁ !!! Opäť nasraný píšem mail aj webformulár na ktoré nedostávam odpoveď, opäť volám na jediné verejné číslo, opäť sa preklikávam voľbami až k operátorovi, na ktorého opäť čakám pol hodinu aby mi ten opäť zopakoval len to, čo mi už prišlo SMSkou a aj mailom. Zase vysvetľujem, že čítať viem a všetko, čo nesedí… Pýtam si priamy kontakt (telefón, mail) na nadriadeného, prípadne inú zodpovednú osobu, na čo dostávam ráznu odpoveď, ŽE TAKÉ INFORMÁCIE NEPOSKYTUJÚ… opakujem asi 5x dokola, v čom je problém, odpoveďou sú len neustále ospravedlnenia ?PROMIŇTE? a ?VELICE NÁS TO MRZÍ? a že to posunie ďalej a že sa mi ozvú…

Zatiaľ sa nikto neozval, nemám ani tovar a ani peniaze. Dnes budem za debila, keď budem svojmu zákazníkovi vysvetľovať, prečo stále nemá grafiku, ktorú objednal. Až po tomto som si prešiel internet a našiel mnoho negatívnych skúseností aj iných ľudí s ALZA.SK

MOJE ODPORÚČANIE:

  1. Hviezdičky a odporúčania v nákupných vyhľadávačoch (heuréka a podobné) nestačia, častokrát sú to vymyslené veci naklikané ?brigádnikmi?.
  2. Nakupujte len v shopoch, kde nie je len jedno tel. číslo, ale kde máte konkrétne mená a kontakty na obchod, sklad, reklamácie prípadne ďalšie oddelenia, aby ste vedeli koho a ako kontaktovať.
  3. Určite nikdy nič neplaťte kartou a dopredu, obchodník už má Vaše peniaze na účte a môže sa stať, že sa na Vás zvysoka vy…. Ak posiela tovar dobierkou – je motivovaný, aby ten tovar k Vám dorazil v termíne a nepoškodený, pretože ak sa tak nestane ? Vy ho nepreberiete a on je stratový.
  4. URČITE NIČ NEKUPUJTE V ALZA.SK Nie MZ-ťák, ale prístup tejto firmy k svojím zákazníkom Vás zaručene ZMASAKRUJE !!!

28 komentárov

  • velmi neprijemna skusennost s Alza.sk vopred zaplatenu objednavku som stornovala s ubezpecenim a pisomnou odpovedou od podpory Alza, ze mi budu peniaze vratene do 4 dni. Dnes, ked pisem je 13. den a nic. Neustale si dopisujem s pracovnikmi Alza.sk a jediny telefon je obsadeny furt. Moje peniaze mozu tocit v podnikani na nakup elektroniky za zmasakrovane ceny a ked uznaju za vhodne mozno mi ich aj vratia. vycvicia ma ako zakaznika. Dobre aj toto je skusenost. Naletela som. Vy sa nedajte nachytat. Pockam a budem sa pravnou cestou domahat svojich prav.

  • Na alza nakupujem uz pár rokov. Doposiaľ som tovar este nikdy nevracal. Tentokrát som ale objednal objektiv na fotoaparát a po jeho odskúšani som zistil ze mi nevyhovuje. Tovar som teda po 4 dňoch vrátil a požiadal som o vrátenie peňazí. Z Alzy mi poslali mail ze buď mi vrátia o 10 percent menej alebo mi posielajú objektiv spať a nevrátia mi nič. Ked som sa na to informoval na reklamnom oddelení bolo mi povedané ze ked som bral tovar na IČO nemám nárok na odstúpenie od zmluvy a ze možem byt rad ze mi vôbec niečo vrátia. Taktiež mi povedali ze s tovarom uz mali dáke manipulačné náklady. Podotýkam tovar bol vrátený v 100 stave v obale bez známok rozbalenia. K Alze som úplne stratil dôveru a ak mi ju este niekto spomenie ako dobry obchod tak ho jednoduch vysmejem. Tovar od nich nie je najlacnejší a pritom ak ho ako zákazník vrátite nedajú Vám spať plnú kúpnu zmluvu. Na telefónnej linke ale stále informujú že Vám vrátia i na IČO plnú kúpnu sumu ak tovar vrátite do 7 dni.

