Slovenské médiá sú predajné proamerické (cenzurované)

Ukrajinský prezident Petro Porošenko (vpravo) a ukrajinský premiér Arsenij Jaceňuk reagujú na ustanovujúcej schôdzi ukrajinského parlamentu, ktorý vzišiel z októbrových volieb, v Kyjeve 27. novembra 2014. (TASR)

Najlepším dôkazom, že naše médiá, tlačové agentúry, SME (resp. Denník N) sú nesvojprávnou handrou, ktorou si americká ambasáda vytiera blato z topánok podľa potreby, je článok, ktorý zverejnila TASR a SME ho prebral v doslovnom znení

Ukrajinský prezident Petro Porošenko (vpravo) a ukrajinský premiér Arsenij Jaceňuk reagujú na ustanovujúcej schôdzi ukrajinského parlamentu, ktorý vzišiel z októbrových volieb, v Kyjeve 27. novembra 2014. (TASR)

Ukrajinský prezident Petro Porošenko (vpravo) a ukrajinský premiér Arsenij Jaceňuk reagujú na ustanovujúcej schôdzi ukrajinského parlamentu, ktorý vzišiel z októbrových volieb, v Kyjeve 27. novembra 2014. (TASR)

Len pre ilustráciu, čo sa naraz objavilo:

Kyjev 18. mája (TASR) – Ukrajina sa topí v politickom a ekonomickom chaose, píše dnes americký denník New York Times (NYT). Za prvý štvrťrok tohto roku hrubý domáci produkt krajiny klesol o 17,6 percenta.

Ukrajinské vedenie neskrýva obavy, že suma 40 miliárd dolárov, ktorú si požičalo od Medzinárodného menového fondu, USA, EÚ a ďalších, mu nebude stačiť na to, aby udržalo ukrajinskú ekonomiku v chode. Nenaplnili sa ani sľuby novej vlády o boji s “endemickou korupciou”. NYT uvádzajú, že toto je zrejme najväčšie sklamanie pre ľudí, ktorých protesty na Majdane za európske smerovanie Ukrajiny vyniesli k moci súčasné vedenie krajiny.

Denník cituje Brucea P. Jacksona, šéfa americkej neziskovej organizácie Project on Transitional Democracies, podľa ktorého sa ukrajinskému prezidentovi Petrovi Porošenkovi “nedarí”. Ukrajinskú vládu označil za príliš slabú a krehkú na to, aby urobila všetko, čo treba na vybudovanie jednotného a nezávislého štátu.

Americký denník pripomína, že vláda premiéra Arsenija Jaceňuka je podozrivá zo sprenevery 325 miliónov dolárov zo štátneho rozpočtu. Kvôli tejto kauze vznikla v parlamente, v ktorom majú proeurópske strany väčšinu, osobitná vyšetrovacia komisia.

 

Noviny SME článok nedali pod Piano a zároveň povolili diskusiu.

Je len čírou zhodou okolností, že sa tieto zázračné a doteraz tabuizované udalosti údaje mohli objaviť po tom, čo sa minister zahraničných vecí Kerry dohodol s Moskvou a Victoria Nuland začala tlačiť na ukrajinskú vládu, aby plnili Minské dohody s horkými pilulkami typu zastavenie bojov a federalizácia Ukrajiny

Je mi s prepáčením na vracanie z “objektivity” masmédií. To, čo píšem pomaly rok a za čo som dostal nálepky rôzneho druhu, je naraz možné pomenovať. Informačná blokáda a manipulácie sú dnes totožné ako tie z čias komunistického režimu. Jedinou výhodou je, že máme internet a ten zatiaľ cenzurovaný nie je.

Dôveryhodnosť Medzičasu a TASR (SME) si porovnajte sami. Prejdite si optimistické správy o úspechoch reforiem na Ukrajine a správy Medzičasu o realite, ako sme ju videli my. Nepochybujem, že “víťaz” je jasný…

Zdroj:

http://www.teraz.sk/zahranicie/new-york-times-ukrajina-je-ponorena-do/135518-clanok.html

[sociallocker]

One comment

  • V poslednom čase – asi mesiac, naše verejnoprávne médiá menej klamú aj o Ukrajine. USA tam prehralo svoju vojnu a neplatí už novinárov za klamstvá na tému Ukrajina. Hanba-nehanba musia uverejňovať opak toho, čo pred mesiacom.

Pridaj komentár