V BRATISLAVSKOM DOME UMENIA BOLA DISKUSIA O ISLAME Č. 3

Muslim-rape

 

“Pýtajúca sa ho však upozornila, že v Koráne možno nájsť viacero veršov, ktoré k takémuto nepriateľstvu nabádajú. K tomu ale Jozef Lenč podotkol, že pokým niektoré verše sú na prvý pohľad zjavné, iné si vyžadujú štúdium a znalosti historických okolností, ku ktorým sa vzťahujú. To isté platí o výrokoch proroka Mohameda (mier s ním), medzi ktorými možno nájsť i protichodné tvrdenia a vyvodeniu všeobecných pravidiel musí predchádzať podrobné štúdium náboženstva i histórie.”. Moslim Lenč zas zavádza. Dobre pozná korán a vie, že sám prorok Islamu si všimol, že tára piate cez deviate a sám si protirečí a ustanovil pravidlo v koráne pod číslom 2:109 podľa, ktorého je jasné, že platí to, čo Mohamed povedal naposledy a netreba tu žiadne rozsiahle štúdium s historickým pozadím. V koráne nenájdete žiaden verš, ktorý by sa priaznivo vyjadroval o neveriacich a nebol abregovany teda neprestal platiť. A len tak na okraj – viete si predstaviť návštevu islamskej štvrti bez toho aby si ste nepreštudovali to, čo si naštudovali tí moslimovia? Alebo inak, predstavte si, že nejaká skupina ľudí je už 1400 rokov agresívna lebo slabo študuje? Absurdné.

http://medzicas.sk/v-bratislavskom-dome-umenia-bola-diskusia-o-islame-c-1/

http://medzicas.sk/v-bratislavskom-dome-umenia-bola-diskusia-o-islame-c-2/

Moslim Lenč vystupujúci tu pod krytím ako politológ podotkol, že: “Pri hodnotení náboženstva je pre človeka, ktorý sa mu odborne nevenuje, potrebné hľadieť na jeho celkové posolstvo, nie na osamotené náboženské výroky vyňaté z kontextu. V prípade islámu je týmto posolstvom konanie a šírenie dobra.”. V koráne nenájdete ani jeden verš, ktorý by nebol abregovany a ktorý by sa pozitívne vyjadroval k neveriacim. Obľúbený Lenčov spevák Cat Stevens, známy teraz pod menom Yusuf Islam povedal, že najradšej by videl Salmana Rushdieho ako horí. Stačí skonvertovať na islam a začínate šíriť moslimské dobro.  V koráne je presne 245  veršov (4018 slov), ktoré sa pozitívne vyjadrujú o neveriacich, čo činí 2,6 % celého obsahu, ale skoro všetky sú hneď v tej istej kapitole vyvrátené, teda nahradené inými veršami. Tých zvyšných 7 veršov (58 slov) je vyvrátených v iných kapitolách, takže tie 2,6 % “dobra” voči neveriacim je úplne anulovaných, čo znamená, že v koráne nenájdeme ani jeden platný verš, ktorý sa dobre vyjadruje o neveriacich.

Kazateľ Pastirčak povedal, že “V Biblii sú rovnako hrôzostrašné veci? Nemali by sme zachádzať do nepoctivosti a predstierať, že naše písma tieto hrôzy neobsahujú. Keby sme aplikovali Mojžišov zákon dnes, všetci by sme boli zahádzaní kameňmi, – upozornil.”. Kazateľ asi nečítal List Rimanom, ktorý napísal sv. Pavol kde upozornil, že kresťanov neviaže Starý Zákon a zrejme tie písma mal na mysli. Starý zákon je zápisom dejín a odporúčaním ako prežiť. Určený bol konkrétnemu ľudu a miestu jeho odkaz neviaže kresťanov tak ako ich neviaže grécka mytológia, ktorú ich učili v školách, vonkoncom nikto akosi nevidí nikoho behať po ulici so Starým Zákonom pod pazuchou a pokusom o jeho zavedenie do praxe. Sám Pastirčák použil slovo “Keby“. Poliaci hovoria “Jak by babcia miała wąsy to by była dziadkiem”. Takže priam eristické vymýšľanie umelého problému len na to aby sa dal ospravedlniť a relativizovať reálny problém. To je nepoctivá hra kazateľa. A ten kazateľ vie, že nie preto Ježiš zomrel na kríži a nie preto starozákonné nevraždi je v novom zákone nahradené za nezabíjaj, aby Pastirčák zastieral skutočný problém akým je islam. Kto dnes uznáva že zem je plocha a zároveň guľatá? A taký problem by mal kresťan, keby Starý a Nový zákon postavil do jednej roviny. Kresťania väčšinou uznávali svätosť Biblie a Židom len vyčítali ich iracionálnu snahu jej doslovnej interpretácie, namiesto toho aby ju čítali a vykladali si ju alegoricky (Berger, The Jewish-Christian Debate, appendix 3.).