    • poviem ti to takto, to ze nieco zabalíš naspet tak jako keby to bolo nove, neznamena ze si to nepouzil, vies kolky si takto kupia novy televizor na majstrovstva a potom ho original zabalia naspet?
      ber to tak ze je to ochrana obchodníka proti necestnym nakupujucim, a to, te ty si nechcel vy…bat s nimi oni nevedia, a nemozu ti ani verit.

      To ti hovorim jako obchodnik, ktory ma mnohorocne skusenosti coho vsetkeho su ludia schopny. Necakaj spravodlivy systém ked v nom ziju nespravodlivy ludia.

      Add Alza: ja tam nenakupujem, bol som tam raz pozriet,. radsej nakupujem vo velkoobchode, tam maju lepsie ceny 🙂

  • S alzou.sk mám tiež zlé skúsenosti ohľadom podpory. Stretol som sa z nezáujmom a amaterizmom. Už u nich nenakupujem. A myslím si, že hodnotenia eshopov na heureke sú neobjektívne. Viac tu: http://v-hano.webnode.sk/news/recenzie-e-shopov-na-heureka-sk-su-neobjektivne/

  • Nuz urcite velmi mrzute. Pre Vasu utechu podobne problemi mi uz sposobili aj ine velkosklady s IT technikou. Nebudem ich menovat, nejde mi o pomstu, je to bohuzial rutina, ze raz za cas sa nieco poserie. Toto su veci, ktore sa bohuzial stavaju obcas kazdemu velkoskladu a teraz sa to stalo zrovna Vam pri objednavke z Alzy. V rovnakom case sa to mozno stalo dalsim X ludom pri objednavkach z inych XYZ eshopov. Je to bohuzial tak a za vsetkym treba hladat doktora Ludskeho a inziniera Faktora (ludsky faktor – aby sa niekto neurazil). Jednoducho vsade robia ludia, ktory si svoje povinnosti neplnia na 100% a niekde, ako je teraz moderne hovorit, na konci dna sa to potom prejavi v plnej krase, nuz a niekto to schyta. Bohuzial to ma len jedno riesenie, ze si ludia uvedomia, ze zle odvedena praca sa niekde prejavi a niekto na konci si to odserie. Ale to u nas nehrozi. Takze zostava sa nam len hadat, rozculovat a sudit. Alebo sa na to vys..t a prezut to. Urcite, ak netraba, neplatit do predu. Nezaplateny tovar je najlepsia motivacia na skore dodanie.

  • Miro Moskowski

    Podobná skusenosť. Neplatim vopred, aj ked preplatím.

  • ked uz alza tak vyzdvihnut osobne a tam aj zaplatit : )

    ale mal si smolu si myslim, asi si natrafil na nejakeho blbecka (blbinu) na reklamaciach..
    a predsalen je pred vianocami

  • Alza mi vždy dodala tovar zatiaľ včas. Ale v niektorých položkách som preplatil cenu….Dokonca na to aj reagovali, lebo som im poslal link kde bola cena 1/3..Platím zásadne len po dodaní tovaru ,lebo raz som sa napálil na jedného exzota ktorý požadoval platbu vopred, to bola moja zlá skúsenosť.Až keď som mu pohrozil podaním trestného oznámenia za neoprávnené obohatenie ,tak dodal tovar aj keď oneskorene.

  • Pri platbe vopred sa takato vec stava aj v inych (aj renomovanych) webshopoch. Uz sa mi to stalo 2 krat s dvomi roznymi: vopred zaplateny tovar – dodanie nie ze urychli, ale dodavka naopak brutalne meska (predavajuci nema motivaciu). Takze vopred uz neplatim nic, nikomu!

  • Ha! Našiel som medzi starými mailmi toto! Takže zjavne bordel na oddelení reklamácií:
    —————-
    komunikácia alA Alza

    Kúpený tablet, po prvom spustení vyreklamovaný, a nasledovalo:

    ALZA:
    bol Vám vystavený dobropis č. 61147****, ktorý si môžete vo formáte PDF stiahnuť na nasledujúcej adrese:
    http://www.alza.sk/Ap***
    Platnosť odkazu je 3 týždne. Účtovný doklad spĺňa všetky požiadavky dané zákonom o účtovníctve a je teda v tejto podobe postačujúci k plnohodnotnému zaúčtovaniu.

