Bill Warner – nedocenený kritik islamu

Jedno z veľkých multikultúrnych mystérií je neuveriteľné zahmlenie podstaty islamu. Začína to už samotným slovom islam, o ktorom apologéti hovoria, že má rovnaký základ ako arabské slovo pre mier, že „Islam je náboženstvo mieru“ (v skutočnosti je islam podriadenie sa vôli Allaha).

Z toho dôvodu obyvatelia euroatlantickej civilizácie chápu túto mohutne propagovanú moslimskú tézu, tak, že moslimovia a nemoslimovia môžu žiť vedľa seba v mieri a navzájom sa rešpektovať a tolerovať. To jest navzájom si ponechať svoju kultúru, náboženstvo, zvyky, životný štýl, politickú orientáciu apod. Predstavy moslimov o „náboženstve mieru“ sa však významne líšia od európskej slniečkovskej predstavy.

Bassam Tibi ( http://en.wikipedia.org/wiki/Bassam_Tibi ), rešpektovaný súčasný európsky odborník na islam a džihád povedal v roku 1996 o tom, aké miesto zaujíma džihád v islamskej teológii ( zaznamenal Andrew Bostom).

Islam je vo svojej podstate náboženským posolstvom celému ľudstvu. Šíriť islam v celom svete je základnou náboženskou povinnosťou moslimov. ‚A vyslali sme ťa k ľuďom všetkým len ako hlásateľa zvesti radostnej a ako opatrovníka, avšak väčšina ľudí to nevie.‚ ( Korán 34:28 ).

Ak nemoslimovia konvertujú na islam, alebo sa aspoň podriadia jeho nadvláde, potom je možné to dosiahnuť mierovou cestou. V opačnom prípade sú moslimovia povinní proti nim viesť vojnu.

V islame mier znamená to, že sa nemoslimovia podriadia islamu buď tým, že konvertujú, alebo tak, že akceptujú úlohu náboženskej menšiny a platia stanovenú daň, tzv. džizju. Svetový mier, konečnú fázu da’wa ( šírenie islamu ) je možné dosiahnuť iba vtedy, keď celé ľudstvo buď konvertuje k islamu, alebo sa podriadi jeho vláde.

Moslimovia veria, že šírenie islamu vojnou nie je agresiou, ale plnením príkazu Koránu šíriť islam ako cestz k mieru. Šírenie islamu silou nechápu moslimovia ako vojnu ( harb ), čo je slovo, ktoré sa používa iba v prípade, že silu použijú nemoslimovia. Islamské vojny nie sú hurub (množné číslo od harb), ale futuhad, čiže príprava sveta pre islam a vyjadrením islamského džihádu. Vzťahy medzi Daar al-Islaam (domom mieru) a Daar al-Harb (domom vojny) sa však vyznačujú vojnovým stavom ako podľa Koránu, tak aj podľa vyjadrenia islamských právnikov.

Neveriaci, ktorí bránia šíreniu da’wa, zavinili tento vojnový stav, pretože da’wa sa môže šíriť mierovou cestou iba pokiaľ sa všetci bezpodmienečne podriadia.

Inými slovami: tí, ktorí bránia šíreniu islamu, zavinili následné vojny a nesú za tento stav plnú zodpovednosť. Iba ak je islam fyzicky a vojensky slabý, je možné uzatvárať s neveriacimi dočasné prímerie. ( pozn. – Islamskí právnici sa nezhodujú vo význame slova dočasný. Podľa svätých textov je dočasnosť definovaná príkladom Mohameda, ktorý uzatvoril zmluvu na desať rokov a porušil ju hneď ako sa cítil dostatočne silný)“

História islamu je teda históriou neustálych vojen, ktoré sú základom samotnej ideológie. Preto ak chceme vedieť niečo o skutočnej podstate islamu, treba si pozrieť jeho históriu vzniku a šírenia po svete. Až potom vystane pred nami komplexný obraz – ktorý má od mieru hodne ďaleko.

