Strana SaS by sa mala prebrať, dvojité občianstvo nie je normou.

V marci tohto roku „liberáli“ zo strany Sloboda a Solidarita podali návrh na novelu zákona, ktorou by sa zmenil prístup slovenského štátu k získavaniu dvojitého občianstva slovenských štátnych príslušníkov. Od roku 2010 totiž platí novela zákona, na základe ktorej po získaní občianstva cudzieho štátu, občan automaticky stráca občianstvo Slovenskej republiky.

Novela zákona, pod ktorou sa podpísali poslanci za stranu SaS Dostál, Osuský, Poliačik bola parlamentom zamietnutá.

Lenže ak niekto argumentuje tým, že ide o prežitok a nedemokratický prístup k právam občanov, ako si vysvetliť, že napríklad Rakúsko má rovnaký zákon ako Slovensko a že na základe rozhodnutí súdu prichádzajú o občianstvo mnohí štátni príslušníci Rakúskej republiky. To znamená, že Rakúsko ej nedemokratický štát, kde sú práva osôb pošľapávané? Veď ako píše Kurier, len vo Viedni ide o 400 prípadov ročne, kedy súd rozhoduje o strate rakúskeho občianstva na základe zistenia, že rakúsky občan vlastní aj občianstvo iného štátu. Ide hlavne o naturalizovaných Turkov, ktorí nie sú ochotní integrovať sa a pretrhnúť väzby s rodnou krajinou. Kurier opisuje prípady, že sa prišlo na prípady ľudí, ktorí žijú v Rakúsku ako štátni príslušníci 15-20 rokov a rakúske súdy rozhodli o strate ich rakúskeho občianstva po zistení existencie iného občianstva.

Zákon nie je samoúčelný. Dvojité občianstvo vytvára väzbu na krajinu pôvodu prisťahovalcov, čo v dnešnej dobe intenzívnych komunikačných a transportných možností zároveň bráni úspešnej integrácii. Prisťahovalec necíti potrebu identifikovať sa s novou krajinou, neprijíma jej hodnoty a výsledok je uzatváranie sa do vlastného sveta. V konečnom dôsledku to vedie až ku vzniku getoizácie a paralelnej spoločnosti, kde je podľa posledných udalostí v Európe veľmi krátka cesta k radikalizácii a ku vzniku doslova otvoreného nepriateľstva k okolitej majorite. Z dôvodovej správy implicitne vyplýva, že v návrhu novely zákona „liberáli“ kritizujú obmedzenie osobnej slobody jednotlivca, ktorý má zrejme podľa nich právo rozhodnúť sa úplne o všetkom sám bez ohľadu na potreby svojho okolia.

Tento prístup je však pre spoločnosť vražedný. Dezintegruje väzby na potreby okolia, človek sa podľa ideológie kultúrneho marxizmu prestáva identifikovať s kultúrnym priestorom, v ktorom žije. Pritom už klasici liberalizmu (dnes im hovoríme libertariáni) tvrdili, že len v hodnotovo ukotvenej spoločnosti  je možný rozvoj slobody. Sloboda bez zodpovednosti je anarchia, ktorá nakoniec vedie k centralizovanej neslobodnej spoločnosti.

Vlastne to nie je nič nové. Ondrej Dostál a Peter Osuský pôvodom z konzervatívnej strany už dávno prestali reflektovať na konzervatívne hodnoty a až príliš často presadzujú idey multikulturalizmu podľa oficiálnej línie politického mainstreamu. O Martinovi Poliačikovi je to nakoniec obecne známe. Jeho podpora migrácie, islamu, odmietavý vzťah k tradíciám, deštrukcie výchovy a výuky v školstve zavedením inklúziu sú akousi jeho marketingovou značkou.