    JA:
    Dobrý deň,
    reklamovala som u Vás tablet (reklamácia č. WRE14350434). Bol mi vystavený dobropis na vrátenie penazí(č. 61147****).
    Chcem sa opýtať či je možnosť namiesto vrátenia peňazí, objednať si iný tablet(konkrétne: prod. č. NA040I2, http://www.alza.sk/as***). Rozdiel v cene doplatím. Keďže mi v reklamácii nebolo zohľadnené poštovné, ktoré som uhradila za reklamovaný tovar v prípade tejto novej objednávky by som uvítala poštovné zdarma.

    ALZA:
    Dobrý den,
    Ano stačí vytvořit novou objednávku formou platby proforma. Následně nám zaslat číslo objednávky a my dobropis naparujeme.
    V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
    František Brož – Alza.sk

    JA:
    Dobrý deň, posielam číslo objednávky 150155974.
    S pozdravom K***

    ALZA:
    Dobrý den,
    děkujeme za Váš email.
    Ještě prosím o upřesnění jak si přejete uhradit rozdíl.
    Děkuji.
    V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
    Jakub Galuszka – Alza.cz

    JA:
    Dobry den,
    Dobierkou pri preberani tovaru.
    Dakujem

    ALZA:
    Dobrý den,
    děkujeme za Vaší zprávu.
    Bohužel dle kontextu Vaší zprávy a chybějící historie komunikace nejseme schopni odvodit, čeho se daný problém týká. Prosím Vás o zaslání podrobnějších informací.
    V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
    Jan Sacher – Alza.cz

    JA:
    Objednávka: 15015****. Rozdiel medzi dobropisom a novou objednávkou zaplatím na dobierku pri preberaní tovaru. Poštovné už bolo zaplatené pri prvej, vyreklamovanej objednávke – poprosím ho viac neúčtovať.
    K***.

    ALZA:
    Dobrý den,
    děkujeme za Váš nákup.
    Prosím pro ověření ještě o zaslání čísla opravnéhho daňového dokladu. Děkuji za spolupráci,.
    V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
    Lukáš Březina – Alza.cz

    JA:
    Opravný daňový doklad – 61147****
    K***

    ALZA:
    Dobrý den,
    děkujeme za Váš email.
    Bohužel nám přišlo pouze číslo dobropisu.
    Prosím ještě číslo účtu kam si přejete finance proplatit.
    Přeji krásný večer.
    V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
    Jakub Galuszka – Alza.cz

    JA:
    Vy si zo mňa robíte srandu??
    Komunikujem s Vami už týždeň, stále sa motáme dookola!
    Ešte raz a naposledy:
    Objednala som si u Vás tablet, ktorý som vzápätí reklamovala – reklamácia č. WRE1435****.
    Poslali ste mi dobropis – Opravný daňový doklad – 61147****.
    Namiesto vrátenia peňazí som požiadala o možnosť kúpiť si iný tovar a doplatiť rozdiel.
    Nová objednávka – 15015****.
    Cena tabletu Asus je 79 €. Vrátené malo byť 65,05€. Poštovné nebolo vrátené. Takže ho pokladám za zaplatené.
    Mám teda doplatiť 13,95€. Tento rozdiel chcem zaplatiť na dobierku pri preberaní tovaru.
    Dúfam, že tentokrát sa nájde niekto kto bude schopný porozumieť.
    Prikladám históriu našej „komunikácie“:

    ALZA:
    Dobrý den,
    děkujeme za Váš email.
    Omlouváme se Vám za tyto komplikace, ale doplatek by byl 17,85 €.
    V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
    Jaromír Máchal – Alza.cz

  • Nepríjemná skúsenosť, chápem, ale… v podstate sa stalo len to, že ti neskoro poslali objenávku. Keby si možno týždeň počkal, vychladol a prišiel k pragmatickejším záverom tak to beriem – oni spravili chybu a ty si sa ozval. Ale z tvojho článku je veľmi cítiť „pomsta“.

    Tvoje hodnotenie situácie je založené viac na emóciách a nie na raciu, a to nie je dobré. Ak sa to prejavuje pri nákupe v internetovom obchode, to sa ešte dá. Ak ale tieto emócie prevyšujú napríklad pri názoroch na utečencov, to je katastrofa.

