Dánsky psychológ varuje pred islamom: Neurobte tú istú chybu ako my!

Zatvorte hranice, chráňte svoje ženy. Muž, ktorý liečil moslimských delikventov, hovorí o tabuizovaných stránkach islamu. Ale hovorí: Mám rád všetkých ľudí a chcem, aby boli slobodní

České ženy sú v nebezpečenstve, ak si nezatvoríme hranice a nevystúpime z Únie. „Niet pochýb, že vás čaká to, čo nás,“ prišiel Čechov varovať dánsky psychológ Nicolai Sennels. Pracoval s moslimskými delikventami v kodanských väzniciach a podľa jeho slov sledoval „požieranie“ svojho nádherného mesta ľuďmi vyznávajúcim ideológiu, ktorá núti človeka k násiliu. Vo Francúzsku a Taliansku už musí armáda chrániť obyvateľov pred islamským terorizmom. Ak si nezatvoríme hranice, Únia nás dotlačí práve k tomuto.

Nicolai Sennels

Nicolai Sennels

Najskôr mi prezraďte, ako ste sa stali „islamofóbom“?

Som detským psychológom a žijem v Kodani. Pred desiatimi rokmi som nemal žiadne vedomosti a žiadny názor na islam. Potom som ale dostal prácu ako psychológ, terapeut vo väznici pre mladistvých delikventov vo veku od 12 do 17 rokov, sedemdesiat percent z nich je z moslimského prostredia. Snažil som sa pochopiť, prečo sa dostali do problémov so zákonom. Zistil som, že pri mojich terapiách sa nedostavujú výsledky. Chcel som z toho dôvodu vymyslieť novú metódu pre ich liečbu, musel som preto pochopiť ich kultúru a náboženstvo, aby som im mohol pomôcť. Našiel som rozdiely, ktoré tu sú – keď pracujete ako psychológ, je potreba týmto veciam rozumieť.

Aké sú to rozdiely?

Sú štyri. Prvá zahŕňa hnev. My tu na Západe vidíme hnev ako známku slabosti. Keď sa veľa hneváme, strácame tvár. V moslimských kultúrach a zároveň aj v Koráne je hnev videný ako sila. Oni dokonca majú Dni hnevu. Je to vždy piatok. Je to svätý deň v danom týždni, keď idú do mešity.

Druhý rozdiel je v sebavedomí.

My vidíme sebavedomie v tom, že dokážeme zniesť kritiku a zostaneme pri tom pokojní, pretože veríme sami sebe. Ale islam toto neustojí. Islam je veľa „krehký“! – neustojí kritiku. Dokonca ani keď kritizujeme doslova stupídne veci, majú moslimovia problém to vstrebať. Keď potom niekto, kto je kritizovaný, neprejde do hnevu, je to vnímané ako nečestné konanie. Ak niekto nie je schopný vnímať logiku a argumentovať, tak ďalšiu zbraň, ktorú má, je agresia.

Tretím rozdielom je zodpovednosť. Na Západe rozhodujeme sami o svojom živote a, ak máme problém, pozrieme sa najskôr sami na seba a hľadáme, ako dospieť k riešeniu. V islame je všetko na základe vôle Alaha, v mene Alaha. Väčšina vecí je rozhodovaná na základe mužských autorít a je tam veľmi veľmi málo priestoru pre osobné slobody. Moslimovia vyvinuli kultúru, kde život jedinca je riadený vonkajšími autoritami.

Znamená to, že aj tí zločinci, s ktorými ste sa stretávali, počítajú s týmto alibizmom? Že to, čo spôsobili, bolo zapríčinené vonkajšími vplyvmi, spoločnosťou a podobne, teda tam chýba aj tá zodpovednosť za toto konanie?

Veľmi často. Napríklad keď hovoríte s mužom, ktorý znásilnil ženu, často počujete argument, že to bola chyba tej ženy, pretože ona mala sexi oblečenie, vyzerala vyzývavo. Alebo že obeť násilia vyprovokovala.

Nicolai Sennels - počas exkluzívneho rozhovoru s Parlementními listy

Nicolai Sennels – počas exkluzívneho rozhovoru s Parlementními listy

Fotogaléria – Staviame Blok proti islamu

Táto interpretácia je nám už známa, toto sa už tu preberalo. Hovorí sa aj o tom, že príčinou mnohých ťažkostí a nevyrovnaností moslimov tkvie v tom, že ich rodiny sú akosi citovo „rozbité“, vzťahy medzi deťmi a matkou sú umelo natrhnuté a podobne. Nepoznajú lásku, ako ju vnímame a prežívame my …

Určite. To je veľmi dobre vypozorované. Tak to je. Keď prídete z islamskej kultúry, kde náboženské tradície sú dôležitejšie ako láska, potom si dokážete predstaviť, čo to urobí s atmosférou v rodine. Keď si žena nemôže vybrať svojho vlastného partnera – aké bolestivé to môže byť … Alebo ste nútená mať sex každý večer so svojím bratrancom. Nie je tam žiadna láska. Ale imám je šťastný, pretože nasledujete tradíciu Mohameda.

Na začiatku ste spomenuli štyri rozdiely, ktorý je ten posledný?

Ten sa týka tolerancie. Na Západe sme toho názoru, že byť tolerantný a otvorený je správne. Ale islam káže nenávisť a násilie proti neveriacim. Je to priame. Nie je možné, aby bolo priateľstvo medzi veriacim a neveriacim. Musí tam byť vždy dištanc.

