Politické a parkovacie ambície primátora Richarda Rybníčka

Primátor Trenčína Mgr. Richard Rybníček návrhom „Novej parkovacej politiky“ mieni riešiť problémy s nedostatkom parkovací miest v meste.

Podrobný pohľad na predložený dokument však ukazuje, že sa jedná o pomerne vysokú miestnu daň za motorové vozidlo, zlegalizovanú cez platenie za parkovanie.

Niekoľko ulíc sa síce zjednosmerní, pár miest takto pribudne, ale o vybudovaní nejakých významnejších nových parkovísk sa v dokumente nepíše.

Zaplatenie poplatku neznamená, že by ste mali svoje parkovacie miesto. Parkujete ako doteraz (mimo centra mesta) a plus navyše platíte tieto nie malé sumy.

cennikTN

zdroj: návrh VZN mesta Trenčín

V tejto súvislosti je zaujímavý ohlasovaný vznik novej pravicovej strany s novými či staronovými hodnotami, a s novými tvárami, ktoré by mali osloviť voliča.

RR_stranaJednou z tých „nových tvárí“ by mal byť práve primátor Trenčína Richard Rybníček. A tak pôjde v tomto prípade pravdepodobne o „klasickú“ pravicovú stranu, tak ako ich v slovenskom prevedení poznáme.

Sú silné indície, podľa „parkovacieho príbehu“ mesta Trenčín, že ak pripravovaná strana získa moc, spoplatní čo sa len dá. Veď nie sme v socializme, hoc aj to parkovisko bolo vybudované za toho „zlého totáča“.

A Ty občan sa staraj, aby si mal také príjmy, aby si celú tú sieť všetkých tých možných daní a poplatkov dokázal splácať, inak Ťa čaká exekúcia aj toho mála, čo Ti ešte systém nechal.

Na nepriaznivý sociálny dopad návrhu upozornil verejnosť, ako aj zastupiteľov mesta, napríklad aj poslanec Národnej rady Stanislav Drobný.

Pokiaľ poslanci a primátor nemajú info o spomínanom článku od poslanca parlamentu, iste si všimli Otvorený list primátorovi Rybníčkovi a poslancom MsZ v Trenčíne, ktorý napísala známa blogerka a občianska aktivistka Michaela Michelová.

 

 

 

 

 

10 komentárov

  • Znalec pomerov

    Moj nazor na auta a parkovanie:

    1. sloboda pohybu a pouzivanie auta je dolezitym pilierom spolocnosti a ekonomiky.
    Auta zivia obrovske mnozstvo ludi v SR. Mnozstvo ludi relane NEMOZE pouzivat hromadnu dopravu, kedze zmeny, vzdialenosti a casova narocnost to neumoznuje. Individualna doprava posiluje konkurencieschopnost a rozvoj regionov – tam, kde je slusna cesta, tam je aj slusna praca a slusny zivot.

    2. cielom mesta by malo byt vytvorenie podmienok na parkovanie – vystavba parkovacich domov, podzemnych garazi a pod. Kazdy novy projekt bytoveho domu by mal obsahovat dostatok parkovacich miest – minimalne 2 miesta na bytovu jednotku. Je potrebne zjednodusit stavbu parkovacich domov, aby boli zaujimave aj pre investorov a ich pouzivanie aby bolo nakladovo efektivne pre obyvatelov. Ceny aut uz nie su privysoke a auta su dostupne vacsine ludi. Pokial by sa investovane prostriedky z MHD a podo presunuli do vystavby parkovacej infrastruktury – situacia by sa v kratkej dobe zasadne zlepsila, nehovoriac o tom, ze stat by z dani za pouzivanie auta mal dalsi solidny prijem.
    Toto by automaticky povzbudilo aj modernu zdielanu ekonomiku, kedy by lahko vznikali sukrokni prepravcovia – marsutky – ktore by poskytovali lacne sluzby pre ludi, ktori nechcu, alebo nemozu pouzivat auto.
    A stat ani obcanov by to stalo presne 0 €.