    • Vážený, najprv si prečítajte, čo píše, pochopte, a potom si odpustite jeho osočovanie z pomsty! Ak obchod prijme odo mňa peniaze za tovar, sľúbi termín, po urgenciách mi povie , že tovar bol odoslaný a pritom to tak vôbec nie je, tak to je úmyselné klamanie!!! Keby rovno povedali prepáčte, pozabudli sme, a hneď to aj napravili a nie znova klamali, tak beriem. A to, že do toho montujete utečencov, hovorí akurát o vašej biednej mentálnej výbave. Pre mňa je táto skúsenosť / a skúsenosť mojej kamarátky/ postačujúca na to, aby som sa tomuto obchodu vyhla.

  • Za seba mozem povedat ze v Alze BA naakupujem ale doteraz som nemal problemy, platim vsak vzdy az pri preberani tovaru- Tak isto som uz viackrat tovar vracal ked mi nevyhovoval (alebo sa pokazil) a v zasade bez problemov

    Nadabil som vsak asi pred rokom na pribeh zverejneny na FB ked niekto dalsi mal problem v Alze. Volal som vtedy do Alza a upozornil ich na to a pokial viem nakoniec sa to vyriesilo

    predpokladam, ze je to tym ze taketo velke spolocnosti su spomalene ako dinosaurus, ale nie je tam zly umysel
    Auto nevycita alze okradanie ale vycita nedodrziavanie casovych terminov co v jeho pripade malo neprijemne nasledky

  • Pridam tiez pribeh. Nakupujem pocitace do firmy. Zakazka za cca 2000 eur. Pocitace pridu tak ako maju nacas. Som velmi spokojny – prevadzku otvaram az o tyzden. Rozbalim pocitace a rychlo instalujem windows – oem verziu z nulovej particie. Na troch pocitacoch (ktore boli zanovne, dva boli nove) instalacia pyta seriove cislo na dvoch nie. Zacudujem sa preco OEM verzia pyta seriove cislo a kedze ho nikde na fakture ani pocitaci neviem najst odklikavam dalej. Instalacia prebiehla v poriadku. Vypinam pocitace a volam mojmu softwarovemu dodavatelovy, ze zajtra moze posielat technikov na kompletnu instalaciu pocitacov, serverov a konfiguraciu firemneho softwaru za ccc 5000 eur. Vsetko prebehlo tak ako malo. Na dalsi den mi na troch pocitacoch zasvietilo: nemate aktivovanu verziu windows. ??? Co znamena, ze na troch pocitacoch bola nainstalovana nelegalna verzia windows, ale platil som za pocitace s legalnym windows. Prevadzka sa otvara o 5 dni. Volam do Alzy. Oznamuju mi ze problem je na strane Microsoftu. Volam do Microsoftu, oznamuju mi ze problem je na strane Alzy. Balim pocitace a veziem sa do pobocky Alzy. Technik mi oznamuje, ze pocitace tam mam nechat, oni ich vyreklamuju a o mesiac ich mam nazad a ze takmer urcite budu vsetky data premazane. Snazim sa mu vysvetlit, ze prevadzka sa otvara o 5 dni, ze na pocitacoch je software za nemale peniaze a ze nemienim kvoli ich chybe a takejto forme reklamacie platit dalsich 3-5 tisic za opatovnu instalaciu a konfiguraciu firemneho softwaru. Povedal mi, ze ma chape, ze ho to mrzi, ze on za to nemoze… Snazil som sa mu vysvetlit, ze nepotrebujem jeho lutost, ale potrebujem riesenie, ktore mi neoddiali otvaranie prevadzky o mesiac a nebude ma stat 5 litrov. Navrhol som nech mi poskytnut cisla k instalaci, ktore budem moct pouzit. To, ze nemoze urobit. Mam spisat cez mail reklamaciu aby sa tomu niekto venoval a dalej komunikovat s reklamacnym oddelenim. Veziem sa nazad. Spisem reklamaciu. O dva dni kontaktujem Alzu ohladom reklamacie a snazim sa trpezlivo vysvetlit, kde je problem. Odkazuju mu na Microsoft. Hovorim tam som uz volal. Prepajaju ma inemu cloveku – opat vysvetlujem, odkazuje ma na Microsoft. Oznamujem, ze tam som uz volal. Opat ma chapu, mrzi ich to, ale jedina vec co pre mna mozu spravit je ze, si mam data zalohovat a poslat im pocitace na reklamaciu a ze sa takmer urcite vratia ciste. Volam na obchodnu inspekciu. Tam mi oznamuju, ze Alza je zodpovedna za skody sposobene reklamaciou, ze ked k takymto skodam dojde mozem si nahradu uplatnovat v sudnom konani. Vzdavam to. Nakupujem dalsie 3 legalne licencie Windows a prevadzku otvaram nacas. Alza nikdy viac. Ako sa vobec moze stat, ze tato spolocnost predava pocitace na ktorych je nelegalna instalacia Windows? Cize instalacia, ktorej cislo nekoresponduje s cislom ulozenym vo firmware pocitaca? Kupit nieco do domu, ked mate cas veci reklamovat a riesit: mozno. Kupit nieco, ked ste viazany terminmy a potrebujete sa spolahnut na stopercentne sluzby a servis? Nikdy.