Kazateľ Pastirčák tu prezentuje zaujímavú logiku. Kresťania sa neriadia Starým zákonom ale si ho alegoricky vykladajú, čo ich vlastne činí kresťanmi. Moslimovia sú viazaní tým, aby sa správali ako ich prorok Mohamed, čo činí ich správanie agresívnym. A Pastirčák obhajuje agresivitu moslimov tým, že kresťania môžu prestať byt kresťanmi a začať sa riadiť doslovným výkladom Starého zákona. Rozumiete tomu?

“Jeden z divákov krátko pred koncom prezentoval štatistiku, podľa ktorej veľmi vysoké percento európskych moslimov súhlasí s džihádom a šaríou, čo je podľa neho problém. Lenč však prehlásil, že je prekvapený, že s džihádom nesúhlasili všetci. Dôvod vidí v neznalosti významu tohto pojmu nie len medzi nemoslimskou verejnosťou, ale i medzi moslimami samotnými.

Vysvetlil, že džihád znamená úsilie a jeho rôzne formy, ako snahu o zlepšovanie samého seba, zlepšovanie prostredia okolo seba, ale i obranu utláčaných a napádaných. Podobne šaría predstavuje len iný názov pre súbor práv a noriem, ktoré islam hlása, vzhľadom na zmätočné používanie tohto termínu je však možné, že v ňom nemajú častokrát jasno ani niektorí moslimovia.”

To je tiež veľmi zaujímavý moment, Lenč opíja diváka rožkom. Všetkým je jasné (a aj samému Lenčovi) na čo sa divák pýtal. Moslimovia nie len že súhlasia so šariou, ale ich vysoké percento súhlasí aj s teroristickými útokmi a útočníkov považujú za hrdinov.  11 septembra oslavoval cely islamsky svet. Po útokoch v Bruseli 90% moslimských žiakov považuje teroristov za hrdinov, počas prehľadania moslimskej štvrti v Bruselu Policajti boli napadaní moslimským davom. A nie je to nič neobvyklé. Síce slovo džihád môže mat rôzne významy ale….

Štatistika nám umožňuje zmerať pravdivosť tvrdenia, že džihád má znamenať  zlepšovanie samého seba. Hadisy Bukharieho o džiháde chápané ako zlepšovanie samého seba to sú 2% hadisov hovoriacich o džiháde. Zvyšných 98% hovorí o džiháde mečom. Chápal by som rozumovanie Lenča keby moslimovia žili medzi nami ako Eskimáci, tak že by o nich ani nikto ani nevedel. Vtedy by bolo možné pochopiť, že tých 98% je pre moslimov nepodstatných, ale divák sa pýtal práve na tých 98 percent!!! A Lenč mu oponuje onými nepodstatnými 2 percentami. Viac menej to iste odpovedal Lenč na tému šaria. Odrazu moslimovia nevedia čo je šaria, od toho je len krôčik k tomu aby vyhlásil ono typicky moslimské: “to nie je správny islam”, ktoré možno parafrázovať tak, že islam vlastne nie je islam.

A vždy to je tak, že keď sa opýtate nejakého moslima prečo islam pácha zlo odpovie vám, že to nie je správny islam, ja k tomu dodám, že komunisti ešte nikde nevybudovali ten správny komunizmus ale nás už prešla chuť ďalej skúšať, ktorý že je ten správny a to isté dúfam bude platiť aj o islame.