No, my tu už dnes máme celkom dosť lekárov z moslimských končín a mnohí vám povedia, že ten ich lekár alebo zubár je k nim po celú dobu, niekoľko rokov, priateľský a ústretový …

Priateľskí ľudia sú všade. Zvlášť keď ich platíte. Tí ľudia, čo spáchali teroristický útok na letisko v Glasgowe, zhruba pred piatimi rokmi, tí boli veľmi priateľskí a boli to doktori. Máme veľa priateľských ľudí, ktorí robia vo svojom voľnom čase rôzne veci. Ak sú vaši arabskí doktori k vám po celú dobu priateľskí, tak je to tým, že nenasledujú korán doslovne. To, o čom sa tu bavíme, nie sú ľudia. Bavíme sa tu o náboženskej ideológii. My nemáme nič proti ľuďom. Máme radi všetkých ľudí. Len chceme, aby všetci boli slobodní. To, čo chceme zastaviť, je ideológia, ktorá hovorí ľuďom, aby boli násilní.

Náš štát podľa vás speje k problémom … Ste tu dnes teda preto, aby ste nám pomohli a podporili vzniknutý Blok proti islamu, pretože viete, čo nás môže čakať?

Prichádzam sem s varovaním a niekoľkými dobrými radami. Žijem v západnej Európe, kde v Kodani môžeme vidieť rozvoj za posledných dvadsať rokov. Je to nádherné mesto, s úžasnou architektúrou staršou ako osemsto rokov, zelené parky, veľa vody. Ale čím ďalej väčšia časť Kodane a ďalších miest západnej Európy je požieraná lokalitami, kde dominujú moslimovia. Niet žiadnych pochýb, že budete mať rovnaké problémy. Nemôžete to zastaviť, pretože Európska únia je príliš silná. Dotlačí vás k tomu, že budete nútení prijať moslimov z krajín veľmi nábožensky založených. Budete tu mať to isté.

Martin Konvička z Bloku proti islamu hovorí o tom, že ak sa nepodarí petícia proti vynúteným utečeneckým kvótam, bude na rade petícia pre vystúpenie z Únie. To by nás podľa vás zachránilo?

To by vás mohlo zachrániť, pretože potom by ste si mohli zatvoriť hranice a rozhodnúť si o svojej vlastnej imigračnej politike.

A to by ste nám naozaj odporúčali?

Áno. Videné z bezpečnostného hľadiska a uchovania kultúry určite áno! Na ochránenie vašich krásnych miest. A špeciálne z dôvodu bezpečia žien! Môžete sa napríklad pozrieť na štatistiky znásilnenia vo Švédsku a na iných miestach …

Myslíte, že naša krajina, naši politici majú na tieto veci dobrý názor? Že si berieme príklad a poučíme sa z krajín, kde je islam dlhšie etablovaný a vyvarujeme sa dopadov toho, čo tu načrtáva?

Myslím, že česká mentalita je veľmi zaujímavá. Ste celkom úprimní a priami. Máte vynikajúci zmysel pre humor. Radi skúšate nové veci. Zdá sa, že našťastie nie ste príliš „politicky korektní“. Takže rozhodne máte šancu. Tiež ste boli odstrihnutí, rovnako ako zvyšok východného bloku, od totalitnej ideológie, keď ste žili pod ZSSR; dokázali ste ucítiť slobodu, keď začala klopať na dvere. To my sme rozmaznaní.

Mám stále silnejší pocit, že západná Európa sa blíži k vojne. Taliansko a Francúzsko majú už teraz niekoľko tisíc vojakov permanentne v uliciach, aby chránili obyvateľstvo pred islamským terorizmom. Ďalšie krajiny regulárne užívajú armádu na ochranu civilného obyvateľstva proti islamskému terorizmu. A nezdá sa, že tento negatívny vývoj by mal byť zastavený v najbližšej dobe. Možno bude Európa opäť potrebovať záchranu. Ja vidím, že tá záchrana tentoraz príde z Východu, z krajín ako je tá vaša.

Až takto dúfate, že to riziko zvládneme…?

Jeden z dôvodov, prečo tu som, je okrem iného to, aby som vás varoval pred chybami, ktoré sme urobili my. Myslím, že západná Európa vás inšpirovala množstvom dobrých vecí – napríklad k revolte proti Sovietom, priviezli sme Coca Colu a Disneyland, ale je pár vecí, ktoré by ste sa od Západu učiť nemali! A to je politická korektnosť a neúprimné médiá. Prosím, vyhnite sa tomu. Prosím, informujte objektívne a neutrálne.

Nicolai Sennels sa narodil roku 1976. Vo februári 2008 svoj poznatok, že existuje „moslimská kriminalita“, predostrel na konferencii „Diverzita a bezpečnosť v Kodani“. Vtedy si mnohí mysleli, že za imigrantskou kriminalitou je nespravodlivosť spoločnosti či neprispôsobivosť, rasa, chudoba a podobne, ale podľa neho je to jednoznačne jediné – islam, ktorý im bráni v štúdiu, rúca vzťahy k rodičom aj deťom, vzťah k ženám a sexualite a vedie k ublíženeckým pocitom, na ktoré reagujú agresiou. Vtedy bol pochopiteľne označený za rasistu, došlo aj na vyhrážky smrťou. Vydal knihu „Medzi moslimskými zločinci: Psychológovia skúsenosti z kodanských väzníc“, kde na základe faktických údajov objasnil, k čomu dospel po štúdiu „vzorky“ 150 moslimských a 100 nemoslimských delikventov.

[sociallocker][/sociallocker]

Zdroj:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zavrete-hranice-chrante-sve-zeny-Muz-ktery-lecil-muslimske-delikventy-promlouva-o-osklivych-strankach-islamu-Ale-rika-Mam-rad-vsechny-lidi-a-chci-aby-byli-svobodni-378835

Pridaj komentár