    • Súdiac podľa hlavného článku a reakcií v diskusii je zrejme problém na strane reklamačného oddelenia Alzy, kde za telefónom sedia cvičené opice, ktoré vedia iba odverklíkovať zopár fráz typu „mrzí ma to“, ale inak nemajú znalosti ani oprávnenie čokoľvek vyriešiť.

      Možno by som zvážil preposlanie linku s týmto článkom priamo vedeniu Alzy, nech si prečítajú, aké problémy vyrába ich oddelenie.

  • A čo čakal autor pred vianocami? Je úplne normálne, že pred vianocami e-shopy nestíhajú, a je to jeho neskúsenosť a možno aj blbosť, že sa spolieha na e-shop, že pred vianocami mu doručí balík načas… Úplne jedno aký obchod, pokiaľ je veľký, tak s meškaním treba v tomto období rátať, a ak to ozaj súri tak nakupovať v kamennej predajni…. Iné 100% riešenie nie je.

  • V Alze nakupujem najmenej 5 rokov za ten cas ma nikdy nepodviedli a z toho posledne 2-3 roky platim bankovym prevodom. Tovar mi vzdy prisiel tak ako bolo uvedene v stave objednavky.

    • Vidis, mna pri tejto jednej objednavke zaviedli/oklamali hned niekolkokrat… a na zaver tiez, nakoniec sa mi podarilo spojit s cloveokm z obchodneho oddelenia NA INOM CISLE ako je to JEDINE ALZACKE, kde sa musite preklikat x volbami… Od neho som sa dozvedel zaujimave veci, najprv mi tvrdil, ze v ich systeme je zaznam, ze dopravca sa mi uz snazil tovar dorucit, ale neuspesne, tak som mu vysvetlil, ze je to hlupost (s dovodov, ktore popisujem v clanku)… potom sa ospravedlnoval, ze maju problem s logistickym a skladovym systemom a ze im to „BLBNE“… Nakoniec z neho vypadlo, ze vlastne moja zasielka z ALZY este ani neodisla, Tak som mu jasne povedal, nech tu objednavku zrusi, tovar nech neposielaju a ze na emaily ocakavam ASAP dobropis, aby som sa co najskor dostal k svojim peniazom (pretoze som kartu objednal uz v inom shope)… Povedal, ze jasne, ze to vybavi a ze ho to mrzi bla bla bla…

      asi 2 hodiny na to mi prisiel mail z azly, aj SMS, ze moja karta bola prave odovzdana dopravcovi na dorucenie ku mne, cuduj sa svete – cislo balika sa uz dalo dohladat na stranke dopravcu…

      V alze je but riadny zmatok, ze jeden clovek nevie, co robi druhy a v podstate nikto nic nevie, alebo je to cielene zavadzanie a odrbavanie zakaznika… Obidva dovody mne ako zakaznikovi stacia na to, aby som uz cez ALZA nekupil ani prasaci chlp.

  • Zopár skôr všeobecných poznámok:

    1. už viackrát som sa stretol s doporučením, zásadne NEPLATIŤ e-shopom vopred. Doporučuje sa platiť až pri prevzatí tovaru, to obchod motivuje zásielku čo najskôr vyexpedovať. Pri platbe kartou majú peniaze okamžite na účte a na urgencie zákazníka potom zvysoka kašlú.