Mariusz Malinowski

11 komentárov

  • ………………….Dobre teda, ujo Mariusz ale nie je problém postavený inak? Teda problém s imigráciou. Pred imigračným boomom k nám (do Európy) prichádzali moslimské prebytky, ktoré vo svojom type spoločnosti nenašli miesto. Bolo ich oproti Európanom percentuálne relatívne málo, aj keď ich počty boli pomerne významné a možno 4tá alebo 5ta generácia by sa asimilovala. Myslím si, že našu spoločnosť významnejšie neovlyvňovali (až na Francúzsko) skôr my sme ovplyvňnovali ich. Na aplikácii textov Nového zákona nebolo treba nič meniť. Avšak teraz keď ich sem prichádza také množstvo, že ovplyvňujú oni nás a my máme biologický problém sa udržať (ako belosi, ako kresťania alebo ako dediči grécko-židovskej kultúry) nemali by sme prejsť vo vzťahu k nim (určite nie v rámci našekj komunity) k starozákonným spôsobom? Je to overené a účinné. Viď posledné zásahy Izraela v Gaze.

  • Ak odhliadneme od ideologických či mystických nánosov jednotlivých náboženstiev a zameriame sa na morálku, skúsme debatovať o tom, ktoré náboženstvo/ideológia má najmorálnejší kódex? Ergo, dodržiavanie ktorého morálneho kódexu by prinieslo ľudstvu pokoj a mier? A ten morálny kódex existuje a stačí ho dodržiavať aj keď je zo všetkých najnáročnejší a najprísnejší. Aj preto má toľko odporcov a nenávistníkov či posmievačov.

    • Násilné vynucování sebelepsieho lidského zákona nemoze viest k mieru, ale len k tvrdsiemu odporu.
      Teraz som docital Toltecku moudrost, a přídě mi neporovnatelně lepší než hocico od jahveh a jeho odnozi

    • “dodržiavanie ktorého morálneho kódexu by prinieslo ľudstvu pokoj a mier?”

      Ktorykolvek – ak by ostal ako jediny 😉

    • Jana Ludvigova

      Ziadne z nábozenstiev, ale filozófie, ako Konfucianizmus, Taoizmus, ci Budhizmus urcite … alebo to dávnoveké Toltécke ucenie rovnako. Odporúcam pozriet od Jara Duseka 4 dohody a tiez páta dohoda, tam je to vsetko nádherne podané!

  • Pride mi vzdy take usmevne, ked sa krestania snazia ospravedlnovat, resp. roznymi sposobmi analyzovat a vidiet v dobrom svetle stary zakon (konkretne tie krvilacne sracky co su tam)..Rozdiel medzi moslimom a krestanom v principe nie je ziadny, Obaja su extremne nachylny pri pohlade na blesk uverit, ze ich meta nejak panbozko. Nejaka disputa moslima a krestana o svete mi pride ako debata pata a mata o vyvoji kozmickeho korabu…

  • Stačí sa zamyslieť nad tým kam ich ten islam doviedol.Teraz to chcú preniesť do Európy.Veď sa neznesú ani sami medzi sebou.

  • Preco je nam vnucovana diskusia i islame ? mame predsa svoje nativne starosti.
    Chodte domov,alebo inde kde vas chcu !

  • bolo by tu spravodlive riesenie, ale nikdo by ho neprijal. Zrusenie vsetkych ideologii ktorych nositelia spachali v méně ideologie nejaky tazky zlocin ( vraždu, znasilnenie, mucenie … atd ) A to na medzinarodnej urovni.
    Stym, ze mozu byt vytvorene nove ideologie ( co budu musiet) velmi podobne tym zrusenym, ale nebudu sa moct odvolávat na povodne hitoricke osobnosti a ikony.
    Velmi jednoduche, spravodlive a neuskutocnitelne. To je Utopia.

    • Fašizmus a komunizmus sme už odsúdili, ale podľa teba by sme museli ako prvé okamžite zrušiť najstrajšnejší izmus – a to katolicizmus. Toľko zla (hoci Islam-izmus) sa to pokúša dohnať a prekonať) žiadna ideologia nepriniesla. Pozor – rozlišujem kresťanstvo a Katolicizmus. Ježiš prinjiesol meč – ale myslel tým sovje SLovo.

      • Nie ako prvé, vsetky naráz. A ked už nieco prvé, tak podla časovej osy, teda judaismus, budhizmus, hinduismus atd..
        Co myslel Ježíš mi známo nieje, ale čítal som hodně teorií

Pridaj komentár