Veľmi veľa poslancov za stranu SaS nie sú liberáli v zmysle pôvodných definícií liberalizmu. Ale sú liberáli podľa nových definícií, ktorými si tento pojem privlastnili  kultúrni marxisti. Takže v konečnom dôsledku napriek proklamovaným prehláseniam jej členov o nenávisti ku komunizmu, v skutočnosti úspešne prešľapávajú cestu k inej totalite. Postoj k dvojitému občianstvu je toho príkladom…

15 komentárov

  • Zakon o strate obcianstva bol prijaty protiustavne, to by mal vediet aj docent prav tvariaci sa ako spasitel Slovenska, ale ako pravnik je to obycajny diletant, staci sa pozriet na jeho vysledky pri zastupovani Slovenska pri Europskom sude… ksefty mu idu lepsie… Len na Slovensku je lahsie dat veci do pravneho neporiadku, ako do poriadku, to trva velmi dlho

  • Predstavte si svet bez narodnosti a nabozenstiev, len s jednou kulturou. Vojny a nezhody by boli aj tak, ale ludstvo by muselo prist na sposob cim by ich ospravedlnilo, a to je ta prednost ludstva, ono by to dokázalo.

    • Ľudia sú slabí, potrebujú niečomu veriť. A náboženstvo nie je na škodu, je to prirodzené spojivo medzi ľuďmi. Pozri kam to vďaka nemu dotiahli židia. Vládnu svetu.

    • tartustots Marxizmus resp. kominizmus si je ľahko predstaviť, je to aj cieľ súčasnej ľavice len s iným faktorom dejinného vývoja a triednym bojom tým nie je kapitál ale ľudské práva -nový proletariát sú menšiny národnostné, rasové, sexuálne, a buržoáziou je väčšinová spoločnosť zakotvená pôvodných atribútoch europskej civilizacie. V tomto zriadení je akékoľvek násilie utilitaristicky ospravdlené hodnota ľudského života je značne subjektívná Marxov manifest 1848

      • neviem sice, jako si prisiel na ten komunizmus, ale ty zrejme myslis bolsevizmus.
        Sucasna lavica a ani ta minula o ziaden komunizmu nestala. Jeden z pilierov komunizmu je rovnost a beztriedny stav, co pochopitelne nemoze chciet ziaden mocichtivy jedinec alebo skupina.

        • asi ti nič nehovorý Neomarxizmus ktorý je obsahom sučasnej liberalnej ľavice aj mnohých socilaistov. A o čom je synkreizmus, LGBTI, multi kulti . tzv otvorená spoločnosť ak nie o doshianuti
          rovnosti?

          • tak inak, jako si prisiel na Neomarxizmus, synkreizmus, lgbti a multi kulti Z MOJHO POVODNEHO PRISPEVKU?

          • svet bez narodnosti a nabozenstiev, len s jednou kulturou. je cieľ všetkých marxistov a dnes vládne práve neomarxizmus

    • takýto svet by znamenal teror aký tu asi ešte nebol

      • Ak by sme zobrali za zaklad spolocnosti: ziadne narodnosti, nabozenstva ani historicke udalosti by netazili spolocnost, tak taky svet mozeme vidiet v sage StarTrek, vytovorili dokonalu jednotu ludstva a postavili ju proti emzakom. Inak povedane ludia potrebuju nepriatela aby spolupracovali.
        Zaujimave by bolo vyskusat ci je to geneticke alebo sme tak vychovavany. Kdo prihlasi svoje batola do experimentu co bude trvat takých 100 rokov?

  • miro moskowski

    Juraj. Nesuhlasim. Moj syn sa narodil v SR a zije v Moskve. Rusko ma pre takyto pripad vynimku.

    • Ano, ale aj na Slovensku je to tak. Ide o poslednú úpravu zákona, ktorá umožňuje výnimky. Nespomínal som to, nie je to pre účely článku podstatné

      • Ono možno sa dalo spomenúť, že zákaz dvojitého občianstva vznikol ako reakcia na maďarský zákon (ten „ponuka“ občianstvo tzv. zahraničným Maďarom).
        A dalo sa spomenúť, že práve táto podoba zákona (čo predložila SaS) bola 4 roky nosná téma Mostu, v opozícii. Teda pokrytectvo štandardnej strany je závažnejšie, ako navrhovaná zmena. A ak by sa zmenilo to, že občan Slovenska, ktorý získa občianstvo iného štátu, automaticky nestráca občianstvo naše, bola by to dobrá zmena. Eliminácia dôsledkov zákona maďarského je možno jednoduchá, stačí naviazať nové občianstvo na pobyt v danom štáte. A opačne,. podmieniť získania nášho občianstva, dobrovoľným vzdaním sa občianstva pôvodného.

Napísať odpoveď pre Ľubomír Zrušiť odpoveď