    3. Rybnickova strana = strana papezencov. Pravicove na nej nie je nic – zvysovanie dani a poplatkov, ktore Rbynicek presadzuje je cisto komunisticka tema a krytie sa krestanstvom je smiesne a trapne. Sme radi, ze nas konecne opustili cernoknatnici z KDH a teraz tu vznika dalsi pohrobok? FUJ!

  • problemy parkovania v mestach… maju samozrejme niekolko rovin…:
    1/ faktom je, ze dnes nie je vynimkou, ked ma rodina 2 a viac aut
    2/ do parkovania mesta neinvestuju vacsinou ziadne peniaze
    3/ mesta sa zahustuju podivuhodnymi stavbami s nazvom „polyfunkcny dom“, kde sa castokrat ponuka parkovanie v podzemnom objekte za velke peniaze, ale obycajne s malym priestorom 🙂
    4/ mesto s radostou preda volny pozemok, na ktorom by mohlo vyrast parkovisko developerovi /nieco dostane mesto, nebalia sa aj cinovnici, ci poslanci…/, ktory uzemie zahusti a pritiahne tam aj dalsiu sekundarnu dopravu…
    5/ mesta nemaju obycajne zachytne parkoviska a ani vyhovujucu hromadnu dopravu

  • V posledných voľbách oligarchovia minuli svojich „trójskych koňov“ – Sieť a Most-Híd, pomocou ktorých zmarili vôľu občanov vyjadrenú vo voľbách.
    Ak chcú pokračovať vo vládnutí aj po nasledujúcich voľbách, potrebujú nového „trójskeho koňa“.
    Kto im naletí na Rybníčka?

  • Nebudem rozoberat motivy odsudenia kazdeho navrhu, ktory zavadza extra poplatky za nieco. Len spomeniem, ze 20cka za navstevu lekara oddlahcila mnohym ambulanciam, lebo dochodca si rozmyslel, ci chce platit za posedenie v dovtedy bezplatnom klube stazovatelov a siel tam naozaj az ked mu nieco bolo (heh, kolkych uz len tymto nastvem :))

    S parkovanim sa to ma napr. takto: byvam v bytovke, kde ma kazdy byt svoje parkovacie miesto. Vysledok: 50% miest permanentne volnych a pristupova cesta zapchata na krajnici parkujucim autami. Tolko k tomu, ze „ked uz platim, nech mam garantovane ze zaparkujem“ … nemozne, nakolko by dotycny musel platit podstatne viac (uz v sucasnosti si mozne prenajat konkretne miesto a stoji to nepomerne viac).

    Cize, mne tento navrh prijde ako sposob na vyber financii na nove parkovacie miesta, ktore mimochodom v dokumente su, minimalne zakreslene. A nejedna sa len o zjednosmernenie ciest. Aj vystavba novych ploch.

    Poplatok je mozno vysoky, o tom by sa dalo diskutovat.

    Tiez si myslim, ze motivaciou tohto navrhu je, aby ludia pouzivali inu formu dopravy ako auto. Ako som spominal, ja mam sice svoje parkovacie miesto (inak cena za parkovacie miesto je asi 5000EUR, keby ste si tu sumu zobrali na 30 rocnu hypoteku, tak vas to mesacne stoji 16.5e, porovnajte to s 30eur rocne!), ale ked idem do mesta, pouzivam auto a castokrat uz teraz platim (v centre sa ani inak neda). Sam si hovorim, ako by to som riesil, keby sa tie poplatky zaviedli, ale je mozne, zeby som castejsie chodil proste busom alebo bikom.

    Chapem aj obavu, ze to ma byt srocka, co zavadza k tomu, ze to raz predaju dakomu a bude na tom ryzovat.
    Cize moj poznamky k navrhu:
    – znizit poplatky za karty / alebo znizit mestske dane
    – zabezpecit aby zisk z kariet nakoniec nesiel niekomu do vrecka … teda ozrejmit preco sro a aka je zmluva o vlastnictve s mestom.