Pozrite si prednášku Billa Warnera, riaditeľa Centra pre štúdium politického islamu. Je to s českými titulkami, takže je to zrozumiteľné aj pre česko-slovenské publikum

Nejaké články o Billovi Warnerovi nájdete tu, alebo tu

9 komentárov

  • Pingback: Hudba je podľa islamu zakázaná, radšej si platne schovajte | MEDZIČAS

  • Knieza Myskin

    tu je svedectvo Marka Twaina z 19.storočia:
    V roku 1867 jedny noviny financovali plavbu Marka Twaina do oblasti stredozemného mora, ktorej udalosti zazanamenal vo svojej cestopisnej knihe, Nevinní za hranicami, vydanej v r. 1869. V nej opisuje Sýriu počas panovania Osmanskej tureckej Ríše:

    „Potom sme navštívili mauzóleum v Damašku kde bolo v r.1861 Turkami zmasakrovaných päť tisíc kresťanov. Svedkovia hovoria že úzkymi uličkami tiekli potoky krvi po niekoľko dní, a že muži, ženy aj deti boli zarezávaní bez rozdielu, ponechávaní na hnilobný rozklad po stovkách naprieč celou kresťanskou štvrťou, zanechávajúc neznesiteľný pach. Všetci Kresťania ktorí mohli zutekali preč z mesta a mohamedáni si nechceli špiniť svoje ruky pochovávaním „neveriacich psov.“ Smäd po krvi sa rozšíril aj na Hermonské výšiny a Antilibanon, krátko nato bolo zmasakrovaných ďalších dvadsaťpäť tisíc kresťanov a ich majetky boli zdevastované…“ … „Ako len nenávidia kresťanov v Damašku! — a v podstate po celom Turecku rovnako. … A ako len za to draho zaplatia keď im to Rusko spočíta a obráti znova svoje zbrane proti nim! To upokojuje dušu, nakárať Anglicko a Francúzsko za ich intervenciu v prospech záchrany Osmanskej Ríše ktorá si už tisíc rokov zaslúži svoje zničenie.“

    Mark Twain ďalej pokračoval:

    „Zraňuje moju márnivosť vidieť týchto pohanov ako odmietajú jesť stravu, ktorá bola pripravená zároveň pre nás; alebo jesť z misky z ktorej sme jedli my; alebo piť z mechu ktorý znečistili naše kresťanské pery, ak len nie vodu pri ktorej si po nás dajú na ústa filtračnú handru alebo špongiu!…
    Ach títo Turci a Arabi…
    Keď Rusko bude znova pripravené na vojnu s nimi, dúfam, že Anglicko a Francúzsko nenájdu žiadnú vhodnú zámienku aby sa do toho miešali…“

    V kapitole XLII Twain píše:

    „Ak niekedy bola nejaká utláčaná skupina, potom je to táto ktorú vidíme spútanú okolo nás pod neľudskou tyraniou Osmanskej Ríše. Prial by som si, aby Európa nechala Rusko tak trochu potopiť Turecko. Nie veľa, ale zasa dosť na to, aby si ťažko bez potápačského lana alebo potápačského zvona hľadalo späť svoje miesto.“

    https://books.google.sk/books?id=yaGjAQAAQBAJ&hl=sk

  • pozrel som si celu prednasku – vystizne a fascinujuce
    preco nam to skor nikto nepovedal?

    v prednaske spomina tuto stranku
    odporucam precitat aj ked je to v anglictine (pripadne pouzite googletranslator)
    http://www.thereligionofpeace.com/pages/myths-of-islam.htm

    Bill Warner v prednaske este spomina ze ak ma niekto USB ze mu da svoju prezentaciu k dispozicii
    Mozno by bolo dobre spytat sa organizatorov podujatia (centrum pre studium politickeho Islamu – http://www.cspii.org) v Brne ci ju nahodou nemaju …..
    tie animacie islamskych bitiek v priebehu storoci su uzasne

      • Knieza Myskin

        Proč je Evropa tak korektní k Islámu? Reagujeme jako týrané ženy, říká vědec
        —————————————————————————————————————-
        Podle vědce a doktora Billa Warnera se Evropa i Amerika chová jako týraná žena. |
        Když vědec Dr. Warner studoval islám a chtěl o něm diskutovat, narazil na odpor. Osočovali ho, že je nenávistný, islamofob a fanatik. Rozhodl se tedy zjistit, proč se Evropa i Amerika bojí diskutovat o islámu a nazývat věci pravými jmény.
        Fotogalerie
        Islám je jediné náboženství, které se během prvních 25 let rapidně rozšířilo po světě.
        V průběhu staletí islám ovládl podstatnou část Evropy.
        Islámští bojovníci dobývají evropská a africká území více než tisíc let.

        1400 let páchali zvěrstva na křesťanech, prodávali je do otroctví a ve jménu džihádu pobili 270 milionů lidí, vypráví Dr. Warner ve své přednášce s názvem „Proč se lidé bojí?“

        Tohle všechno zanechalo na původní evropské civilizaci následky.