    2. K alze. Nakupoval som v českej alze s priamym prevzatím v hlavnom veľkosklade. Bez problémov, často bolo možné tovar prevziať už pár minút po odoslaní objednávky. Nakupoval som tiež v slovenskej alze s doručením na pobočku mimo Bratislavu. Zásielka dorazila na pobočku nasledujúci deň. Realizoval som tiež jednu veľkú reklamáciu, kedy som do 14 dní vracal nový notebook – bez prieťahov ho vzali a okamžite vrátili peniaze. Jedenkrát som kupoval niečo, čo nebolo na sklade, vtedy som čakal asi 5 dní.

  • Dobrý deň. Nakupujem v Alza len veci, ktoré si viem osobne prevziať a skontrolovať, pretože viem, že predávajú použitý tovar. Platím pri prevzatí. Ďalej by som chcel poznamenať, že nesúhlasím s odporúčaniami daného pána. Vlastním eshop, kde mám zaevidovaných cez 40tisíc zákazníkov. Mám len jednu telefónnu linku a v prípade ak nikto nedvíha, tak sme naobede, ale každému zavoláme späť. Mám len 2 pracovníkov, napriek tomu, že zasielame cez 1000 objednávok mesačne. Každopádne odporúčam platbu vopred prevodom, pretože je zvýhodnená 0,50 Eur oproti dobierke. Pri každej doručovacej firme sa za dobierku platí navyše poplatok a samozrejme ten poplatok platí zákazník. Platbu kartou neodporúčam, je nevýhodná pre eshop, pretože za to banka inkasuje cca 1-2%. Táto forma úhrady, je výhodná len v prípade ak chce zákazník tovar odoslať okamžite.

    • nuz pre 50 centov oproti dobierke to nevidim ako ziadnu vyhodu… ak by som zobral na dobierku, uz v piatok by som sa ALZE na tovar z vysoka vykaslal a neriesil by som to…. tovar by som neprevzal….

    • Jano, ak by si cital moj clanok – TAK ANO, platil som kartou, LEBO SOM POTREBOVAL TOVAR ASAP, co mi bolo potvrdene…

  • ja v alze nakupujem zasadne tak, ze objednam a platim pri osobnom odbere…. pravdaze ked je clovek odkazany na dorucovanie, je to horsie.. a tiez u nich nakupujem len ked najdem nieco vyhodne, lebo ta imbecilna martanska reklama mi dobre lezie na nervy

  • v alze su najlepsie ich akcie hlavne pred vianocami ceny su väčšinou vyššie ako pred akciou natom sa vzdy smejem 😀
    alza ma aj kamenné obchody tam si to treba dat prebrat a vyplatit ak sa nahodou nieco najde co je s dobrou cenou.

  • ja som autor…. problem je, ze ma neustale zavadzali, bud drzali v nevedomosti alebo priamo klamali… Nechal som sa oblafnut, ked mi tvrdili, ze kartu budem mat na 100% v piatok, rovnako ma oblafli, ted slubovali, ze v pondelok… pred chvilou som s nimi komunikoval, aktualizovany clanok som uz poslal Jurajovi.
    Na dobierke sa zhodneme – ved to v clanku aj pisem. Kedze som ale nenapravitelny optimista = veril som, ze ked to zaplatim dopredu a do poznamky napisem, ze V PIATOK TO NA 110% NAOZAJ POTREBUJEM MAT (co mi bolo potvrdene, ale nestalo sa) tak slusny obchod sa bude ku mne spravat SLUSNE…

    • to je problém väčšiny veľkých predajcov, ktorí sa rozrástli až tak, že stratili kontakt s realitou – pravá ruka nevie čo robí ľavá a na infolinke sedia cvičené opice… ale stále si na tom lepšie akoby si naletel nejakému podvodníkovi a o svoje peniaze či tovar nadobro prišiel…

  • Autor sa nemusel dohadovať na vrátení tovaru cez infolinku, mohol ho predsa vrátiť v zákonnej lehote bez udania dôvodu.

    Z Alza.sk mám jedinú negatívnu skúsenosť – o 5 dní pretiahli termín dodania a zaklincovali to mailom ktorý začínal „mrzí nás že to vnímate takto…“ akoby bola chyba v mojom vnímaní a nie v nedodržaní termínu z ich strany.

    Zo zásady neplatím nikdy za nič vopred, keď nakupujem cez net… vždy je to dobierka. A preto sa mi našťastie podobné situácie viacmenej vyhýbajú.

Napísať odpoveď pre Vladimír Hano Zrušiť odpoveď