    • Nič nerieši, že by ste častejšie chodili busom alebo bikom, keď auto z času na čas potrebujete. Možno Vám uniklo, že spoplatniť sa má celé mesto, napríklad také sídlisko Juh.

      Za posledné roky vinou politikov nastala na Slovensku drahota, ktorá je spôsobená rôznymi faktormi, ale s jediným výsledkom, že čoraz viac Slovákov žije naozaj biedne.

      20cka za návštevu lekára iste odľahčila ambulanciám , a keby každý hneď aj umrel, odľahčila by sa aj zdravotná poisťovňa…

      Bolo to napríklad múdier ohľadom mýta, že čo všetko sa zracionálni a reálnym výsledkom je rozbitie krajských ciest a podraženie výrobkov v obchodoch a kde sú peniaze z mýta…

      Ja si myslím, že ďalšie povinné platby za veci predtým štandardné už len zvyšujú otáčky spoločensko – ekonomickej krízy.

      Systém berie chudobnému človeku proste toho veľa, všetky tie dane a poplatky, kde sú stredoveké 2 desiatky…
      a je otázkou času, kedy si chudoba nejakým spôsobom vydupe zmenu takéhoto systému.

      Nemyslím, že zmena bude už v roku 2016, ale pri ľuďoch typu Richarda Rybníčka, pokiaľ teda budú mať vplyv na veci verejné, mi to príde neodvratná…

      • Ano, auto potrebujem, a nielen z casu na cas. Napr. dnes idem do centra na obed a viem ze tam necham minimalne 1e na parkovanie. Ale zase je tam lacnejsi obed 🙂

        Co sa tyka Rybnicka, je urcite omnoho lepsi primator ako Branko obalka, a ten predtym bol … ani neviem ako sa volal, netusim co spravil.

        Myto bola cista ryza, ktora nic neriesila, s tym by som to parkovne neporovnaval.

        Ja som asi naivka, ale predpokladam (dufam), ze vybrane peniaze sa pouziju na to, aby tie sidliska lepsie vyzerali. Chodte sa pozriet ku kruhacu Soblahovska Legionarska … valovy blata, nie je tam kde parkovat. V novom navrhu je tam zakreslene nove parkovisko. Ano, pravdepodobne by bolo mozne riesit tuto situaciu aj investiciami z mestskych dani.

        Osobne tento navrh beriem tak, ze niekto prichadza z konceptom, aby tu z toho za par rokov nebola Blava.

        • Pokiaľ má primátor ambíciu založiť novú politickú pravicovú stranu, tak potrebuje peniaze na kampaň…. . Ak nemá peniaza na kampaň, musí ich získať …. . Ako ich získa? Od seba z vlastného vrecka? (Čo by mu na to povedala manželka?) S najväčšou pravdepodobnosťou ich získa v súlade so zákonom, a keďže ich nevie vyprodukovať (to by inak bol podnikateľom) tak ich získa od občanov a správne ich prerozdelí. 🙂 juchú 🙂

  • Problém s parkováním je složitější, chcelo by to hlbsiu analýzu možnosti a rieseni. Pravicaci robia to jediné co vedia, a Ak si ich ludia zvolili tak musíme respektovat volu ludi.

    • Problém je v jednom, oni do volieb nešli s bodom programu – parkovací poplatok do každej rodiny.
      Takže či je rešpektovanie vôle spoplatniť, aj zároveň rešpektovaním vôle ľudí, to je v tejto konkrétnej veci otázne.

      • Politici vždy slibují to pěkné, ale od pravicakov sa moze cakat v tejto otázek dvě věci. Buď to co spravili alebo predaj pozemku tretej straně.

Napísať odpoveď pre tartus Zrušiť odpoveď