        Podle amerického doktora Warnera, který islám studuje 40 let, teď západní společnost prochází všemi fázemi, které prožívá zneužívaná žena.
        Společnými znaky týrané ženy a západní společnosti jsou:

        1.Traumatizovaná mysl

        Týraná žena se už nebrání výhrůžkám ani násilí.

        Západní společnost si nepřipouští násilí ani hrozby islámu. Popírá utrpení a strach, který islám způsobuje a akceptuje praktikování práva Šária na evropském území.

        2.Popírání reality

        V tomto stádiu je podle Dr. Warnera naše současná západní společnost.

        Týraná osoba nikdy nepřizná, že je vlastně týraná. „Mluvili jste někdy s týranou ženou? Řekne vám – Ale ne, tu a tam, možná trošku, jednou to udělal,“ vysvětluje Warner.

        Západní společnost zásadně nemluví o islámských útocích v souvislostech. Hrozba opětovného obsazení Evropy muslimy se nepřipouští.

        3.Strach

        Když chce násilník ovládnout svou oběť poslouží mu k tomu vyvolání strachu.

        Všimněte si, že si nikdo v západní společnosti nedělá srandu z islámu. Lidé se bojí říct nebo udělat cokoliv, co by urazilo islám. Obzvláště po Charlie Hebdo se hyperkorektnost vůči islámu ještě prohloubila.

        Fakta se v dnešní době berou jako urážky.

        4.Pocit provinění

        Když se odehraje islámský teroristický útok, západní společnost se cítí provinile. „Lidé si říkají, nechovali jsme se k nim dost pěkně. Když na ně bude hodnější, tohle všechno zmizí,“ říká Warner.

        Vláda místo aby začala řešit, jak s takovými útoky skoncovat, začne si vyčítat špatnou zahraniční politiku, málo peněz na začlenění apod.

        5.Pocit hanby

        „Kolik Evropanů se rádo chlubí tím, že jejich předky v islámském světě prodávali Arabové do otroctví?“ ptá se doktor Warner

        Důležité je ale připomenout si i chování násilníka.

        Warner zdůrazňuje, že násilník nikdy nepřizná své provinění. Je arogantní a přehnaně sebevědomý. Pokouší se o nadvládu a podrobení si oběti.

        „Já když jednám s muslimy, mluvím klidně, nikdy je neurážím, nerozčiluji se a používám fakta. Jsou ohromeni. Diví se, že se neomluvím a nejsem na ně milý. Očekávají podrobení,“ tvrdí doktor.

        Co na teorii doktora Warnera říkáte vy? Souhlasíte s ním, nebo jde z jeho strany o přehnanou reakci?

        http://www.expres.cz/korektnost-k-islamu-0qr-/svet.aspx?c=A151204_173014_dx-svet_anet

        —————————————————————————————————————-
        ano je to jedno z moznych vysvetleni – pretoze chovanie europy voci islamu je naozaj neprimerane ,,,,

    • Kto vie po anglicky, nech sa mrkne na túto stránku – http://www.cspii.org/files/pdf/en Síce tam nie je prezentácia ktorú ukazuje na svojich prednáškach, ale sú tam jeho knihy. Inak, tlieskam medzičasu za tento článok. Len tak ďalej.

      • Co vycitam Warnerovi a aj ludom z ceskeho CSPI je honba za kvantitou. Neustale roroberaju percentualne podiely takych alebo onakych textov a zabudaju, ze v principe je to uplne jedno. V islame totiz nie je dolezite mnozstvo hodnotiacich vyrokov, ale ich casova naslednost. Koran bol zjavovany postupne v case, takze existuje mnozstvo sur, ktore boli vyslovene na zaciatku Mohamedovej prorockej pute a svoje kazania skoncili az pred smrtou. Aj keby cely zivot tvrdil, ze Zidov treba zabijat a na konci zivota v casovo poslednej sure vyslovil, ze ich treba milovat, platnym by sa stal posledny vyrok, ktory by odvolal vsetky ostatne.

        • To je pravda, ale pokiaľ viem, tak posledný koránsky verš o Židoch a kresťanoch hovorí o ich zabíjaní 🙂 Aspoň tak som to čítal v jednej z jeho kníh.

          • Posledná významná súra, t.j. akýsi Mohamedov testament je súra, ktorá je podľa dnes známeho číslovania označená ako deviata, Al-Tawbah. Netreba čítať celý Korán, väčšina veršov z neho je odvolaná ďalšími súrami a deviata súra ako posledná veľká súra odvoláva všetko pred ňou. Prečítajte si je veľmi pozorne. Zistíte, že sa máte čoho báť.

Napísať odpoveď pre Juraj Poláček Zrušiť odpoveď